Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  začátekpředchozí228 - 237  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití systémů řízení kvality při autoevaluaci středních škol ve Středočeském kraji
Velflová, Romana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Závěrečná práce se zabývá otázkou zavádění systémů řízení kvality na středních školách Středočeského kraje. Teoretická část popisuje principy managementu kvality, blíže představuje normu ISO 9001, Model excelence EFQM, model CAF a model CQAF. Výzkumná část zjišťuje názor ředitelů na náplň vyhlášky č. 15/2005 Sb., která specifikuje požadavky na povinné vlastní hodnocení škol. V další kapitolách se prostřednictvím dotazníkového šetření a analýzy webových stránek škol zkoumá na středočeských středních školách praxe zavádění systémů řízení kvality -- současný stav, informovanost ředitelů, poptávka, očekávání. Poslední kapitola nabízí konkrétní zkušenost se zaváděním systémů řízení kvality prostřednictvím doplňkových rozhovorů s řediteli škol.
Komparační analýza spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii
Dobešová, Erika ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparační analýzou spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii ve Valašském Meziříčí. Teoretická část je zaměřena na shrnutí základních poznatků dané problematiky a vymezení hlavních faktorů spokojenosti. Empirická část je věnována charakteristice školy a respondentů. Dále jsou prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovoru s ředitelem analyzovány jednotlivé zkoumané oblasti. Na základě výsledků analýzy jsou navržena konkrétní doporučení, která mohou zvýšit spokojenost učitelů i studentů.
Užívání a nadužívání drog v jednotlivých typech střeních škol na Teplicku a jejich vzájemná komparace
VÁCLAVOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá problematikou užívání a nadužívání drog v jednotlivých typech středních škol na Teplicku a jejich vzájemnou komparací. V teoretické části je popsána problematika drogových i nedrogových závislostí, její dopady na cílovou populaci středoškolské mládeže. Jsou zde popsány i jednotlivé drogy dle projevu a rizik intoxikace, ochranní činitelé či rizikové situace. Výzkum proběhl na středních školách na Teplicku. Srovnáváno bylo střední odborné učiliště, střední škola s maturitou a gymnázium. První hypotéza předpokládá, že většina studentů středních škol má zkušenost s drogou. V druhé hypotéze je předpokládán první věk užití drogy před dovršením patnáctého rokem věku. Třetí předpokládá, že nejrozšířenější drogou mezi studenty je marihuana. A poslední hypotéza, že alespoň tři procenta studentů má zkušenost s čicháním těkavých látek.
Informační systém řešící rozvrhování
Procházková, Petra ; Brixí, Radim (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
V první části práce se zabývám zmapováním existujících systémů pro tvorbu rozvrhů na středních školách v České republice a následně jejich popisem. Tato část také obsahuje hodnocení spokojenosti s těmito systémy jejich uživateli. V druhé, praktické části práce navrhuji vlastní alternativní algoritmus pro tvorbu rozvrhů, který se snaží odstranit problémy, které v současných systémech spatřují jejich uživatelé.
Analýza středoškolského vzdělávání v kraji Vysočina
Kodysová, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje středoškolské vzdělávání v kraji Vysočina a v návaznosti na zjištěné skutečnosti hodnotí specifika vzdělávání a možnost uplatnění absolventů na místním trhu práce. V práci jsem využila dostupná data Českého statistického úřadu, Úřadu pro informace ve vzdělávání, Úřadu práce a příslušných ministerstev. Při zpracování jsem použila metodu popisnou, komparativní a metodu analýzy dat. Teoretická část vysvětluje základní pojmy používané ve vzdělávání a ve vzdělávací politice. V praktické části podrobně analyzuji jednotlivé druhy vzdělání na středních školách v kraji a porovnávám je s celorepublikovými hodnotami. Středoškolská vzdělávací soustava v kraji je úplná a oproti průměru České republiky vykazuje drobné odchylky. Kraj Vysočina má mírně nižší zastoupení studentů v obecných oborech gymnázií a vyšší zastoupení studentů v oborech s výučním listem bez maturity. Z hlediska dalších specifik se v kraji objevuje několik oborů, které nemají jinde v České republice zastoupení. Postavení absolventů na trhu práce v kraji Vysočina je v posledních třech letech problematické. Až do roku 2007 míra nezaměstnanosti absolventů klesala, od roku 2008 pozvolna opět stoupá. Příčinou jsou následky ekonomické recese, která průmyslově-agrární region postihla v plné síle. Absolventi oborů středních škol hledají uplatnění hůře. Zaměstnavatelé upřednostňují uchazeče s praxí a zkušenostmi a absolventi si své postavení komplikují přehnanými požadavky a očekáváními. Celkově lze říci, že nabídka vzdělávání na středních školách odpovídá požadavkům trhu práce. Dlouhodobě ovšem existuje poptávka po řemeslných oborech, kterou se nedaří uspokojit. I když v posledních dvou letech opět mírně stoupá podíl studentů v řemeslných oborech, na trhu práce se to projeví se zpožděním.
