Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice
Hlavatá, Gabriela ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice Abstrakt: Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům. Klíčová slova: interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnosti
Edukační styly učitelů středních škol
Lukáčová, Monika ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje edukačním stylům učitelů středních škol. Literárně přehledová část se postupně zabývá popisem nejvýznamnějších edukačních prostředí středoškolských studentů (dospívajících či adolescentů) - rodiny, školy, vrstevníků. Tato část podává zevrubnější informace o socializaci v období adolescence, za jejíž východisko je považována interakce s druhými lidmi, mezi nimiž je zvlášť vyzdvižen koncept "významných dospělých" (rodičů, učitelů) jako nezastupitelných faktorů pro vývoj a rozvoj adolescenta. V návaznosti na charakteristiku interakce a komunikace v pedagogicko-psychologickém kontextu jsou představeny různé přístupy k edukačním stylům učitele i specifikům, která se týkají edukačního prostředí středních škol. V další části je navržen výzkumný projekt, který věnuje pozornost středoškolským učitelům "Pedagogiky" a "Psychologie", u nichž je v úvodu stručně charakterizováno jejich specifické postavení ve vztahu k edukačním stylům. Cílem takové výzkumné sondy by mělo být porovnání edukačních stylů těchto učitelů, k jehož naplnění je navrhnuto využití dotazníku "Žák o učiteli" od autorky Ilony Gillernové. Klíčová slova v českém jazyce: edukační prostředí, interakce učitel-žák, edukační styl, středoškolský učitel, adolescence, střední škola
Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice
Hlavatá, Gabriela ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice Abstrakt: Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům. Klíčová slova: interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnosti
Suprasegmental level of language and non-verbal aspects of the contemporary teaching French as a foreign language at the czech schools
Kasálková, Markéta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Název diplomové práce: Suprasegmentální úroveň jazyka a nonverbální aspekty v současném vyučování francouzštiny jako cizího jazyka na českých školách Klíčová slova: francouzština jako cizí jazyk (FLE), interakce učitel - žák, role učitele, nonverbální komunikace, gestika, mimika, emoce, Evropský referenční rámec pro jazyky, didaktika cizích jazyků, jazyková úroveň A1 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá (ne)přítomností suprasegmentálních prvků a nonverbálních aspektů jazyka v manuálech a v současném vyučování francouzštiny jako jazyka cizího na českých školách a zkoumá z tohoto pohledu jejich důležitost. Klade si za cíl prostudovat didaktickou koncepci výše zmíněných jevů v konkrétních učebnicích francouzštiny Amis et compagnie 1, Vite ! 1 a Le français entre nous 1 se společným jmenovatelem: schvalovací doložka Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a upozornit jak na nedostatečné začlenění těchto aspektů do výuky cizího jazyka, tak do referenčních úrovní Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Práce popisuje nejen aktuální situaci a poukazuje na důležitost systematického zařazení výše zmíněné problematiky do výuky, ale také se snaží poukázat na fakt, že pravidelné a systematické zařazení fonetiky, zejména často opomíjených suprasegmentálnícha nonverbálních prvků, do hodin...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.