Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...
The Migrant Crisis and its Representation in Frankfurter Allgemeine Zeitung and Lidové noviny
Müllerová, Alexandra ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
V minulých dvou letech dramaticky vzrostl počet žádostí o azyl do Evropských zemí, a to zejména ze států zasažených válkou a chudobou, konkrétně ze zemí Blízkého Východu, Afriky a Balkánu. Reakce na nárůst uprchlíků se ve společnosti často různí a ani jednotlivé evropské země se mezi sebou nedokážou shodnout na jednotném přístupu k řešení. Západoevropské země obvykle přistupují k migrantům vstřícněji než státy východní Evropy. Velkou roli v otázce příjímání uprchlíků hrají v jednotlivých zemích média. V součastné společnosti totiž média představují hlavní zdroj informací o událostech ve světě a zprostředkovávají veřejnosti situace, kterých se nemohou osobně účastnit. Proto je důležité věnovat se tomu, jak média zobrazují témata solidarity, lidských práv a práva na azyl. Cílem této diplomové práce je zjistit jaké jsou hlavní odlišnosti v zobrazování současné migrační vlny v případě tištěných novin a zda západní tisk podává lepší obraz uprchlické krize než ten východní. Jako reprezentant jednoho z východních médií je analyzován český denní tisk Lidové noviny, který je porovnán s německým Frankfurter Allgemeine Zeitung. Cílem práce není generalizovat výsledky analýzy na všechny západní a východní média, nýbrž zjistit, zda tato dvě vybraná média zapadají do obecně přijímaného názoru o tom, že západní...
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.