Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,725 záznamů.  začátekpředchozí2716 - 2725  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The history of information system development
Buliková, Kristína ; Žid, Norbert (vedoucí práce) ; Krátoška, Václav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zmapování čtyř vývojových etap informačních systémů z pohledu aplikační architektury podniku. Vývoj informačních systémů v jednotlivých podnicích v nemalé míře souvisí s ochotou podniků dále rozvíjet jejich globální strategii. Takovouto společností je i AAA Auto a.s., která v nedávné době implementovala podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV. Tím výrazně změnila architekturu IS. Moje práce je proto rozdělená do dvou hlavních kapitol. První se zabývá jednotlivými vývojovými etapami. V druhé rozebírám stav IS v AAA AUTO a.s. před a po implementaci. Na závěr bych ráda shrnula, které ze svých globálních strategií společnost naplnila a zařadila je do jedné ze čtyř vývojových etap. Pro zpracování tohoto tématu byla použita metoda studia odborných pramenů a interní firemní dokumentace.
Zavádění ERp systémů do malých a středních podniků
Dvořáková, Jitka ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Tato práce se věnuje problematice zavádění ERP systémů do malých a středních podniků. Hlavním cílem práce je porovnat teoretické a praktické zavádění těchto systémů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí a to tedy do části teoretické a části praktické. V rámci teoretické části je popisován vývoj ERP systémů, zavádění ERP systémů do podniků a specifika středních a malých podniků. Praktická část se zaměřuje na popsání zavádění ERP do dvou společností, vyvození závěrů z tohoto zavádění, základní porovnání systémů ve společnostech, srovnání teoretického a praktického zavádění. Praktická část také obsahuje dotazníkový průzkum. Práce si neklade za cíl porovnat všechny dostupné ERP systémy od všech dodavatelů, posuzuje pouze systémy a způsoby zavádění ve dvou zmíněných společnostech a z těchto poznatků vyvozuje závěry.
Využití metody UCP (Use Case Point Analysis) k odhadům pracnosti vývoje SW
Staněk, Miroslav ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Zelenka, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vybraných metod k odhadování pracnosti vývoje SW (Software). Cílem práce je přiblížení a vysvětlení postupu výpočtu některých metod, přičemž hlavní důraz je kladen na metodu UCP a další metody založené na modelu. Zmíněná metoda UCP je v této práci aplikována na praktickém příkladu, jehož realizace přináší pochopení principu nastavení jednotlivých vah faktorů a demonstruje vliv všech faktorů na výsledný odhad pracnosti. Veškeré informace o metodách jsou použity na základě předchozího důkladného studia dostupné literatury a informačních zdrojů. Získané znalosti jsou taktéž použity při realizaci praktického příkladu.
Návrh strategie rozvoje v oblasti IT ve výrobním podniku
Adrián, Michal ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Lorenc, Miroslav (oponent)
Práce se zameruje na problematiku rozvoje IT strategie ve výrobním podniku. Porovnává nasazení nového ERP systému s aktuálním informacním systémem. Cílem práce je popis soucasného stavu IS a návrh jeho rešení s ohledem na všechny požadavky a omezení spolecnosti. Hlavním prínosem je objektivní zhodnocení variant dalšího postupu pri rozširování firmy a návrh další strategie. V teoretické cásti je charakterizován IS a ERP, možné druhy rozdelení, nejduležitejší cásti a prínosy moderního rešení pro plánování podnikových zdroju. V rámci samotného projektu porízení nového IS jsou popsány jednotlivé fáze, od prvotní analýzy potreb, pres metody a kritéria výberu až po implementaci s definicí kritických faktoru, castých chyb a doporuceným postupem. Praktická cást je zamerena na analýzu soucasného stavu. Obsahuje strucnou charakteristiku spolecnosti, jednotlivých oddelení a procesu v návaznosti na informacní systém. Je popsán soucasný stav IS v podobe SWOT analýzy. Na základe definovaných požadavku je sestaven prehled možných dodavatelu ERP systému v CR s jejich produkty. Na analýzu navazuje návrh strategie rozvoje v oblasti IT. Soucástí je porovnání jednotlivých variant dalšího rozvoje - porízení nového ERP nebo rozšírení stávajícího systému. Záver obsahuje shrnutí práce a popisuje její prínosy.
Nové požadavky na SW produkty
Fried, Jan ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Hanáček, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je analýza českého trhu podnikových informačních systémů (IS) a predikce budoucích trendů, a to především s důrazem na nové příležitosti pro segment malých a středních podniků, a zároveň definice konkrétních východisek relevantních nejen v aktuální ekonomické situaci -- orientace na trhu podnikových IS, specifika uvnitř segmentu MSP, přínosy a možnosti eliminace negativních dopadů pro společnosti.
Metodika zavádění komponent IS na veřejných vysokých školách v ČR
Krákora, Jan ; Čermák, Igor (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje postupy aplikované na veřejných vysokých školách při zavádění komponent informačního systému. Data byla získána s pomocí rozsáhlého dotazníku a doplněna osobními pohovory na vybraných vysokých školách. Analýza postupu při zavádění je rozdělena do několika oblastí, jako je architektura IS, spolupráce komponent, počáteční analýza, výběr dodavatele, smluvní zajištění, použitá metodika, záležitosti týkající se řízení a organizace projektu, projektový harmonogram a rozpočet, dále pak provedení globální analýzy, kontroly čistoty dat, testování, školení, dokumentace a akceptace celého díla. Ze získaných informací jsou v šesté kapitole práce a jejím závěru sestavena obecná doporučení pro proces zavádění nové komponenty do informačního systému na vysoké škole.
