Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arteterapie jako podpůrný nástroj pro žáky střední umělecké školy
ČERNÁ, Magdalena
Tato bakalářská práce seznamuje s možnostmi začlenění arteterapie jako podpůrné metody pro žáky střední umělecké školy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu adolescence, problematikou změn po fyzické a psychické stránce během studia střední školy a nejčastějšími poruchy chování s tímto obdobím spojenými. Také stručně popisuje charakteristické principy arteterapie. Praktická část je založena na autorčině práci s vybranými žáky. Jsou zde popsány kazuistiky jednotlivých respondentů, se kterými autorka spolupracuje během více setkání. Také je zde uvedena charakteristika výtvarného projevu žáka střední umělecké školy. Cílem této bakalářské práce je nastínit možnosti použití arteterapie na středních uměleckých školách a efekty jejího působení na žáky.
Téma každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Surmová, Eliška ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Následující diplomová práce pojednává o tématu každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově. V teoretické části se zaměřuje nejprve na sledování fenoménu každodennosti a stereotypu napříč různými vědními disciplínami, jako je filozofie, sociologie, psychologie, antropologie nebo historie. Následně je vypracována koncepce zobrazování každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění, která zahrnuje autory, jejichž tvorba se tématu každodennosti a stereotypu věnuje a svou tvorbou spadají do období od 2. poloviny 20. století po současnost. Vytvořili jsme tři přístupy dané koncepce, které se liší přístupem k zobrazování reality každodenního života. V didaktické části se věnujeme problematice výtvarných řad a navazujeme vlastní tematickou řadou pro studenty středních škol. Tematická řada čítá pět návazných výtvarných úkolů, které směřují ke studentově reflexi vlastní každodennosti na několika úrovních. Praktická část je souborem dvou plakátů, ve kterých autorka práce reflektuje vlastní každodennost a její proměny v závislosti na prostředí. Plakát s názvem "Rutina" sleduje běžný každodenní život, typické situace, ale i poetické momenty, které přináší. Plakát "Rituál" se věnuje změně každodennosti při návštěvách babičky, běžným činnostem, které jsou pro autorku spojené s hlubokým...
Vliv pobytu v domovech mládeže na nutriční preference středoškoláků v Olomouckém kraji
Bukovjanová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV Vliv pobytu v domovech mládeže na nutriční preference středoškoláků v Olomouckém kraji AUTOR Marie Bukovjanová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Bakalářská práce zkoumá rozdíly ve stravovacích zvyklostech a preferencích středoškoláků, kteří během školního roku pobývají v domovech mládeže a středoškoláků, kteří bydlí doma s rodiči. Cílovou skupinou výzkumného šetření jsou žáci různých typů středních škol v Olomouckém kraji. Na základě výsledků, které byly získány dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnilo celkem 248 respondentů, bylo zjištěno, že se nutriční návyky a preference u obou sledovaných skupin dospívajících v určitých aspektech liší. Současně však bylo zjištěno, že se ve stravování těchto dvou sledovaných skupin středoškoláků nenacházejí výraznější rozdíly, které byly předpokládány v rámci prvotní hypotézy. Z výpovědi hlavní vychovatelky konkrétního domova mládeže v Olomouci vyplynulo, že dospívající pobývající v domovech mládeže jsou, ve srovnání s dospívajícími, kteří bydlí doma s rodiči, vystaveni faktorům, které mohou jejich nutriční návyky a preference zásadním způsobem narušit. Na základě vyhodnocených dat a zjištění nevhodných jídelních zvyklostí u obou skupin dospívajících žáků byl stanoven soubor doporučení, která mohou napomoci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.