Název:
Význam správného držení psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte
Překlad názvu:
The importance of correct posture of writing instruments in the context of the child´s school success.
Autoři:
SVOBODOVÁ, Magdalena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá významem správného úchopu psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte. Vychází z teoretických poznatků o vývoji pohybu člověka a vývoji úchopu. Zdůrazňuje význam hrubé a jemné motoriky pro rozvoj grafomotorických schopností. Charakterizuje správnou polohu těla při psaní. Upozorňuje na nutnost včasné diagnostiky v případě nesprávného úchopu. Mapuje problematiku zdravotně znevýhodněných dětí. Seznamuje s metodami práce a názory odborníků na danou problematiku. Nabízí ověřené reedukační metody pomáhající zlepšit a zafixovat správný úchop. Poukazuje na nezbytnost spolupráce s rodiči. Přibližuje obtíže dětí s nesprávným úchopem, které prožívají školní neúspěch. Doporučuje speciální psací pomůcky, které podporují správné držení psací potřeby. The Thesis deals with the importance of correct grip of writing instruments in connection with the child´s school success. Based on theoretical knowledge about the development of human movement and the development of grip. Stresses the importance of gross and fine motor skills for developing graphomotor.Characterized proper posture while writing. Highlights the need for early diagnosis for incorrect grip. Maps out the physically disadvantaged children. Acquainted with the methods of work and expert opinions on the issue. Offers proven methods to help improve and fix correct grip. Point out the need for cooperation with parents. Presents the difficulties of children with the wrong grip, experiencing school failure. I tis recommended special writing instruments that support proper holding pens.
Klíčová slova:
grafomotorika; reedukační metody.; specifické poruchy učení(SPU); správný úchop psacího náčiní; školní úspěšnost; compensative methods; correct writing grip; equipment; graphomotor; school success; specific learning disorders Citace: SVOBODOVÁ, Magdalena. Význam správného držení psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40297