|
Analýza soustředěných vinutí synchronních motorů s permanentními magnety
Menoušek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí, principem funkce synchronních strojů s permanentními magnety a analýzou jejich vlastností. V rámci práce je provedeno seznámení se s materiály permanentních magnetů a jejich uspořádání, dále pak konstrukcí motoru, kde jsou rozebrány typy vinutí, konfigurace stroje, typy motorů s permanentními magnety a přehled realizovaných řešení. V další části této práce je provedena analýza vlastností vybraných typů soustředěných vinutí se zaměřením na vznik jejich prostorových harmonických. Tyto data jsou pak srovnána s modelem motoru v programu FEMM. Dále je provedeno srovnání výpočtů těchto typů motorů a jejich simulací v programu RMxprt.
|
|
Čtyřdobý jednoválcový motor závodního motocyklu třídy MX1
Kučera, Michal ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového závodního motocyklu o zdvihovém objemu 450 cm3. Na úvod je popsáno konstrukční řešení motorů některých motocyklů třídy MX1 a základní parametry konstruovaného motor. Dále následuje porovnání konstrukce částí klikového mechanizmu vyhovujícího pevnostnímu výpočtu s částmi vyhovujícími konstrukci soudobých závodních motorů. V další části je popsána konstrukce rozvodového mechanizmu, vyvažovacího hřídele, hlavy válce, válce motoru, umístění hřídelů převodovky, klikové skříně a mazací a chladící soustavy.
|
| |
|
Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Koten, Stanislav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru.
|
| |
|
Analýza soustředěných vinutí synchronních motorů s permanentními magnety
Menoušek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí, principem funkce synchronních strojů s permanentními magnety a analýzou jejich vlastností. V rámci práce je provedeno seznámení se s materiály permanentních magnetů a jejich uspořádání, dále pak konstrukcí motoru, kde jsou rozebrány typy vinutí, konfigurace stroje, typy motorů s permanentními magnety a přehled realizovaných řešení. V další části této práce je provedena analýza vlastností vybraných typů soustředěných vinutí se zaměřením na vznik jejich prostorových harmonických. Tyto data jsou pak srovnána s modelem motoru v programu FEMM. Dále je provedeno srovnání výpočtů těchto typů motorů a jejich simulací v programu RMxprt.
|
|
Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Koten, Stanislav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru.
|
|
Čtyřdobý jednoválcový motor závodního motocyklu třídy MX1
Kučera, Michal ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového závodního motocyklu o zdvihovém objemu 450 cm3. Na úvod je popsáno konstrukční řešení motorů některých motocyklů třídy MX1 a základní parametry konstruovaného motor. Dále následuje porovnání konstrukce částí klikového mechanizmu vyhovujícího pevnostnímu výpočtu s částmi vyhovujícími konstrukci soudobých závodních motorů. V další části je popsána konstrukce rozvodového mechanizmu, vyvažovacího hřídele, hlavy válce, válce motoru, umístění hřídelů převodovky, klikové skříně a mazací a chladící soustavy.
|
| |
| |