Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv literárně-dramatických her a cvičení s tématem pohádka na rozvoj osobnosti dětí předškolního věku
ŠKARDOVÁ, Eva
Záměrem práce je rozvinout a obohatit dětskou stránku osobnosti skrze zábavnou formu literárně-dramatických her a cvičení na téma pohádka. Kvalifikační práce je rozčleněna do dvou částí. První teoretická část se zabývá vysvětlením základních termínů z dramatické výchovy a také pojmů hra a cvičení. Dále charakterizuje období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. Popisuje tělesný a pohybový vývoj, poznávací procesy a emoční a sociální vývoj. Poté pojímá téma pohádek. Věnuje se významu pohádek pro rozvoj osobnosti dítěte a psychologickému rozboru vybraných pohádek. Druhá praktická část představuje navržený projekt pro děti předškolního věku s názvem "Poznej říši pohádek". Nakonec je zhodnocena praktická zkušenost s projektem ve vybrané mateřské školce. V závěru práce je zhodnoceno, zda je cíl bakalářské práce naplněn.
Dramatická výchova jako metoda práce ve 2. a 3. ročníku ZŠ.
Volejníková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl ověřit využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce prvouky v 2. a 3. ročníku ZŠ a zjistit možnosti, které dramatická výchova přináší. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá tématy související s metodami a technikami dramatické výchovy. V praktické části jsou popsány a porovnány realizované přípravy prvouky klasickou formou a přípravy s využitím prvků dramatické výchovy. Metodami výzkumu jsou nezúčastněné přímé pozorování a dotazníkové šetření.
Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Hájková, Lenka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
NÁZEV: Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ AUTOR: Lenka Hájková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá využitím dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě základní školy. Srovnává dvě druhé třídy na základní škole k porozumění hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením skrz dramatickou výchovu a metodou čtení s otázkami. Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, na její metody, techniky, průpravné hry a cvičení, RVP a literární výchovu. Základem praktické části byla realizace 5 vyučovacích hodin v dramatické výchově a 5 vyučovacích hodin literární výchovy ve dvou druhých třídách na 5 pohádkách s ponaučením. Po 14 dnech následoval test a zjištění, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, literární výchova, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe
Dramatická výchova jako metoda práce ve 2. a 3. ročníku ZŠ.
Volejníková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl ověřit využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce prvouky v 2. a 3. ročníku ZŠ a zjistit možnosti, které dramatická výchova přináší. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá tématy související s metodami a technikami dramatické výchovy. V praktické části jsou popsány a porovnány realizované přípravy prvouky klasickou formou a přípravy s využitím prvků dramatické výchovy. Metodami výzkumu jsou nezúčastněné přímé pozorování a dotazníkové šetření.
Využítí her v přírodě při školních vodáckých kurzech
Havlíčková, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Využití her v přírodě při školních vodáckých kurzech. Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit sborník her využitelných na školních vodáckých kurzech. S tím souvisí další dílčí úkoly. Prostudování české a cizojazyčné literatury a sepsání nejdůležitějších poznatků týkajících se vodní turistiky a her. A v neposlední řadě přiblížení možností využití her na plavidlech. Metody: Práce je rešeršního charakteru. Jejím účelem je nashromáždit a utřídit data o hrách v přírodě, vodní turistice a jejich kombinaci. Následuje logický a uspořádaný přehled informací připravený pro případné další rozvedení a rozšíření. Výsledky: Výsledkem je sborník her využitelných na školních vodáckých kurzech seřazený od her na suchu, přes klidnou a mírně tekoucí vodu po tekoucí vodu. Začínám naučením základních dovedností a trénování stability na lodích až po náročnější cvičení a hry pro zkušenější. Klíčová slova: hry a cvičení, vodní turistika, kánoe, raft, žáci

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.