Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopady kulturních akcí jako specifické formy cestovního ruchu (na příkladu hudebních festivalů v Česku)
Karhan, Roman ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Schwartzhoffová, Eva (oponent)
Práce mapuje a popisuje dopady masově navštěvovaných hudebních festivalů na města, ve kterých se pořádají. Hlavním cílem práce je vyhodnocení dopadů masově navštěvovaných kulturních akcí na lokality, v nichž jsou pořádány. Jako nejvhodnější případová studie byly vybrány hudební festivaly v České republice. Hudební festivaly svými značnými dopady široce přesahují hranice areálů, v nichž jsou pořádány a přímo zasahují do běžného života obcí, v jejichž katastrech se nacházejí. Teoretická část se zaměřuje na popsání základních pojmů práce převážně pomocí odborné literatury. Vysvětleno je v ní mimo jiné propojení cestovního ruchu, kultury a s tím související udržitelné kapacity území. Dále uvádí specifika hudebních festivalů v České republice a ekonomické, sociálně-kulturní a ekologické dopady kulturních akcí na širší oblast obklopující areál, ve kterém jsou pořádány. Právě poslední část teoretického zarámování práce je nosným tématem pro praktickou část, ve které jsou za pomoci provedených průzkumů mezi návštěvníky kulturních akcí a obyvateli zmapovány dopady sociálně-kulturních a ekologických vlivů. Na ekonomické dopady byl zaměřen průzkum provedený převážně mezi podnikatelskými subjekty působícími v konkrétních dotčených obcích. V závěru jsou hodnoceny výsledky dosažené pomocí uskutečněných průzkumů...
Marketing a propagace malých hudebních festivalů v České republice
Zibura, Ladislav ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Cílem bakalářské práce je nabídnout analýzu prostředí českých hudebních festivalů a představit základní nástroje marketingu a propagace, které využívají. Práce v úvodu stručně představuje historii českých hudebních festivalů a popisuje některé trendy typické pro festivalovou scénu. Následně vymezuje základní pojmy z prostředí marketingu a komunikace, které jsou ve zbytku práce podrobněji rozebírány. V závěru jsou pak všechny představené teoretické poznatky aplikovány na konkrétním příkladu - sbírce festivalu Budějovický Majáles 2012. Jeho pořadatelům se podařilo během osmi dní od fanoušků získat 140 tisíc potřebných na pokrytí vzniklého deficitu rozpočtu. Tato bakalářská práce čerpá z více než 80 různých českých i zahraničních zdrojů a nabízí tak doplnění minimálního množství české odborné literatury zaměřené na problematiku hudebních festivalů. Přínosem práce je také aplikace obecných poznatků ze světa marketingu a reklamy na specifické prostředí hudebních festivalů. Autor také na základě vlastní zkušenosti s pořádáním hudebních festivalů poukazuje na nejčastější chyby, kterých se organizátoři dopouštějí, a uvádí konkrétní příklady aplikace jednotlivých teoretických zásad. Práce ukazuje na to, že ačkoli se v České republice festivalová scéna neustále rozvíjí, míra profesionality většiny pořadatelů není...
Komunikace hudebního festivalu Mighty Sounds v letech 2009 - 2011
Vohralík, Marek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace hudebního festivalu Mighty Sounds v letech 2009-2011" je zaměřena na analýzu marketingové komunikace konkrétní kulturní instituce v delším časovém úseku. Ve své první části hledá místo hudebních festivalů v rámci marketingu kultury a vymezuje jejich specifika, která ovlivňují jejich komunikaci. V druhé části se pak práce zabývá jednotlivými komunikačními aktivitami zkoumaného festivalu. Její třetí část patří komunikačnímu auditu festivalu na základě výsledků provedeného výzkumu a formou komparativní analýzy porovnávající festival Mighty Sounds a jeho nejbližší konkurenty. Závěr pak patří zhodnocení komunikace z pohledu autora a několika doporučením k jejímu zlepšení.
Kühnův dětský sbor
Scheinostová, Zuzana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Teoretická část diplomové práce mapuje historii Kühnova dětského sboru, spolupráci s předními pražskými scénami, s významnými českými i světovými hudebními tělesy a dirigenty, významné koncerty a vystoupení v rámci prestižních festivalů. Představuje osobnosti na postu sbormistra, přibližuje repertoár a diskografii sboru. Krátká kapitola je věnována současné podobě sboru a jejímu současnému uměleckému vedení. Praktickou část tvoří rozhovory s osobnostmi, které jsou různými způsoby spjaty s Kühnovým dětským sborem. Zvláštní kapitola práce je věnována dotazníku, který byl určen členům koncertního oddělení sboru a který je zaměřen na důvody a motivaci pro vstup do sboru a setrvání v něm, hudební zázemí v rodinách atd.