Problémy v pedagogické komunikaci učitelů na střední škole
BÍLÝ, František
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku a nejčastější chyby v pedagogické komunikaci. Cílovou skupinu tvoří učitelé středních škol z Českých Budějovic. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. Teoretická část je dále podrobněji členěna na tři celky. První celek teoretické části je věnován základním prvkům komunikace jako takové, pedagogické komunikaci a osobnosti učitele. Dále jsou zde popsány vzájemné vztahy mezi učitelem a žákem, klima třídy a nežádoucí chování žáků. Další dva bloky teoretické části jsou věnovány verbální a neverbální komunikaci mezi učitelem a žákem, zpětné vazbě, paralingvistické komunikaci a v neposlední řadě uvádíme i nejčastější chyby ve verbální a neverbální komunikaci, jichž se učitelé mohou dopouštět. V praktické části jsou stanoveny výzkumné cíle, metody samotného výzkumu a dosažené výsledky výzkumu. Výstupem práce je zmapování nejčastějších chyb, kterých se učitelé ve své pedagogické komunikaci dopouštějí a zároveň musejí vyvarovat.
Marihuana a její užívání studenty středních škol v Moravských Budějovicích
DOBEŠOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá užíváním marihuany u středoškolské mládeže v Moravských Budějovicích. Tato látka je po alkoholu a tabáku nejrozšířenější návykovou látkou dle prevalence v České republice. Teoretická část práce popisuje nejen důvody a spouštěče vedoucí děti a mladistvé k užívání marihuany, ale zaměřuje se i na genderovské rozdíly, vznik závislosti, způsob a četnost užití či na rizika související s užíváním marihuany. Podkapitola práce je věnována i teorii vstupní drogy, za kterou je marihuana hojně považována. Závěr teoretické části bakalářské práce je pak zaměřen na prevenci na školách a na legislativu. Cílem šetření bakalářské práce je zjistit rozsah, zkušenosti a důvody vedoucí středoškolské studenty k užívání kanabinoidů a zároveň rozpoznat zkušenosti studentů dle jednotlivých typů škol. Z důvodu zjištění cílů byly stanoveny tři hypotézy, pro jejichž vyvrácení či potvrzení byl zvolen kvantitativní výzkum technikou dotazování a formou anonymních dotazníků. Výzkumný soubor tvořili studenti středních škol v Moravských Budějovicích. V rámci výzkumu byla první hypotéza, jež předpokládala větší zkušenost s marihuanou u studentů na učilišti než u gymnazistů, potvrzena. Stejně tak druhá hypotéza byla potvrzena. Ta předpokládala vyšší frekvenci užívání marihuany u studentů učiliště než u studentů gymnázia. Předpokládaná poslední hypotéza o častějším užívání marihuany chlapci než dívkami, byla též verifikována. Výsledky práce je možno použít pro zkvalitnění a zefektivnění primární prevence na středních školách, pro potřeby dalšího výzkumu, vědeckých a odborných publikací nebo pro potřeby výuky. V neposlední řadě i pro potřeby laické a odborné veřejnosti.
Pilotní mentoringový program pro studentky středních škol
Šaldová, Kateřina ; Tupá, Barbora ; Vohlídalová, Marta
Projektová zpráva shrnuje výsledky analýzy genderově stereotypního přístupu vyučujících ke studujícím středních škola. Její součástí je i popis pilotního mentoringového programu pro studentky středních škol a metodika určená pro následující ročníky mentoringového programu.
Zajímavé a jednoduché chemické pokusy II
Hrubý, Martin
Zajímavé a jednoduché chemické pokusy pro středoškolské studenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   začátekpředchozí228 - 237  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.