Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj metody pro hodnocení retenčních vlastností vegetačních střech
Herůfek, Marek ; Hejduk,, Stanislav (oponent) ; Žák, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se bude zabývat vývojem metody pro hodnocení retenčních vlastností vegetačních střech, v rámci které se vyvine model simulátoru deště a vyzkouší typy srážek. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje, proč je nutné se věnovat úkolům retence a zadržování vody, především na zelených střechách. Dále zde uvedu fyzikální teorii k dané problematice. Popíšu simulátory ve světě a v České republice, které se běžně využívají k vědeckým pokusům. Praktická část popisuje měření velikosti kapek a realizaci simulátoru deště. Jsou provedena měření průtoku a intenzit deště pomocí váhy, průtokoměru a člunkového srážkoměru. K měření byl vyvinut datalogger na fakultě FEKT VUT v Brně. Na závěr jsou výsledky shrnuty a uvedena doporučení, jak by bylo vhodné s výsledky naložit a jak v budoucnu postupovat při dalších podobných měřeních.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Brzdové soustavy letadel
Kochtík, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Hlavním tématem závěrečné práce je brzdění a funkce brzdových soustav při pohybu letounu po zemi ve chvíli po přistání, až po jeho úplné zastavení. V této práci jsou tedy postupně vysvětleny základní definice a principy fungování brzdových soustav u dopravních letadel. Následují předpisy a jejich základní požadavky, které je nutné dodržovat a řídit se jimi. Dále je zde rozebrána výše zmíněná část pohybu letounu po dráze, a to v rovině teoretické, kdy jsou popsány principy maření kinetické energie a způsob jejich výpočtu, a také v rámci konkrétních výpočtů přistávacích rychlostí pro vybrané letouny. Pozornost je také věnována možnostem využití energie vzniklé od brzdění kol letounu a celkově směrům dalšího pokroku ohledně brzdových soustav právě u dopravních letadel.
Stend pro analýzu rekuperace energie v experimentálním vozidle
Indruch, Jiří ; Čermák, Jan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce experimentálního stendu pro simulaci rekuperace energie na strojích s hydrostatickou transmisí energie. Práce popisuje volbu zapojení a výběr hydrostatických a jiných komponent. Část práce se zabývá výpočtem a návrhem setrvačníku, který svou rotační kinetickou energií odpovídá v jistém měřítku translační kinetické energii experimentálního vozidla. V práci je nastíněna účinnost transformace rotační kinetické energie na energii tlakovou, její akumulace a následný převod zpět na rotační kinetickou energii. Přesné určení účinnosti hydrostatické rekuperace je jedním z cílů experimentů, které budou na stendu prováděny. Úkolem měření a fyzikálně-technických analýz, jež budou prováděny na vyrobeném stendu, je především získání poznatků v oblasti precizního řízení hydrostatického systému rekuperace energie, pro jeho maximální efektivnost.
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Guziur, Petr ; Týfa,, Lukáš (oponent) ; Kohout,, Martin (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá navrhováním ukončení kusých kolejí a soustředí se zejména na navrhování pohyblivých zarážedel. Do rozhodovacího procesu ukončení kusé koleje vstupuje řada faktorů, mezi které patří hlavně poloha kusé koleje ve stanici, úroveň zabezpečení, prostorové možnosti, počet a skladba vlaků, které na kusou kolej pravidelně zajíždějí a další. Z rešeršní části této práce vyplývá, že právě pohyblivá zarážedla jsou vhodná a v zahraničí preferovaná, pro ukončení kusé koleje. Z tohoto důvodu je tomuto typu zarážedla věnována pozornost s důrazem na popis postupu návrhu. Součástí práce je návrh výpočetního programu s využitím tabulkového editoru a jazyku Visual basic pro usnadnění návrhu pohyblivého zarážedla. V rámci návrhu jsou popsány vybrané faktory, které návrh zarážedla nejvíce ovlivňují.
Výpočet vlastních frekvencí prutové soustavy metodou konečných prvků
Svoboda, Petr ; Kubík, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo naprogramovat algoritmus metody konečných prvků pro výpočet vlastních frekvencí prutových soustav. Pro řešení se mělo primárně využít volně dostupné prostředky (Python, knihovny NumPy, SciPy, překladač Fortranu, apod.) a tím prověřit možnosti volně dostupných prostředků pro vědecké účely v oblasti úloh mechaniky kontinua. Při ověřování funkčnosti programu využít ke srovnání program ANSYS.
Hydromobil - návrh mechanicko-hydraulické rekuperace kinetické energie automobilu
Stodolák, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením vozidla poháněného tlakovou energií ukládanou do hydraulicko-pneumatických akumulátorů. V první části jsou popsány druhy rekuperace energie a především je zde rozebrána hydraulická rekuperace. V závěru první části jsou nastíněny hlavní parametry konstrukce řízení vozidel. V druhé části je podrobně rozepsána konstrukce hydromobilu, kde je hlavní důraz kladen na podvozek, především řízení a brzdné systémy. Dále jsou jednotlivé části podvozku podrobeny deformačně-napěťové analýze. Závěrem je popsána samotná výroba hydromobilu a závěrečné shrnutí práce.
Proudění směsi ve spalovacím prostoru
Hrbáček, Jan ; Lempera, Aleš (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou proudění směsi ve spalovacím prostoru a vlivem jeho geometrie na tvorbu radiálního víru vznikajícího při kompresním zdvihu. Uvádí konstrukční návrhy geometrií spalovacího prostoru se zaměřením na tvar antidetonační štěrbiny a jejich porovnání na základě měrné kinetické energie a vektorového rychlostního profilu získaných výpočty v programu 2-D Squish.
Parametrická resonance v technických soustavách
Gajdůšková, Vendula ; Sosna, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá parametrickou rezonancí, která je z fyzikálního hlediska zkoumána pomocí modelů kyvadel, u kterých byla sestavena pohybová rovnice a provedena následná modelace. Na stručnou úvodní kapitolu navazuje teoretická část věnována fyzikální podstatě parametrické rezonance, v níž jsou uvedeny a popsány vybrané fyzikální modely. Následující kapitola, která je úvodem do praktické části práce a která obsahuje vybrané příklady výskytu parametrické rezonance v praxi, včetně uvedení jejich výhod a nevýhod uvedených na jednotlivých příkladech. Hlavní částí práce je čtvrtá kapitola obsahující simulační model parametrické rezonance pro dvě poddajně vázaná kyvadla. Navazuje závěr, kde jsou shrnuty získané poznatky a výsledky modelů, seznam zdrojů, zkratek, obrázků a tabulek.
Hydromobil - návrh hydraulické části a převodu
Mikula, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí vozidla, které je poháněno tlakovou kapalinou, kde je systém pohonu založen na mechanicko – hydraulické rekuperaci kinetické energie při brždění vozidla. Využívá se zde pouze její sekundární část rozjezd vozidla. Část práce se zabývá možnostmi, jak rekuperovat kinetickou energii. Je zde blíže popsána a vysvětlena hydraulická rekuperace a její použití v praxi. V další části je proveden samotný konstrukční návrh hydromobilu, jsou zde nastíněny jednotlivé varianty řešení. Dále je popsána volba hydraulického zapojení, převodu a konstrukce jednotlivých částí vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.