Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování místních komunikací
Šilar, Daniel ; Heinrich, Jaroslav (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce „Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování místních komunikací“ je věnována parkování u obchodních center. Cílem je srovnání parametrů výpočtu parkovacích stání českých norem pro projektování místních komunikací s normami ve vybraných státech světa. Dalším cílem je také doplnění chybějících údajů pro posuzování kapacity připojení různých typů nákupních center na síť pozemních komunikací. Druhá část je zaměřena na vlastní měření a vyhodnocení dat. Poslední část se věnuje srovnání počtu parkovacích stání vypočtených dle normy se skutečným počtem parkovacích stání.
Ústí nad Orlicí – úprava náměstí Svobody
Šeda, Matěj ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem práce je projektová dokumentace návrhu úpravy stávající neřízené průsečné křižovatky na okružní křižovatku tvaru elipsy. Navržena je komunikace pro pěší a přesunutí zastávky autobusu. Automobilová doprava bude usměrněna pomocí vodorovného dopravního značení a středního dělícího ostrůvku okružní křižovatky. V zájmovém úseku byla naměřena intenzita stávající dopravy. Posouzení výhledových intenzit na stávajícím i navrhovaném stavu je součástí práce.
Vyhodnocení potřeby "Truck center" na dálnici D1 v úseku Praha - Brno
Spáčil, Tomáš ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem počtu a umístění truck-center na dálnici D1. Návrh vychází z aspektů, které mohou ovlivnit počet, velikost a umístění truck-center. Základem je výpočet intenzit nákladní dopravy do roku 2030 a její návaznost na nehodovost, regulaci dopravních proudů a dalších návazností na řízení práce osádek (AETR), řešení případných potřeb údržby a oprav vozidel, služeb motoristů a možnosti kontroly státních orgánů a policie. Základem diplomové práce je výpočet velikosti odstavné plochy pro případnou regulaci dopravních proudů nákladních vozidel včetně návrhu jejího umístění.
Způsoby vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizace
Soukupová, Tereza ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním způsobů vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizací v České republice a v dalších zvolených státech. Práce vychází z metodik jednotlivých států, které byly zkoumány a poté spolu porovnávány a hodnoceny z hlediska praktického použití. Načerpané teoretické znalosti byly aplikovány na praktické příklady ve formě zvolených mezikřižovatkových úseků a křižovatek. Každá řešená oblast byla zhodnocena a porovnána z hlediska nehodovosti.
Lipůvka – spirálová okružní křižovatka silnic I/43 a II/379
Patočka, Miroslav ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
Studie křižovatky silnice I/2 s ulicí Školní v Pardubicích
Hauk, Martin ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je studie úpravy stávající křižovatky silnice I/2 a ul. Školní nacházející se v západní části Pardubic. Jedná se o stykovou neřízenou křižovatku v intravilánu. Problémem v dané křižovatce je vysoká intenzita dopravy. Tato práce se zabývá řešením tohoto problému zkapacitněním křižovatky, aby byl usnadněn výjezd ze Školní ulice, a zajištěním vetší bezpečnosti, protože zde bylo v minulosti nespočet nehod. Výsledkem práce je návrh tří variant řešení úpravy a následně vybrána jedna varianta, která nejlépe řeší zvýšení kapacity a bezpečnosti křižovatky.
Analýza počtu vyprošťovacích zásahů na úseku -0,4 až 60,5 km dálnice D2 v závislosti na intenzitě provozu
Hrdličková, Petra ; Bilík, Martin (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním základních technických dat pro určený úsek dálnice za účelem zpracování technologie odstraňování překážek na dálnici. A to v závislosti na předpokládané intenzitě dopravy predikovat na daných úsecích výkony pro vyprošťovací a odtahové služby. Práce se zabývá technologickým postupem prací. Jelikož špatná technologie vyproštění a neznalost konstrukce vozidel má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup firmy vede k minimalizaci těchto škod. Vyprošťovací a odtahová firma musí mít náležitě vyškolené pracovníky a správně zvolenou technologii vyprošťování. To vede ke zkrácení doby omezení provozu a tím lze řešit i dobu pro zkrácení kolon. Dalším řešeným tématem bude intenzita provozu, která je důležitá při hodnocení v závislosti na počtu nehod i počtu zásahů a to v místech s nejvyšší intenzitou dopravy.
Parkování u nákupních center
Woldán, Pavel ; Všetečka, Martin (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována tématu parkování u nákupních center. Cílem je porovnat výpočet parkovacích stání na parkovišti dle ČSN 73 6110 s vlastním měřením. První část práce se zabývá popisem teoretického výpočtu dle ČSN 73 6110. Druhá část je zaměřena na vlastní měření a vyhodnocení dat. Závěrečná část práce je zaměřena na srovnání měření s výpočtem dle normy a jsou vytvořeny závěry z celé práce.
Jižní obchvat Kyjova
Guráň, Pavel ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je prověřit vedení silnice I/54 jižně od města Kyjova s ohledem na platné územní plány dotčených obcí. Navrhovaný obchvat bude především odvádět dopravu mimo jižní část města. Důvodem pro postavení obchvatu je odklonění silného tranzitního provozu, zvýšení bezpečnosti ve městě a snížení negativních vlivů od dopravy. Diplomová práce je dále rozšířena o prověření možného vedení silnice II/432 západně od města. Navrhovaný západní obchvat vychází z koncepčních záměrů Jihomoravského kraje. Výhledově bude odvádět dopravu mimo město a umožní napojení na západní oblast Kyjova.
Dopravní model města Blanska
Felkl, Jan ; Štefan, Marek (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešen stav dopravy ve městě Blansku pomocí výpočetního modelu ze softwaru Aimsun. Za pomoci dostupných podkladů a vlastních měření v zájmových oblastech byl vytvořen model, který ukazuje kladné i záporné stránky plánované výstavby přemostění řeky Svitavy a koridoru železniční trati. Toto mimoúrovňové propojení by mělo pomoci dopravní situaci v Blansku, protože by se mělo jednat teprve o druhé propojení dvou polovin města, které jsou rozděleny právě řekou Svitavou. V práci je řešen stávající stav a bere se v úvahu výstavba přemostění v období 3 let. Ve výhledovém období je řešena varianta jak s přemostěním, tak bez něj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.