Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
LGBT+ studující: co si myslí a dělají učitelé/učitelky
Kameníková, Denisa ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postoji vyučujících k školách. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a jevy související s postoji a předsudky vůči LGBT+ studujícím. Hlavní pozornost je věnována prostředí školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké jsou postoje vyučujících středních škol k kvalitativní přístup a sběr dat probíhal prostřednictvím ind rozhovorů s předem nachystanými okruhy otázek. Rozhovory byly provedeny s erá jsou pro větší přehlednost spolu se vzájemnými možnými vztahy schematicky vyobrazena. Výsledky práce odkrývají, jakou komplexitu postoje vyučujících mohou mít a z jakých všech složek se vůči jednomu Představují navíc další témata jako například otvírání LGBT+ témat ve výuce, konkrétní činy vyučujících v podpoře LGBT+ studujících nebo návrhy vyučujících na zlepšení LGBT+ tematiky ve školství. KLÍČOVÁ SLOVA LGBT+, sexuální orientace, genderová identita, třídní klima, postoje, porozumění, homofobie,
Toxicita komunity hráčů hry League of Legends
Wija, Jakub ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Houška, Jan (oponent)
Tato práce popisuje toxické chování herní komunit hry League of Legends. Nabízí definice toxického chování, jakožto komunikačně-behaviorálního jevu, který vyplývá z fenoménu rušivého chování. Dále popisuje druhy toxického jednání, jako je podvádění, sabotáž, negativní průměrnost, držení rukojmích nebo komunikativní agrese, která byla také bližším předmětem této práce. Blíže se tato práce zaměřuje na hostilitu vůči hráčkám a queer hráčům a popisuje fenomény, jako je toxická geek maskulinita či hnutí incelu. Hlavním cílem je obeznámit čtenáře se zkoumanou problematikou a zaměřit se na pohled obětí tohoto jednání. Ten je v práci zkoumán pomocí kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný vzorek se skládal z šesti respondentů. Tři respondenti, kteří se identifikují, jako queer hráči a tři respondentky. Rozhovory se týkali toho, jak vnímají toxické chování komunity League of Legends a jak vnímají samotný herní titul. Mimo jiné se týkali i zkušenosti respondentů a respondentek s nenávistnými projevy nebo strategií, které využívají k vypořádávání se s tímto druhem jednání.
Coming out v životě homosexuála
LUKSCH, Jakub
Práce se zabývá problematikou coming outu v životě homosexuálně orientovaného jedince. Obsahuje samotné definice homosexuality, pojmů s ní souvisejících a popisuje možné příčiny vzniku homosexuální orientace. Dále mapuje jak byla homosexualita vnímána v kontextu historie a na to navazuje vhledem do této problematiky v rámci České republiky v současnosti. Taktéž definuje samotný pojem "coming out", představuje jeho jednotlivá dělení a popisuje specifické problémy v rámci coming outu v jednotlivých fázích života. Rovněž se zabývá možnými krizovými situacemi vzniklými na základě problematického vnějšího coming outu a jsou zde zmapována jejich řešení pomocí nástrojů sociální práce.
Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti
Šerák, Viktor ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory se podílejí na způsobu, jakým protagonisté homofobního obtěžování prožívají tyto interakce a jak na ně nahlížejí. Zkoumány byly i související otázky, zahrnující mj. vliv homofobního obtěžování na třídní klima a třídního klima na homofobní obtěžování. Na téma se dívám z pohledu sociální psychologie, pedagogické psychologie a genderové problematiky. Konkrétně řeším otázky třídní skupiny a klimatu v ní panujícím, dále pak šikanu, která je součástí homofobního obtěžování a také přímo homofobií.
Problematika homofobie v žákovských kolektivech pohledem vyučujících
Golebiowská, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postavení chlapců s nemaskulinními charakteristikami v žákovském kolektivu
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá postavením chlapců s nemaskulinními charakteristikami (osobnostními, behaviorálními a vzhledovými) v žákovském kolektivu. Konkrétně tím, jak se spolužáci, spolužačky a vyučující chovají k těmto chlapcům, jak jsou kolektivem přijímáni a také jak sami tito chlapci své postavení v kolektivu prožívají. Ve výzkumu jsem zjistila, že žákovské kolektivy vyčleňují chlapce nedodržující genderovou roli, přičemž hodnocení těchto jedinců žáky/žákyněmi je ovlivněno společenskými normami maskulinity a také normami třídními. Nemaskulinní chlapci se vzhledem ke svému vyčlenění ve třídních kolektivech necítí spokojení a šťastní. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část poskytuje základní informace, jež se týkají genderové problematiky. Konkrétně se jedná o tři kapitoly. V jedné prezentuji poznatky týkající se základních termínů užívaných v genderové literatuře, jakými jsou genderový řád, maskulinita a femininita, a vývoj genderové identity. Další kapitola se věnuje nedodržování genderových rolí ze strany chlapců a možným reakcím ze strany společnosti na tuto situaci. Třetí kapitola se zabývá charakterem školní třídy jako sociální skupiny a vlivem školy na žáky a žákyně z genderového hlediska. V empirické části se věnuji výzkumu, který má podobu...
Aspekty homosexuality v indické společnosti
Beranová, Petra Nina ; Bendíková, Soňa (vedoucí práce) ; Hons, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Aspekty homosexuality v indické společnosti pojednává o vybraných aspektech homosexuality v indické společnosti. Zachycuje aspekty indické homosexuality ve filmu, televizi, tradičním přátelství, rodině, manželství a sebevraždách. V jedné části se věnuje také zdravotní otázce, která s tímto tématem souvisí. První část stručně popisuje historii a terminologii vztahující se k homosexualitě v Indii s praktickými ukázkami z urdské poezie a jejího žánru rekhti. V samotné práci je pak největší důraz kladen na přiblížení vybraných aspektů gayů a leseb. Opomenuti nejsou ani lidé, jejichž jména se vztahují k homosexualitě v Indii. Bakalářská práce se také snaží čtenářům přiblížit nejdůležitější organizace věnující se právům homosexuálů v Indii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.