Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující výběr vysoké školy v České republice
Macháček, Jan ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá peněžními a nepeněžními výnosy z vysokoškolského studia a jejich vlivem na rozdílnou poptávku po studiu. Rozlišuje přitom mezi jednotlivými fakultami veřejných vysokých škol. Oproti již uskutečněným studiím se tato práce liší větším rozsahem dat i počtem zahrnutých nepeněžních výnosů. Pravděpodobně se také jedná o první studii tohoto druhu aplikovanou na trh práce a vzdělávací systém v České republice. Čerpá především z šetření REFLEX 2013, které poskytuje data o postavení absolventů vysokých škol, na základě nichž sestavuje regresní modely v různých časových rovinách. Byla prokázána hypotéza o negativním vlivu nezaměstnanosti absolventů na zájem o příslušné studium i hypotéza o vlivu časového zpoždění vysvětlujících proměnných. Naproti tomu pozitivní vliv příjmu absolventů se, na rozdíl od některých studií z USA, v žádném z modelů neprokázal.
Motivace zaměstnanců prostřednictvím vzdělávání ve středně velkém podniku
HUCKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce bylo zanalyzovat současný motivační systém vybrané společnosti a navrhnout další možnosti vzdělávání zaměstnanců. V práci je charakterizována společnost MOTOR JIKOV Fostron, dlouholetý zavedený systém vzdělávání v dané společnosti a vzdělávání v době hospodářské krize. K analýze byla použita metoda marketingového výzkumu ? dotazování. A to v podobě dotazníků i rozhovoru. Analýza motivačního systému odhalila nedostatky, pro které byla navržena opatření k jejich eliminaci. Na základě těchto nedostatků a návrhů na zlepšení byly doporučeny další možnosti vzdělávání zaměstnanců. Ve formě školení interní komunikace, hodnocení zaměstnanců, e-learningu a Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Investují vyspělejší státy více do vzdělání?
Dlabáčková, Dorota ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se věnuje pojmu lidský kapitál a investicím do lidského kapitálu z makroekonomického hlediska. V první části je tento pojem vytyčen pomocí několika definicí. Dále pak je popsána historie, vznik prvních myšlenek věnující se lidskému kapitálu, hlavní představitelé a jejich zásadní ideje. Na konkrétním příkladu je představeno investování do lidského kapitálu, tj. zjednodušeně do vzdělání. Výsledná komparace je provedena na státech OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj). Analýza porovnává investice do vzdělání a ekonomickou vyspělost jednotlivých států. Investice do vzdělání jsou určeny výdaji (soukromé a veřejné) na vzdělání v procentech HDP. Ekonomická vyspělost je v práci vymezena několika makroekonomickými ukazateli, tj. úrovní hrubého domácího produktu (reálný růst HDP, HDP na osobu), dlouhodobou nezaměstnaností a úrovní zdravotnické péče.
Lidský kapitál a investice do vzdělání v ČR
Turková, Eva ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Pavelka, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá lidským kapitálem a investicemi do vzdělání v ČR. Cílem této práce je popsat a zmapovat postavení absolventů vysokých škol na pracovním trhu. V teoretické části je definován pojem lidský kapitál a jeho historický vývoj. Dále jsou zde popsány přístupy k lidskému kapitálu. A to jak makroekonomický přístup, tak i mikroekonomický přístup. Na závěr teoretické části jsou rozpracovány investice do lidského kapitálu s důrazem na investice do vzdělání. O problematice ve vzdělání se zabývá i praktická část práce. Na začátku je zmapována situace terciárního školství v ČR. Další část se již zaobírá postavením absolventů na pracovním trhu, přičemž je zde rozpracována úspěšnost a neúspěšnost absolventů na pracovním trhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.