Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Šíchová, Andrea ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce představuje téma podpory kognitivního rozvoje u dospívajících jedinců ve školním a rodinném prostředí. V první části práce je vymezena věková skupina dospívajících a je popsána především s důrazem na úroveň kognitivních schopností. Následující kapitola vysvětluje základní předpoklad rozvoje kognitivních schopností, teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. V druhé části jsou popsány vybrané metody podpory kognitivního rozvoje. Jedná se o přístupy používané u běžné populace dospívajících Philosophy for children a Building learning power. Feuersteinův program Instrumentálního obohacení a model konceptuálního učení jsou rozebrány v kapitole věnující se metodám používaným u jedinců s kognitivním deficitem. Dále práce pojednává o možném využití ICT jako nástroje kognitivního rozvoje. V této části je představena aplikace Tablexia, trénink kognitivních schopností určený pro dospívající jedince s dyslexií. V praktické části práce je rozpracovaný návrh výzkumu, který by ověřoval účinnost Tablexie při podpoře kognitivního rozvoje u dospívajících. Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Šíchová, Andrea ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce představuje téma podpory kognitivního rozvoje u dospívajících jedinců ve školním a rodinném prostředí. V první části práce je vymezena věková skupina dospívajících a je popsána především s důrazem na úroveň kognitivních schopností. Následující kapitola vysvětluje základní předpoklad rozvoje kognitivních schopností, teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. V druhé části jsou popsány vybrané metody podpory kognitivního rozvoje. Jedná se o přístupy používané u běžné populace dospívajících Philosophy for children a Building learning power. Feuersteinův program Instrumentálního obohacení a model konceptuálního učení jsou rozebrány v kapitole věnující se metodám používaným u jedinců s kognitivním deficitem. Dále práce pojednává o možném využití ICT jako nástroje kognitivního rozvoje. V této části je představena aplikace Tablexia, trénink kognitivních schopností určený pro dospívající jedince s dyslexií. V praktické části práce je rozpracovaný návrh výzkumu, který by ověřoval účinnost Tablexie při podpoře kognitivního rozvoje u dospívajících. Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia
Rozvoj kognitivních funkcí u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami - Feuersteinovo instrumentální obohacení
Miková, Tereza ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Instrumentální obohacování je celosvětově rozšířená metoda rozvoje kognitivních funkcí, od roku 2000 využívaná i v České republice. Její autor, Reuven Feuerstein, je hluboce přesvědčen o dispozici lidského jedince přizpůsobovat se novým podmínkám a rozvíjet své schopnosti. V pozadí metody stojí rozpracovaný teoretický koncept - zejména teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti a zprostředkované učení. Tato práce přináší základní informace o konceptech souvisejících s kognitivní modifikovatelností, věnuje se aplikacím, které z ní vycházejí. Zmiňuje také obecnější teoretické přístupy k rozvoji kognitivních funkcí. V kvalitativní studii se zaměřujeme na metodu instrumentálního obohacování. Prostřednictvím desetiměsíčního sledování šesti klientů organizace DYS-centrum Praha se snažíme zmapovat změny (respektive jejich projevy), ke kterým během intervence dochází. Data jsme získávali metodou pozorování (participační pozorování a analýza videozáznamů) a polostrukturovaných rozhovorů s rodiči klientů. Sledovali jsme proměny v projevech kognitivních funkcí, v kvalitě vyjadřování, v kvalitě samostatné práce a dovednosti účinně pracovat s informacemi. Změny různého rozsahu jsme zaznamenali ve všech těchto oblastech. Některé jsme zaregistrovali pouze během lekcí FIE, jiné se u dětí projevily i v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.