Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Narrative in Computer Games
Musilová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This Bachelor’s thesis deals with an issue of a narrative in computer games. In the introductory chapters, general games specifications, such as rules and genres of the games, are formulated. The main focus is then on linear and interactive forms of the narrative and on the means they are most frequently represented by. The practical part of the thesis is devoted to the analysis of two selected games, focusing on the narrative means used and on the way they influence the game’s linearity and interactivity. For each game, a storyline scheme is created on whose basis a narrative structure of the game is determined.
Interaktivní film a jeho stavební prvky
Matoušek, Petr ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Interaktivní film je dosud poměrně neprobádanou oblastí filmu, potažmo nových médií. Tato práce shrnuje doposud vytvořené teorie a modely, které se týkají problematiky interaktivity, interaktivního narativu a filmu, a stanovuje základní stavební prvky, z kterých se interaktivní audiovizuální tvorba skládá. Ukotvuje tuto oblast v kontextu nových médií a jejich vlastností jako jsou interaktivita a konvergence. Dále se stručně zabývá interaktivními filmy z pohledu jejich historie. Práce vysvětluje základní metody narativní a obrazové analýzy, obzvláště pak v kontextu analýzy interaktivních filmů. Tyto poznatky jsou pak využity při analýze tří filmů s nelineární narativní strukturou využívající prvky divácké interakce. Tyto filmy jsou zasazeny do modelů a teorií, které byly představeny v prvních částech práce. Na závěr jsou filmy porovnány a konfrontovány s autorovou hypotézou, která vychází z historicky poměrně negativního přijetí interaktivních filmů veřejností.
Digitální vyprávění s důrazem na interaktivní narativ
Connelly Kohutová, Radka ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Sládek, Ondřej (oponent)
Nová média se stala neodmyslitelnou součástí našich každodenních životů. Mimo jiné jsou také platformou pro digitální umění. V rámci něj se čtenáři mohou setkávat s tzv. elektronickou literaturou jako s rozvíjející se kulturní formou, umožňující do určité míry interferenci médií a žánrů. Elektronickou literaturu je předně nutno důsledně rámcově odlišit od elektronických knih, jako pouhé konverze klasických, analogových děl do digitální podoby. Vymezení této specifické oblasti literatury, její reflexi, včetně historického ukotvení, se tato dizertační práce věnuje. Práce je nutně založena interdisciplinárně. Čerpá z konceptů literární vědy, nicméně elektronickou literaturu nelze nahlížet výhradně skrze její paradigmata, neboť tradiční definiční rámce a koncepty nelze v tomto smyslu bezezbytku uplatnit v prostředí nových médií. Důraz je dále kladen na poznatky mediálních studií, resp. studií nových médií. Práce se současně zabývá specifickou formou narativu, tzv. interaktivním narativem, který nenalézáme výhradně v dílech elektronické literatury, ale i ta mu poskytla široké pole působnosti. Závěrečná část prezentuje výsledky autorčina výzkumného šetření zaměřeného na čtenářskou recepci vybraných děl elektronické literatury s interaktivním narativem, čtenářského prožitku a očekávání v generaci tzv....
Narrative in Computer Games
Musilová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This Bachelor’s thesis deals with an issue of a narrative in computer games. In the introductory chapters, general games specifications, such as rules and genres of the games, are formulated. The main focus is then on linear and interactive forms of the narrative and on the means they are most frequently represented by. The practical part of the thesis is devoted to the analysis of two selected games, focusing on the narrative means used and on the way they influence the game’s linearity and interactivity. For each game, a storyline scheme is created on whose basis a narrative structure of the game is determined.
Interaktivní narativ jako prostředek analýzy elektronických videoher
Csémy, Miklós ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Brejcha, Jan (oponent)
1 Abstrakt: Práce se zabývá možností analýzy elektronických videoher, přičemž popisuje koncept interaktivního narativu. V rámci analýzy se s elektronickou videohrou setkáváme vždy na úrovni konkrétního díla. Práce se věnuje popisu modelu interaktivního vztahu mezi hráčem a elektronickou videohrou na základě poznatků z psychologie a používá koncept interaktivního narativu v popisu struktury elektronické videohry vnímané jako dílo. K analýze je přistupováno na dvou úrovních. První je úroveň herního kódu, která je nehotovým souhrnem možností, které mohou být aktualizovány v rámci interakce. Na této úrovni hovoří práce o predisponovaném narativu. Druhá úroveň je momentem vlastní interakce, kdy v důsledku aktivity hráče dochází k reprezentaci některých ze zmíněných možností a k pominutí jiných. Pomocí tohoto konceptu je vyřešena otázka narativity elektronických videoher skrze rozlišeno mezi fabulací, jež je dílem původního autora a interaktivním narativem, který vzniká sloučením zmíněných úrovní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.