Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh
Suldovská, Eva ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvořit a prakticky ověřit čtyři sady komplexních učebních úloh pro žáky druhého ročníku SŠ zaměřené na rozvoj přírodovědné gramotnosti a využívající téma biomimetiky. Východiskem pro tvorbu učebních úloh byla literární rešerše na téma biomimetiky, integrace předmětů, přírodovědné gramotnosti a učebních úloh. Biomimetika je multidisciplinární vědní obor, jehož podstatou je pozorování přírody a hledání inspirace v přírodě za účelem nalézt řešení problémů, se kterými se lidé v životě potýkají. Vzhledem k aktuálnosti, praktickému přesahu a interdisciplinární podstatě tohoto oboru je téma biomimetiky skvělým prostředníkem k aplikaci integrovaného výukového konceptu (např. konceptu STEM) do výuky či k rozvoji přírodovědné gramotnosti. V rámci práce byly vytvořeny komplexní učební úlohy obsahující vždy tři podúlohy, jejichž praktické ověření proběhlo ve třech třídách druhých ročníků SŠ. Odpovědi žáků na vytvořené úlohy i odpovědi z postojových dotazníků byly zpracovány pomocí smíšeného výzkumu. V rámci kvantitativního výzkumu byly použity statistické metody, konkr. aritmetický průměr, relativní četnost a úspěšnost. Pro kvalitativní výzkum byla zvolena metoda induktivní analýzy písemných dat získaných od respondentů. Práce zkoumala úspěšnost žáků v sadách i jednotlivých...
Návrh výuky tématu Voda na 2. stupni ZŠ
Vávra, Vojtěch ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá aktuálními trendy v didaktice vzdělávací oblasti Člověk a příroda, zejména pak projektovou výukou a integrací přírodovědných předmětů. Cílem práce je navrhnout a vyhodnotit výuku, která se věnuje tématu Voda v různých tematických okruzích průřezového tématu Environmentální výchova, za použití různých výukových postupů. Vyhodnocení probíhá na základě reflexí od žáků i ostatních pedagogů a kromě podnětů k metodám, formám a organizaci výuky sleduje naplnění cílů kognitivních a afektivních. Výsledky ukazují, že prostřednictvím této výuky došlo k naplnění vzdělávacích cílů. V závěru jsou pak formulovány konkrétní návrhy pro zlepšení a zefektivnění celé výuky.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
NOVOTNÁ, Radka
Hlavním tématem této bakalářské práce je výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy a jejích prvků. První dvě kapitoly charakterizují cizí jazyk a dramatickou výchovu. Důležitou součástí je přehled metod a cílů cizojazyčného vyučování. Ve třetí části této bakalářské práce je popsána integrace předmětů a jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze dramatickou výchovu využít ve výuce cizích jazyků. Konkrétní hodiny, ve kterých se využívá dramatických prvků jsem měla možnost vidět na Základní škole Marjánka a v různých školách v Norsku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.