Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Speech Acts Performed by Information Technology Students in Online Debates
Gajdošová, Gabriela ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis aims to frame the concept of speech acts and discuss issues related to their interactional aspects in argumentative discussions. The theoretical part of the thesis is written in the style of a literature review, beginning with an explanation of basic terminology of speech acts and defining the illocutionary force and its indicators. It also provides a detailed comparison of three different approaches to the analysis of speech acts and describes their roles using the model of a critical discussion. The analytical part of the thesis focuses on the practical application of the theoretical concepts. It defines the rules of online debates, describes their phases and provides an analysis of boosters and hedges and speech acts based on transcripts of the debates. The results of the analysis are displayed in tables, supplemented with illustrative examples and then discussed.
Speech Acts Performed by Information Technology Students in Online Debates
Gajdošová, Gabriela ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis aims to frame the concept of speech acts and discuss issues related to their interactional aspects in argumentative discussions. The theoretical part of the thesis is written in the style of a literature review, beginning with an explanation of basic terminology of speech acts and defining the illocutionary force and its indicators. It also provides a detailed comparison of three different approaches to the analysis of speech acts and describes their roles using the model of a critical discussion. The analytical part of the thesis focuses on the practical application of the theoretical concepts. It defines the rules of online debates, describes their phases and provides an analysis of boosters and hedges and speech acts based on transcripts of the debates. The results of the analysis are displayed in tables, supplemented with illustrative examples and then discussed.
Negative intensification in spoken British English
Löblová, Alžběta ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá prostředky intenzifikace záporu v britské mluvené angličtině. Jelikož intenzifikace je obecně spojovaná s příslovečným určením, konkrétněji s adverbii míry, je dalším cílem práce prokázat, že existují i jiné než lexikální prostředky intenzifikace. Protože je práce zaměřena na mluvený jazyk, přirozený, neplánovaný, improvizovaný, jsou zahrnuty i konstrukce, které jsou ve standardní angličtině považovány za mluvnicky nesprávné, ale vyskytují se běžně v hovorovém jazyce. Materiál pro analýzu byl proto čerpán z neformálních dialogů obsažených v Britském národním korpusu. Zápor a intenzifikace a jejich vzájemný vztah či interakce jsou popsány podle poznatků Duškové a kol. (1988) a Bibera a kol. (1999). Práce usiluje o návrh vhodné klasifikace prostředků intenzifikace záporu získané korpusovou studií založené na poznatcích Palacios- Martíneze (1996). klíčová slova: intenzifikace, intenzifikátor, zápor, mluvený jazyk, hovorový jazyk
Vyjadřování velké míry vlastnosti ve španělských a českých časopisech pro mládež
BOLECH, Václav
Tato diplomová práce se zabývá výrazovými prostředky pro vyjádření velké až největší míry vlastnosti v jazyce mladých. Klade si za cíl zmapovat španělské a české časopisy pro mladé, zjistit četnosti jednotlivých výrazových prostředků, které se v našem zvoleném korpusu textů vyskytují, a porovnat výrazové prostředky mezi s sebou. Dále si klade za cíl zjistit, jak na dané časopisy pro mladé má vliv globální mediální trh. Jádrem této diplomové práce je teoretický rámec tvořený různými 12 gramatikami jak českými, tak španělskými lingvisty, kde se snažíme poukázat na názorovou nejednotnost, která panuje u jazykovědců, které jsme v práci analyzovali. Výsledkem této diplomové práce jsou grafické a tabulkové vyjádření četností používaných výrazových prostředků a dokázání pravdivosti teorií u jednotlivých autorů. Dále potvrzování či vyvrácení stanovených hypotéz a tvrzení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.