Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace zvuk pohltivého materiálu v okolí válcového dynamometru
Kašpárek, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením akusticky pohltivých vlastností konkrétních vzorků materiálů. Cílem práce je experimentální určení těchto vlastností pomocí experimentu v impedanční trubici a bezdozvukové komoře. Tyto experimenty jsou později simulovány pomocí softwaru ANSYS. Výsledky obou metod jsou porovnány a jsou zjišťovány příčiny jejich případných odchylek.
Impedanční trubice pro měření činitele zvukové pohltivosti
Raška, Adam ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá činitelem pohltivosti a jeho měřením. Pro vybranou měřící metodu byla vytvořena impedanční trubice, na které je možné pomocí této metody měřit činitele pohltivosti různých materiálů. K těmto měřením byla navržena laboratorní úloha, ve které se využívá k měření právě vytvořená trubice.
Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině letounu EV-55M
Straka, Martin ; Pellant, Karel (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá určením vysokofrekvenčního hluku v části kabiny letounu EV–55M vyvíjeným společností Evektor Kunovice. Nejprve je provedeno stručné shrnutí metod vhodných k určování vysokofrekvenčního hluku. Podrobněji je rozebrána statistická energetická analýza (SEA), která je v této oblasti dominantní. V této kapitole je sestavena hlavní energetická rovnice SEA a uvedeno určení jednotlivých SEA parametrů (modální hustota, faktor tlumení, faktor ztráty ve vazbě a vstupní výkon). Dále jsou rozebrány hlavní zdroje hluku turbovrtulových a proudových letounů a uvedeny možnosti pasivní a aktivní protihlukové kontroly. Ve výpočtové části je uveden popis tvorby SEA modelu trupu letounu EV-55M v systému VA One. Byly vytvořeny dva modely, jeden odpovídající nevybavenému letounu a druhý, ve kterém jsou zohledněny vnitřní interiérové panely, s možností simulace protihlukových úprav. Součástí práce je také experimentální určení materiálových charakteristik porézních materiálů tvořících protihlukovou výplň stěny. Měření probíhalo v impedanční trubici s následným vyhodnocením získaných dat v systému FOAM – X. Takto určené materiálové charakteristiky byly použity jako vstupy do systému VA One a výpočtem byl určen vliv protihlukové úpravy na snížení hladiny akustického tlaku uvnitř trupu. Na závěr jsou určeny hlavní cesty přenosu hluku do trupu letounu a simulovány některé jejich úpravy.
Měřicí systém pro akustickou charakterizaci materiálů
Plánka, Mikuláš ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením akustických parametrů materiálu pomocí impedanční trubice B\&K 4206, konkrétně činitele pohltivosti a odrazivosti. Teoretická část poskytuje základní přehled metodiky měření a popis měření veličin týkající se akustické charakterizace materiálu. Dále je popsán postup měření využívající softwaru PULSE LabShop. Hlavním cílem této práce je návrh a realizace vlastního otevřeného měřícího systému v LabVIEW sloužícího ke stanovení již zmíněných parametrů materiálů. Výstupy měření pomocí vlastní realizace a programu PULSE LabShop jsou v této práci porovnány a zhodnoceny.
Aplikace zvuk pohltivého materiálu v okolí válcového dynamometru
Kašpárek, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením akusticky pohltivých vlastností konkrétních vzorků materiálů. Cílem práce je experimentální určení těchto vlastností pomocí experimentu v impedanční trubici a bezdozvukové komoře. Tyto experimenty jsou později simulovány pomocí softwaru ANSYS. Výsledky obou metod jsou porovnány a jsou zjišťovány příčiny jejich případných odchylek.
Impedanční trubice pro měření činitele zvukové pohltivosti
Raška, Adam ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá činitelem pohltivosti a jeho měřením. Pro vybranou měřící metodu byla vytvořena impedanční trubice, na které je možné pomocí této metody měřit činitele pohltivosti různých materiálů. K těmto měřením byla navržena laboratorní úloha, ve které se využívá k měření právě vytvořená trubice.
Měření činitele zvukové pohltivosti v impedanční trubici
Jun, David ; Nespěšný, Ondřej
Činitel zvukové pohltivosti je jednou ze základních veličin popisujících akustické chování materiálů a konstrukcí určených pro použití v prostorové akustice. Tento příspěvek nejprve popisuje stručný přehled technik pro měření činitele zvukové pohltivosti. Zvláštní pozornost je věnovaná skupině metod využívající impedanční trubici, často také nazývanou Kundtova trubice. Následuje představení měření metodou přenosové funkce a vlastního prototypu impedanční trubice zahrnujícího jak hardwarovou sestavu, tak softwarovou implementaci měření.
Vliv čalounických materiálů na akustický komfort v interiéru
Schmidtová, Terezie
Diplomová práce dokumentuje možnosti aplikací prvků v interiéru s cílem zlepšení akustických vlastností daného prostoru a analyzuje problematiku akustiky v současném interiéru a faktory, které ji ovlivňují. Cílem práce je porovnání akustické pohltivosti předem vybraných druhů výplňových materiálů a skladby čalounění používaných ve výrobě čalounění. Součástí práce je popis přípravy vzorků, postup měření v impedanční trubici, zpracování výsledků pro určení zvukové pohltivosti testovaných materiálů a měření velikosti buněk pěn pod mikroskopem s využitím programu Visiocell. Získané hodnoty byly mezi sebou porovnány.
Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině letounu EV-55M
Straka, Martin ; Pellant, Karel (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá určením vysokofrekvenčního hluku v části kabiny letounu EV–55M vyvíjeným společností Evektor Kunovice. Nejprve je provedeno stručné shrnutí metod vhodných k určování vysokofrekvenčního hluku. Podrobněji je rozebrána statistická energetická analýza (SEA), která je v této oblasti dominantní. V této kapitole je sestavena hlavní energetická rovnice SEA a uvedeno určení jednotlivých SEA parametrů (modální hustota, faktor tlumení, faktor ztráty ve vazbě a vstupní výkon). Dále jsou rozebrány hlavní zdroje hluku turbovrtulových a proudových letounů a uvedeny možnosti pasivní a aktivní protihlukové kontroly. Ve výpočtové části je uveden popis tvorby SEA modelu trupu letounu EV-55M v systému VA One. Byly vytvořeny dva modely, jeden odpovídající nevybavenému letounu a druhý, ve kterém jsou zohledněny vnitřní interiérové panely, s možností simulace protihlukových úprav. Součástí práce je také experimentální určení materiálových charakteristik porézních materiálů tvořících protihlukovou výplň stěny. Měření probíhalo v impedanční trubici s následným vyhodnocením získaných dat v systému FOAM – X. Takto určené materiálové charakteristiky byly použity jako vstupy do systému VA One a výpočtem byl určen vliv protihlukové úpravy na snížení hladiny akustického tlaku uvnitř trupu. Na závěr jsou určeny hlavní cesty přenosu hluku do trupu letounu a simulovány některé jejich úpravy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.