Pražské jaro jako flétnová soutěž
Olšaníková, Nikola ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Práce je stručným přehledem informací o Pražském jaru, ve které je shrnuto vše, co se týče Mezinárodní hudební soutěže od výčtu všech ročníků týkající se oboru flétna, přes jednotlivé skladby, členy poroty, či významné české i slovenské účastníky, po podrobnosti o vítězích. Jsou zde nastíněny také stručné informace o Mezinárodním hudebním festivalu či informace o historicko-politické situaci v tehdejším Československu. V první kapitole je zahrnuta problematika samotného pojmu Pražského jara - Pražské jaro jako společensko-politický proces, Pražské jaro jako mezinárodní hudební festival a Pražské jaro jako mezinárodní hudební soutěž, z nichž každý je blíže upřesněn. Druhá, stěžejní kapitola práce, obsahuje podrobné informace o Mezinárodní hudební soutěži Pražské jaro v oboru flétna. Jsou zde rozepsány všechny ročníky soutěže, ve kterých se flétna objevuje, každý ročník rozebrán dopodrobna, co se týče výběru a počtu skladeb, počtu soutěžících, účasti českých flétnistů či významných členů poroty s jejich životopisy.
Management hudebních festivalů
Sluková, Karla ; BĚLOR, Roman (vedoucí práce) ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje problematice managementu hudebních festivalů. Ve své teoretické části definuje pojem festival, stanovuje tzv. stakeholdery a jednotlivé oblasti managementu, kterým se musí festivalové organizační týmy věnovat. Následují dvě případové studie. První z nich srovnává český Mezinárodní hudební festival Pražské Jaro a anglický City of London Festival. Druhá případová studie aplikuje teoretické poznatky i výsledky srovnání těchto dvou velkých profesionálních festivalů do praxe a zkoumá nově vznikající Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady.
Současná česká populární hudební tvorba na pozadí globalizovaného světa
Starý, Martin ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šťtáva, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na současnou českou populární hudební tvorbu a poskytuje základní srovnání se scénou mezinárodní. Po úvodní části, která se věnuje vývoji populární hudby ve 20. a 21. století, následuje analýza situace českých kapel na zahraničním trhu, zaměřená na jejich koncertní aktivity a sledovanost na zahraničním internetu. Samostatná kapitola je věnována porovnání fenoménu hudebních festivalů u nás a ve světě. Dále se práce zabývá možnostmi marketingu v odvětví hudebního průmyslu s důrazem na digitální marketing. Na závěr práce jsou uvedeny možnosti podpory exportu české populární hudby do zahraničí, kriticky zhodnocen současný stav a navržena doporučení, jak tento stav do budoucna zlepšit.
Hudba tisíců - Mahler Jihlava. Historie a současnost mezinárodního hudebního festivalu.
Kroužková, Marie ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Práce se zabývá především historií, fungováním a financováním Mezinárodního hudebního festivalu Hudba tisíců - Mahler Jihlava.Zahrnuje přehled jednotlivých ročníků, dramaturgické záměry, propagaci festivalu, pořadatele a finanční zajištění. Detailně rozebírá projekt Gustav Mahler Jubilee 2010/2011. Zabývá se také osobností Gustava Mahlera a částí jeho života stráveného v Jihlavě. Je zde shrnutí, jak Jihlava a kraj Vysočina uctívá památku světového skladatele. Samostatná kapitola se zaměřuje na vývoj festivalu obecně, výběr největších světových i českých festivalů, jejich vznik a zaměření.
Pořádání operních představení a festival ů pod širým nebem
Fialová, Daniela ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; PITTERMANN, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pořádáním operních festivalů a představení pod širým nebem. Pozornost bude věnována takovým projektům, které se konají v prostředí přírodních divadel nebo v prostředí zámeckých nádvoří. Cílem práce je upozornit na specifika, které provází organizaci venkovních operních projektů. Po krátkém shrnutí historického vývoje následuje analýza specifik divadelního provozu, dále přehled nejvýznamnějších operních akcí pořádaných v České republice pod širým nebem. Jádro práce tkví v analýze dvou akcí: jednotlivých představení pořádných agenturou Croce v Jindřichově Hradci a především pak festivalu Loketské kulturní léto v Karlovarském kraji. Pozornost je věnována také historii daných prostorů. Práci zakončuje zhodnocení pozice Loketského kulturního léta mezi ostatními podobnými projekty i jeho postavení v rámci regionu. Na závěr je připojena navrhovaná operní dramaturgie pro oba analyzované prostory. Součástí práce je také bohatá obrazová příloha.
"České" Nabucco v Německu
Hlaváčková, Petra ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem festivalu Nabucco. První část nás seznamuje s autorem opery Giuseppem Verdim a s dějem a postavami opery. Druhá část je zaměřena na samotnou realizaci projektu a na rozhovory s důležitými osobnostmi podílejícími se na samotném provedení. Cílem díla je nastínit pracovní a jiné pochody , které se skrývají za výslednou inscenací představení Nabucca.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.