Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Moderní prvky řízení dopravy a jejich využití v městských aglomeracích
DLOUHÁ, Markéta
Moderní prvky řízení dopravy jsou faktorem, který zajišťuje optimalizaci dopravy. Silniční doprava je v neustálém rozvoji a je potřeba ji řídit, aby mohla nadále plynule fungovat. Bakalářská práce se zabývá výzkumem inteligentních dopravních systémů, které s největší pravděpodobností dokáží udržovat dopravní toky či je dokonce zrychlovat. Analýza je zaměřena na městské aglomerace, konkrétně České Budějovice a Hradec Králové. Zhodnocení systémů probíhá na daných úsecích měst, ke kterým byla zjištěna potřebná data. Zdroje informací pro analýzu jsou především od společnosti SWARCO, ze sčítání dopravy od ŘSD, z dokumentů Univerzity Karlovy, z Dopravních novin a z webového souboru Vlastimila Melichara, od kterého byl čerpán postup veškerých výpočtů. Vyhodnocení moderních prvků řízení dopravy se uskutečňuje srovnáním příslušných dat. Další propočet dat zjišťuje uspořené náklady ze zrychlení dopravních toků. Uspořený čas je oceněn i dobou, kterou by jinak účastníci provozu mohli strávit v pracovním procesu. Odhadem bylo zjištěno, že na trase Rudolfovská třída - Na Sadech - Žižkova třída by při zrychlení dopravního toku v průměru o 2,5 minuty mohli řidiči uspořit náklady za rok ve výši až 45 554 400 Kč. Zrychlení dopravního toku v Hradci Králové na trase Mrštíkova ulice - Palachova ulice o 0,6 minut by mohlo uspořit náklady pro průměrnou denní intenzitu vozidel až o 14 434 351,2 Kč za rok. Případová studie na preferenci MHD ukázala, že zrychlení přepravy pro průměrně 50 lidí na 1 autobus a při průměrné denní intenzitě autobusů by mohlo uspořit případně až 98 461 440 Kč za rok. Závěrem je porovnání investic se všemi vyčíslenými přínosy, z čehož plyne předpoklad pro další implementaci inteligentních dopravních systémů.
Softwarový model sítě křižovatek se světelnou signalizací
Lankaš, Ondřej ; Benešl, Tomáš (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice řízení dopravy pomocí světelných signalizačních zařízení. Cílem práce je nalézt nejefektivnější metodu řízení dopravy pomocí SSZ na konkrétním úseku za použití vhodných softwarových nástrojů. To zahrnuje vytvoření mikroskopického dopravního modelu a provedení simulací pro získání a analýzu relevantních dat.
Identifikace vozidel na snímcích dopravních situací
Petyovský, Petr ; Sojka, Eduard (oponent) ; Železný, Miloš (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je návrh metod pro získání dalších parametrů o vozidle ze snímků reálné dopravní situace ke stávající informaci o RZ vozidla a jeho poloze v měřeném úseku. Úkolem je využít stávající instalace kamerových systémů a na základě dat získaných z těchto zařízení navrhnout nové metody extrakce dalších parametrů o vozidle. Řešení lze rozdělit na dvě skupiny: 1. Metody pro získání příznaků a metody vyhodnocení dat, které povedou k rozpoznání typu vozidla na základě jediného snímku vozidla. 2. Metody pro získání údajů o tvaru vozidla na základě sekvence snímků projíždějícího vozidla
Testovací pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla
Šíma, Jindřich ; Musil, Petr (oponent) ; Dvořák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla. V teoretické části práce je rozbor inteligentních dopravních systémů, palubních jednotek OBU (On-Board Unit), zpráv v komunikaci jednotek a knihovny Vanetza, která implementuje standardy pro komunikaci OBU jednotek. Praktická část práce obsahuje návrh a realizaci pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla, popis součástí pracoviště, postup jeho nastavení, zachycení a analýzu komunikace v pracovišti.
Testovací pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla
Šíma, Jindřich ; Musil, Petr (oponent) ; Dvořák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla. V teoretické části práce je rozbor inteligentních dopravních systémů, palubních jednotek OBU (On-Board Unit), zpráv v komunikaci jednotek a knihovny Vanetza, která implementuje standardy pro komunikaci OBU jednotek. Praktická část práce obsahuje návrh a realizaci pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla, popis součástí pracoviště, postup jeho nastavení, zachycení a analýzu komunikace v pracovišti.
Dopravní telematika
Buchta, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou inteligentních dopravních systémů. V první části jsou zmíněny základní pojmy, které se dále rozvíjí k možnostem různých systémů, napomáhajících identifikaci vozidel. Praktická část bude věnována porovnání kamerových systému a dopravních detektorů tak, aby bylo možné určit nejvíce efektivní systém.
Softwarový model sítě křižovatek se světelnou signalizací
Lankaš, Ondřej ; Benešl, Tomáš (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice řízení dopravy pomocí světelných signalizačních zařízení. Cílem práce je nalézt nejefektivnější metodu řízení dopravy pomocí SSZ na konkrétním úseku za použití vhodných softwarových nástrojů. To zahrnuje vytvoření mikroskopického dopravního modelu a provedení simulací pro získání a analýzu relevantních dat.
Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití
MALÁSKOVÁ, Martina
Diplomová práce na téma "Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití" je zaměřená na analýzu inteligentních dopravních systémů, konkrétně na silniční dopravu v České republice. Cílem mé práce je shrnout informace a poznatky o ITS v České republice, představit jednotlivé systémy, jejich funkce a vyhodnotit jejich přínos pro silniční dopravu. Na základě vyhodnocení používaných telematických systémů navrhuji v závěrečné části práce prvky ITS ve vybrané městské aglomeraci, konkrétně v Českých Budějovicích.
Identifikace vozidel na snímcích dopravních situací
Petyovský, Petr ; Sojka, Eduard (oponent) ; Železný, Miloš (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je návrh metod pro získání dalších parametrů o vozidle ze snímků reálné dopravní situace ke stávající informaci o RZ vozidla a jeho poloze v měřeném úseku. Úkolem je využít stávající instalace kamerových systémů a na základě dat získaných z těchto zařízení navrhnout nové metody extrakce dalších parametrů o vozidle. Řešení lze rozdělit na dvě skupiny: 1. Metody pro získání příznaků a metody vyhodnocení dat, které povedou k rozpoznání typu vozidla na základě jediného snímku vozidla. 2. Metody pro získání údajů o tvaru vozidla na základě sekvence snímků projíždějícího vozidla
Nové trendy v silniční kamionové dopravě
Šinglovičová, Markéta ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Wrnatová, Šárka (oponent)
Tato práce pojednává o současných trendech v silniční nákladní dopravě. Popisuje její základní rysy a analyzuje současný vývoj v rámci Evropské unie. Zabývá se také problémy sektoru nákladní dopravy, jejich řešením a možným vývojem do budoucna. V souvislosti se zvýšením efektivity silniční nákladní dopravy šířeji popisuje využití inteligentních dopravních systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.