Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Imaginativní interpretace Bible: Kniha Jonáš
Virago, Vendula ; Vymětalová Hrabáková, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Práce se zabývá metodou Imaginativní interpretace Bible a jejími dispozicemi pro uchopení biblického textu zejména v rovině jejího osobního, ale rovněž i vědeckého užití. Za tímto účelem byly jednotlivé prvky metody rozebrány, aby mohla být analyzována jejich role v celkovém fungování mechanismu metody, který byl formován historickou okolností nutnosti adaptace černochů na podmínky života v otroctví. Rovněž je věnována pozornost klíčovému prvku imaginace, ve smyslu schopnosti přejímat a konstruovat mentální obrazy, které následně fungují jako stimul pro empatii (vcítění se) a následné hlubší porozumění textu. V práci byly uvedeny tři výklady Biblické knihy Jonáš, kde se tyto skutečnosti projevily, kdy se ve dvou případech jednalo o výklad na základě zcela prvotní konfrontace s textem.
Krajina
Kuchynková, Monika ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá tématem krajiny vnitřní a vnější ve výtvarném umění z hlediska pedagogického, historického a teoretického. Teoretická část bakalářské práce nahlíží na téma krajiny z několika pohledů, z nichž se soustředí nejvíce na motiv horizontu, krajiny vnitřní a vnější a Valašska. Výtvarná část bakalářské práce představuje cyklus obrazů, kde se prolíná vnitřní a vnější krajina, jež jsou spojeny s horizontem a Valašskou krajinou, ke které má autorka této práce velmi silný citový vztah. Myšlenková mapa v pedagogické části bakalářské práce ukazuje využití námětu krajiny pro hodiny výtvarné výchovy. Pedagogická část obsahuje výtvarné řady, které byly realizovány ve výtvarném kroužku ZŠ Žerotínova.
Autorská pohádka v současné české literatuře pro děti
TURKOVÁ, Jana
Tématem této diplomové práce je současná česká autorská pohádka po roce 1989. V prvních třech kapitolách se zabýváme obecnými informacemi o autorské pohádce, jejím recipientovi a stručně nastiňujeme historické pozadí současné české autorské pohádky. Ve čtvrté kapitole se zaměřujeme na původní polistopadovou českou tvorbu, určenou dětem mladšího školního věku, a snažíme se postihnout její aktuální stav a vývojové tendence. Několik reprezentativních, umělecky hodnotných děl následně zařadíme do typologického systému dle narativních přístupů imitačně-inovačního, který je nejblíže folklorní tradici, nonsensově-parodického, jenž pohádku tradiční paroduje a přetváří, a imaginativního, vyznačujícího se bohatou symbolikou, alegoričností a metaforikou. Z nonsensově-parodického typu autorské pohádky vyčleníme pohádkovou prózu kontaminovanou reálným příběhem, která osciluje na pomezí dvou žánrů. Cílem této diplomové práce je postihnout tendence současné české autorské pohádky a na tomto základě je aplikovat na vybraná díla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.