Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybová negramotnost žáků základní školy
Zálešák, Daniel ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Pohybová negramotnost žáků základní školy Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění úrovně pohybové negramotnosti u žáků 8. a 9. tříd na základních školách. Toho bude dosaženo pomocí zjištění úrovně pohybové kompetence a postojů respondentů k pohybovým aktivitám, tělesné výchově a aktivnímu životnímu stylu. Budou stanoveny také faktory, které více či méně ovlivňují míru pohybové kompetence. Metody: Pro sběr dat byl v souladu s relevantními zdroji vytvořen dotazník zachycující problematiku obsahu pohybové gramotnosti. Dále byla sestavena testová baterie deseti elementárních cvičení. Výsledky: Respondenti dosáhli celkově lepších výsledků, než se předpokládalo. Chlapci byli pohybově gramotnější ve srovnání s dívkami. Respondenti měli vesměs pozitivní postoje k pohybovým aktivitám i tělesné výchově, vyskytly se však signifikantní rozdíly mezi postoji chlapců a děvčat. Klíčová slova: škola, obratnost, pohybová aktivita, zdatnost, motorika, negramotnost
Lingvistika ve speciální pedagogice
Majerová, Radka ; Macurová, Alena (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent) ; Nebeská, Iva (oponent)
Lingvistika je představena v aplikaci na řešení obtíží u lidí s jazykovým hendikepem, kteří se nacházejí ve speciálně pedagogickém prostředí. Ve výzkumu a rehabilitaci jazykových symptomů se nazývá klinickou lingvistikou. Klinická lingvistika kooperuje v multidisciplinárním kontextu s psycholingvistikou a neurolingvistikou. Práce nastiňuje potřebnost klinické lingvistiky také v českém měřítku. Je analyzována diagnóza vývojová anartrie u celoživotně nemluvících lidí s dětskou mozkovou obrnou. Vývojová anartrie je dosti častou diagnózou ve speciálním školství. Vyjevuje se její nedostatečný popis klinickou logopedií a potřeba její analýzy z klinicko-lingvistického hlediska. U vývojové anartrie je odhaleno druhotné narušení jazykových funkcí, sekundární dysfázie. Sekundární dysfázie u vývojové anartrie se manifestuje na všech jazykových rovinách, práce tuto manifestaci ukazuje. Inteligentní lidé s vývojovou anartrií se ocitají v situaci pozdní akvizice mateřského jazyka, který produkčně uchopují pouze ve formě psané řeči. Mají dílčí percepční obtíže. Fatální nemožnost mluvené produkce jim zapříčiňuje subvokální vnitřně řečový deficit. Je diskutován potenciál těchto lidí osvojovat jazyk v procesu pozdní akvizice, diskuze je uvedena v kontextu světového výzkumu o otázkách maturace a kritických period....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.