Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Domácí vzdělávání pohledem učitelů a ředitelů základních škol
Koňařík, Martin ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
diplomové práce Domácí vzdělávání pohledem učitelů a ředitelů základních škol Vytvořil: Martin Koňařík, 9. července 2023 Diplomová práce se zabývá domácím, neboli individuálním vzděláváním. Teoretická část vymezuje základní pojmy, popisuje prvky této edukační reality a vzájemné vztahy mezi nimi. Věnuje se stručně vývoji domácího vzdělávání a způsobu jeho legislativního zakotvení v České republice. Zmiňuje důvody, pro které rodiče tuto alternativu volí a popisuje, jaké vzdělávací styly při výuce svých dětí používají. Pozornost je pak zaměřena především na kmenové školy, v kterých musí být domácí školáci ze zákona zapsáni. Tyto školy pracují s žáky v individuálním vzdělávání různými způsoby, mají na ně odlišné požadavky, liší se od sebe počtem žáků, léty zkušeností s nimi a mírou jejich podpory. Ta může spočívat v častém on-line kontaktu, pravidelných konzultacích, zasílání výukových materiálů a nebo pouze v povinném přezkoušení jednou za půl roku. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky rozsáhlého dotazníkového šetření mezi řediteli a učiteli škol, které se věnují žákům v individuálním vzdělávání. Výzkum mimo jiné odhaluje, že jsou ředitelé škol s legislativní úpravou domácího vzdělávání převážně spokojeni, tam, kde tomu tak není, jsou předloženy konkrétní výhrady. Ředitelé se také...
Škola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředí
Procházková, Romana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.
Škola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředí
Procházková, Romana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.
Možná úskalí domácího vzdělávání
Zehringerová, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá celkovou problematikou domácího vzdělávání, zvláště pak negativními aspekty, které může tento typ vzdělávání přinášet. Teoretická část se zprvu věnuje vymezení základních i rozšířených pojmů a následnému přiblížení dané tematiky včetně legislativních opatření a realizace vzdělávání v domácím prostředí v ČR, ale i v jiných evropských i neevropských státech. Následně rozebírá potenciální úskalí individuálního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na konkrétní zkušenosti lidí, kteří se na domácím vzdělávání podílejí. Tato část je zpracována formou rozhovorů s absolventy této formy výuky, jejich rodiči, ale i skrze komunikaci se školou. Cílem této práce je přiblížit danou problematiku, objasnit motivy, které vedou rodiče ke zvolení dané formy vzdělávání a kriticky rozebrat veškerá negativa s domácím vzděláváním spojená.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.