|
Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí
Rajtmajerová, Daniela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Významy v předkládaných obsazích se nenacházejí pouze explicitně podané na povrchových úrovních, ale jsou budovány hluboko v lidské mysli v podobě nejjednodušších sémů - jednotek schopných přenášet význam (Černý a kol., 2004, str. 119). Diplomová práce "Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí" kvalitativně analyzuje vybrané vzorky marketingových obsahů pomocí sémiotické a narativní analýzy. Zatímco sémiotická analýza nám pomáhá interpretovat základní povrchové i hloubkové významy obsažené ve vizuálním i textovém kódu zkoumaných obsahů, za pomoci narativní analýzy zkoumáme příběhy, na kterých je vystavěn děj, snažíme se je interpretovat a spolu s výsledky sémiotické analýzy v nich hledáme obsažené mýty. Cílem aplikace obou metod je popis jednotlivých hloubkových významů a příběhů, na kterých jsou vystavěny jednotlivé komunikáty, a následně charakterizace internetového marketingového diskurzu v českém mediálním prostředí. Příběhy tvoří základ mezilidské komunikace, prostřednictvím příběhu jsme schopni uchovávat a přenášet významy. Příběhy zkoumaného vzorku obsahů byly shodně vystavěny na základním konfliktu (rozporu) a předávány posluchačům prostřednictvím vypravěče, který ovšem ve většině případů nebyl jasně oddělen od hlavní...
|
|
Proměny konzumace internetového obsahu podle typu zařízení
Libecajtová, Tereza ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Práce se zabývá změnami ve způsobu konzumace internetového obsahu způsobenými novými typy zařízení, jako jsou především chytré telefony a tablety. V 2. kapitole následující po úvodu jsou tato zařízení představena, stejně tak jako i jejich uživatelé. Třetí a stěžejní kapitola nejprve pojednává o tom, jak se změnily činnosti, které jsme vykonávali již na PC či notebooku. V další části jsou představeny činnosti zcela nové, které se objevily až s chytrými telefony, jako jsou geolokační hry či mobilní taggování. Čtvrtá kapitola je zaměřena na mobilní internet v České republice. Součástí je vlastní výzkum/srovnání 100 nejnavštěvovanějších českých, přičemž hodnotícím kritériem bylo zjistit, jak jsou provozovatelé těchto webů připraveni na mobilní návštěvníky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|