Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra ve filosofické a pedagogické reflexi
Rybářová, Jana ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hry v pedagogice, jejím filosofickým základem a úlohou v osvojování jazyka. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části je definována hra z filosofického hlediska a její jednotlivá pojetí podle různých autorů, druhá část se potom věnuje specifikům didaktické a jazykové hry obecně a praktická část přináší pohled na konkrétní případ výuky dítěte - cizince a vyslovuje přínos didaktických a jazykových her v pedagogice a ve výuce českého jazyka. Klíčová slova: Jazyková hra, didaktická hra, čeština jako cizí jazyk, dítě - cizinec, konkrétní výukové metody
Didactic exploitation of the francophonie in Oceania
Antropiusová, Andrea ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce, na téma Didaktické využití frankofonie v Oceánii, vznikla na základě nepříliš dostačujících výsledků dotazníku zaměřujícího se na frankofonii a frankofonní reálie zámořských oblastí nacházejících se v Tichém oceánu. Diplomová práce je rozdělena do tří velkých částí, které jsou následně rozděleny do podkapitol. První část vysvětluje výběr, zaměření a cíle položených otázek v dotazníku, zároveň uvádí jejich vyhodnocení. V teoretické části se snaží z didaktického hlediska vysvětlit a charakterizovat receptivní a produktivní kompetence s ohledem na jazykové úrovně A2 a B1, stanovené dle CECRL. Na teoretickou část navazuje část praktická, která popisuje vytvořené pracovní listy obsahující vždy cvičení zaměřená nejprve na receptivní dovednost - poslech cizojazyčného projevu, poté na dovednost produktivní - mluvení. Poslechové dokumenty spolu se cvičeními jsou zaměřeny na kulturní svátky a tradice, na jazykovou situaci a jazykové zvláštnosti těchto francouzských zámořských oblastí v Tichém oceánu: La Polynésie française, Wallis-et- Futuna, Vanuatu a La Nouvelle-Calédonie. KLÍČOVÁ SLOVA Tichý oceán, jazykové zvláštnosti, místní jazyky, zámořská území, frankofonie, pracovní listy, receptivní a produktivní dovednosti - poslech a mluvení, jazyková úroveň, jazykové prostředky, jazykové...
Mýtus literárního
Matysová, Daniela ; Kubalík, Štěpán (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možným propojením literární teorie Wolfganga Isera s analytickou filosofií jazyka. Zatímco analytický obrat k jazyku představím jen stručně, hlavní náplní práce bude prozkoumat dvě protikladné koncepce jazyka a interpretace v rámci pozdní analytické filosofie. Budu se věnovat diskuzi Michaela Dummetta s Donaldem Davidsonem ohledně role konvencí a otázek po jejich nepostradatelnosti pro jazykovou komunikaci. Zatímco však spolu tito autoři souhlasí v tom, že vliv společnosti na lidské myšlení je zásadně neredukovatelný, velmi se liší co do svého přesvědčení o nezbytnosti koncepce pravidel inherentních jazykové praxi společnosti. Mým cílem je obhájit Davidsonovu teorii interpretace proti Dummettovým námitkám, a pak přejít k rozboru Iserovy vlastní teorie čtení. Zejména mi půjde o to ukázat, že se Iserovo pojetí literárnosti zakládá na Dummettovo filosofických předpokladech. V závěru chci hlavně zvážit, zdali Iserovo vysvětlení rozdílu mezi literaturou a běžnou řečí, potažmo dokumentem, obstojí proti Davidsonově výzvě Iserovu pojetí jazykové praxe. A zejména, zdali nám Davidsonova filosofie jazyka nemůže poskytnout alternativní přístup k tomu, jak chápat estetický dopad některých textů.
Hra ve filosofické a pedagogické reflexi
Rybářová, Jana ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hry v pedagogice, jejím filosofickým základem a úlohou v osvojování jazyka. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části je definována hra z filosofického hlediska a její jednotlivá pojetí podle různých autorů, druhá část se potom věnuje specifikům didaktické a jazykové hry obecně a praktická část přináší pohled na konkrétní případ výuky dítěte - cizince a vyslovuje přínos didaktických a jazykových her v pedagogice a ve výuce českého jazyka. Klíčová slova: Jazyková hra, didaktická hra, čeština jako cizí jazyk, dítě - cizinec, konkrétní výukové metody
Didaktické pojetí hry v občanské výchově
MIKASOVÁ, Jitka
Diplomová práce je obsahově zaměřená na didaktiku oboru občanská výchova. Předmětem diplomové práce je prvek hry v prostředí didaktiky. Didaktické pojetí hry je zásadním fenoménem při koncipování výuky na 2. stupni základní školy. Práce obsahuje teoreticko-interpretační část. Tato část je rozdělena do kapitol a podkapitol. Je zaměřena z teoretického hlediska na různé druhy her a jejich využití ve výuce při hodinách občanské výchovy. Hlavními kapitolami jsou: didaktické hry, simulace, výchova prožitkem, seznam různých her, dramatické a akční hry, jazykové hry, volba her V jednotlivých kapitolách je uveden přehled her, jejich praktické využití v určitých hodinách. U některých částí kapitol jsou uvedeny i dané definice. Následující část je věnována praktickému vyhodnocení použitých her po předchozím praktikování ve vyučovacích hodinách při samostatné praxi na základních školách. Cílem diplomové práce je dospět k závěru, zda hry žáci přijali kladně či záporně v jednotlivých hodinách, zda pro ně měly přínos.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.