Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerie bratří Čapků a její výstavní činnost v druhé polovině 60. let 20. století
Micková, Natálie ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdokumentováním a představením výstavní koncepce pražské Galerie bratří Čapků v druhé polovině 60. let 20. století a současně vymezením prostoru, který mezi ostatními pražskými galeriemi v období mezi lety 1965 až 1970 zaujímala. Věnuje se zakladatelským osobnostem a připomíná důležité politické, právní a kulturní události, které zásadně ovlivnily umělecký a výstavní chod galerie. Důležitou pomůckou pro pochopení výstavního programu galerie a interpretaci jednotlivých výstav se staly výstavní katalogy jednotlivých umělců a tvůrčích skupin s úvodními texty, pozvánky na vernisáže a recenze v odborném i denním tisku, které dokreslily celkovou náplň galerie.
Princip náhody v současném grafickém umění
Zavřelová, Veronika ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Veronika Zavřelová Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Princip náhody v současném grafickém umění imaginativní obrazová karetní hra ANOTACE Bakalářská práce se zabývá otázkami propojování znakového systému verbálního a vizuálního na téma Náhoda v grafickém umění, imaginativní obrazová karetní hra. Bakalářská práce je založená především na praktické části, autorsky vytvořené karetní hře Piktim. Karetní hra za pomocí asociací a imaginace slouží k vyprávění příběhů. Teoretická část shrnuje poznatky o pojmu hra, pojmu náhoda a pojmu příběh. Didaktická část zpracovává možnosti využití karet pro vzdělávání především v oblasti vyjadřovací a imaginativní. KLÍČOVÁ SLOVA grafické umění, grafický design, ilustrace, náhoda, hra, edukace, příběh, fantazie, pravidla karetních her
Sbírka vietnamské grafiky 20. století z Náprstkova muzea
Vohradníková, Karolína ; Hejzlarová, Tereza (vedoucí práce) ; Štěpánová, Irena (oponent)
Vietnam si prošel rozmanitým historickým vývojem, který přispěl k různorodosti jeho dnešní kultury a specifických řemeslných odvětví. Nejsilnější vliv na vietnamskou kulturu měla Čína, z níž velmi pravděpodobně pochází idea produkce lidových tisků. Postupně vznikly dvě nejznámější dílny produkce lidových tisků, obě na severu Vietnamu, ovšem mnoho dalších menších center bylo možné nalézt na území celého Vietnamu. Různorodost motivů lidových obrázků dokládá bohatost tradiční vietnamské lidové kultury. Vietnamská sbírka v Náprstkově muzeu začala vznikat nesoustavně, především z nákupů nebo darů cestovatelů či odborníků, kteří pobývali nebo dojížděli do Vietnamu za pracovním či výzkumným účelem. Sbírka vietnamské grafiky se v průběhu přibližně padesáti let formování stala nejobsáhlejší a nejucelenější součástí asijské sbírky Náprstkova muzea.
Anglická a ruská karikatura během Napoleonova tažení do Ruska roku 1812
Buttigová, Katrin ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Napoleonovo tažení do Ruska roku 1812, poskytlo příležitost ke srovnání reflexí této události, v níž se střetly dva proudy pojetí karikatury, tedy západní a východní, aby společně reagovaly na svého nepřítele, Napoleona I. Kromě zhodnocení literatury k tématu bude práce též směřovat pomocí formální a ikonografické analýzy ke zhodnocení kulturně historického kontextu vývoje dobové karikatury a jejího postavení v rámci tradičně uznávanějších a prestižnějších druhů umění, jako jsou malba a grafika, tedy k nastínění vazby a vývojové úlohy karikatury pro dobové umění. Vybrané zúžení tématu koresponduje se zlomovou historickou událostí sledované doby. Doby, která byla v mnoha směrech počátkem nového umění 19. století.
Josef Wenig ve sbírkách Uměleckoprůmyslového musea v Praze
Wittlichová, Theodora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností a dílem českého malíře Josefa Weniga, který se do uměleckého povědomí zapsal především jako divadelní výtvarník a ilustrátor. Těžištěm práce je soubor Wenigových kresebných návrhů a grafických realizací uložený ve sbírkách Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Mimo své stěžejní obory se Josef Wenig jako všestranný umělec věnoval další tvorbě, jako například reklamní grafice, návrhům pohlednic nebo Ex libris. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rudé periferie Josefa Váchala
Winter, Tomáš
Článek se věnuje grafickému cyklu Josefa Váchala Rudé periferie z roku 1919, který interpretuje v širších uměleckohistorických a politických souvislostech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.