Základní registry veřejné správy, problémy veřejných rejstříků
Vašák, Michal ; Rieger, Pavel (vedoucí práce) ; Tomášová, Zdeňka (oponent)
Práce si dává za cíl přiblížit problematiku veřejných registrů, databází, seznamů, informačních systémů (dále jen "registry") ve veřejné správě. Uvádí demonstrativní výčet registrů, které jsou zakotveny v právním řádu ČR, a jejichž užívání platná právní úprava upravuje. Vymezeny a popsány jsou registry veřejné správy, orgány veřejné správy, které tyto registry spravují a způsob nakládání s informacemi z těchto registrů. Pozornost je věnována těm registrům, které obsahují osobní údaje. Jejich provozováním může docházet k zásahu do práva na soukromí a práva na ochranu osobních údajů. V této souvislosti je zvláště podrobně popsán katastr nemovitostí, dále matriky, evidence obyvatel, živnostenský rejstřík, informační systémy vedené správci daní a jiné registry. Zmíněny jsou také ostatní registry, jako například centrální registr řidičů, evidence občanských průkazů a cestovních dokladů, databáze účastníků veřejné telefonní služby, dále některé speciální registry jako je seznam advokátů, ústřední seznam znalců a tlumočníků a jiné. Práce se zmíní o provázanosti jednotlivých informačních systémů, spolupráci orgánů, které jejich informace využívají. Všímá si také zákonných podkladů, na základě kterých mohou správci konkrétních registrů některé údaje poskytovat. Práce se zabývá přístupem občanů k informacím z rejstříků, porovnává rejstříky z hlediska dostupnosti informací, zmiňuje nové trendy usnadňující přístup k informacím z veřejných rejstříků.
Srovnání klasických a moderních metod autentizace
Koudela, Radek ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Cidlina, Jaroslav (oponent)
Důležitost bezpečnosti informačního systému patří díky rostoucímu významu informatiky a ochrany dat k velmi důležitým a aktuálním tématům. Cílem práce je podat ucelený přehled o problematice autentizace uživatelů včetně aktuálních trendů v této oblasti. Jsou v ní popsány principy a způsoby fungování klasických i moderních autentizačních metod a uvedeny jejich klady a zápory. Hlavní přínos práce spočívá ve srovnání těchto metod a zhodnocení možnosti jejich nasazení. Výsledkem jsou rady, kterými se může manažer při rozhodování o způsobu autentizace řídit, a také popis slabých míst, na které je třeba se zaměřit. Součástí práce je i test spolehlivosti moderního biometrického zařízení.
Řízení procesu změny architektury IS
Kuba, Petr ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Ošmera, Jiří (oponent)
Životní fáze provozu automatizovaného informačního systému je charakteristická častými změnami požadavků na vlastnosti systému. Přizpůsobení se těmto požadavkům je nezbytnou podmínkou pro úspěšnost systému v jeho prostředí. Změna, kterou proto systém musí prodělat, může být pokaždé jinak rozsáhlá. Pokud je nutné pro uspokojení nových požadavků přidat, odebrat nebo změnit jednotlivé komponenty systému a vazby mezi nimi, hovoříme o změně architektury systému. Tento zásah je natolik rozsáhlý, že je velice riskantní ho provádět bez jakékoliv kontroly a řízení. Tato práce se zabývá právě těmito změnami a jejich řízením. Jsou zde navrženy hlavní fáze procesu změny a jednotlivé činnosti patřící do těchto fází. Návrh těchto fází vychází z procesu vývoje IS a dostupné literatury z této oblasti. Cílem je poskytnout určitý rámec, na jehož základě bude možné zmíněný proces řídit. Úvodem do problematiky architektury IS je první část této práce. Poslední část je pak věnována konkrétnímu příkladu změny architektury z praxe a jejímu zhodnocení.
Meření procesů provozu IS čerpacích stanic
Šebelík, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Ďásek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá měřením procesů podpory a servisu specializovaného informačního systému pro provoz čerpacích stanic. Jedná se o systém pro podporu maloobchodního prodeje pohonných hmot a nepalivového zboží. Za hlavní cíl práce byl stanoven návrh sady metrik pro měření těchto procesů s použitím principu multidimenzionality. Znamená to, že jsou samostatně navrženy dimenze a ukazatele a jejich kombinací vznikla sada doporučených metrik. Je ale možné jinou kombinací dospět k novým metrikám. Jako teoretický základ slouží knihovna ITIL, coby mezinárodně uznávaný standard pro řízení IT služeb a metriky navržené v literatuře a jiných diplomových pracích. Navržené metriky jsou uzpůsobeny pro konkrétní sledované prostředí a servisní informační systém, měly by být ale použitelné i jinde. Vybrané metriky byly implementovány do servisního informačního systému a změřeny v poměrně velkém vzorku vstupných dat. To umožnilo vyhodnotit použitelnost metrik a porovnání hraničních hodnot se skutečnými. V závěru práce jsou popsány souvislosti metrik a servisní smlouvy (SLA) a navrženy konkrétní metriky vhodné pro zařazení do SLA, včetně konkrétního příkladu z praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,725 záznamů.   začátekpředchozí2716 - 2725  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.