Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj motorických dovedností dětí ve věku dvou až tří let v mateřské škole
MAŠKOVÁ, Nikola
Téma bakalářské práce vychází z aktuální potřeby podporovat u dětí motorické dovednosti a zálibu v pohybu a dále z potřeby zajištění těchto aktivit v mateřské škole pro děti dvou až tříleté. Cílem bakalářské práce je vytvořit zásobník motivovaných pohybových aktivit u dětí této věkové kategorie, realizovat je a ověřit, zda jsou tyto aktivity přiměřené a pro děti zajímavé. Součástí teoretické části je vymezení období dvou až tří let dítěte se zaměřením na oblast hrubé a jemné motoriky a grafomotoriky, vymezení podmínek pro tyto aktivity, metody a formy realizace těchto aktivit v mateřské škole. Praktická část obsahuje zásobník aktivit, které jsou ověřené v praxi pomocí strukturovaného pozorování.
Rozvoj grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování
Mlčáková, Renata
Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování. Při osvojování písařských dovedností se někteří začínající školáci potýkají s nesnázemi. Jsou-li obtíže v psaní "výraznějšího" charakteru a přetrvávají, mohou nepříznivě ovlivnit úspěšnost dítěte ve škole a zasáhnout oblast jeho sebedůvěry. Cílem snažení pedagoga by mělo být pomoci dítěti v mnohdy nelehkém zdolávání písařských obtíží, zkrátit období, kdy obtíže dítěte nejsou adekvátně řešeny a fixují se. Teoretická část práce shrnuje poznatky týkající se rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování v širších souvislostech. Ukazuje na nezbytné propojení poznatků o písmu, předškolní přípravě na psaní, výuce počátečního psaní, diagnostice, prevenci i intervenci obtíží. Upozorňuje na některé klíčové momenty, které mohou počátky osvojování psaní ovlivnit. Výzkumná část se zaměřuje na ověření praktického uplatnění navrhovaných relaxačních grafomotorických cvičení - navrhovaného sešitu relaxačních grafomotorických cviků "Chceš si čmárat i pěkně psát?" a pěti speciálních cvičení při rozvoji grafomotoriky školních začátečníků v počátečním psaní. Výzkumná část byla založena na pedagogickém experimentu. V rámci experimentu byl vytvořen nestandardizovaný test, zaměřený na zjištění úrovně (kvality) grafomotorického...
Rozvoj grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování
Mlčáková, Renata
Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování. Při osvojování písařských dovedností se někteří začínající školáci potýkají s nesnázemi. Jsou-li obtíže v psaní "výraznějšího" charakteru a přetrvávají, mohou nepříznivě ovlivnit úspěšnost dítěte ve škole a zasáhnout oblast jeho sebedůvěry. Cílem snažení pedagoga by mělo být pomoci dítěti v mnohdy nelehkém zdolávání písařských obtíží, zkrátit období, kdy obtíže dítěte nejsou adekvátně řešeny a fixují se. Teoretická část práce shrnuje poznatky týkající se rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování v širších souvislostech. Ukazuje na nezbytné propojení poznatků o písmu, předškolní přípravě na psaní, výuce počátečního psaní, diagnostice, prevenci i intervenci obtíží. Upozorňuje na některé klíčové momenty, které mohou počátky osvojování psaní ovlivnit. Výzkumná část se zaměřuje na ověření praktického uplatnění navrhovaných relaxačních grafomotorických cvičení - navrhovaného sešitu relaxačních grafomotorických cviků "Chceš si čmárat i pěkně psát?" a pěti speciálních cvičení při rozvoji grafomotoriky školních začátečníků v počátečním psaní. Výzkumná část byla založena na pedagogickém experimentu. V rámci experimentu byl vytvořen nestandardizovaný test, zaměřený na zjištění úrovně (kvality) grafomotorického...
Význam správného držení psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte
SVOBODOVÁ, Magdalena
Práce se zabývá významem správného úchopu psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte. Vychází z teoretických poznatků o vývoji pohybu člověka a vývoji úchopu. Zdůrazňuje význam hrubé a jemné motoriky pro rozvoj grafomotorických schopností. Charakterizuje správnou polohu těla při psaní. Upozorňuje na nutnost včasné diagnostiky v případě nesprávného úchopu. Mapuje problematiku zdravotně znevýhodněných dětí. Seznamuje s metodami práce a názory odborníků na danou problematiku. Nabízí ověřené reedukační metody pomáhající zlepšit a zafixovat správný úchop. Poukazuje na nezbytnost spolupráce s rodiči. Přibližuje obtíže dětí s nesprávným úchopem, které prožívají školní neúspěch. Doporučuje speciální psací pomůcky, které podporují správné držení psací potřeby.
Příprava na psaní v mateřské škole
HOLUBÁŘOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na přípravu na psaní v mateřské škole. V teoretické části se zabývám vývojem jemné motoriky v předškolním věku, zmiňuji se zde i o významu hry a kresby při rozvoji jemné motoriky, příčinách odchylek ve vývoji jemné motoriky a grafomotoriky. Dále se věnuji RVP PV a nově navrhovaným standardům pro předškolní vzdělávání z hlediska přípravy na psaní, v závěru hygienickým návykům při kreslení a psaní. Výzkumné šetření v praktické části zjišťuje, jak jsou předškoláci v mateřské škole připravováni na psaní a vedeni ke správným návykům při grafických činnostech. Ke svému výzkumu jsem použila techniku pozorování a rozhovor.
Lateralita
HRNČÍŘOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá specifickým problémem laterality u dětí v mladším školním věku. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě ve vztahu zralosti osobnosti, o historických souvislostech laterality ve společnosti, o diagnostice laterality a jejích druzích. Rovněž sleduje vliv laterality na školní úspěšnost. Práce obsahuje návrh možnosti práce s žáky s jednotlivými typy laterality ve školní praxi. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit v populaci dětí na prvním stupni základní školy počet dětí pravorukých, levorukých a počet ambidextrů ve vztahu k lateralitě a její vyhraněnosti. Ke zpracování výsledků byla použita metoda zkoušek laterality a pozorování, doplněna dotazníkem zaměřeným na anamnestické údaje. Výsledky testů laterality byly zpracovány do grafů a společně se zjištěnými výsledky z dotazníků byly vyhodnoceny závěry jednotlivých oblastí zkoumání. Přílohová část diplomové práce obsahuje pracovní materiál související se zjišťováním laterality a návrhy grafomotorických listů pro žáky levoruké i pravoruké s možnými grafomotorickými obtížemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.