Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
PROSTOROVÁ ANALÝZA JÍZD TAXISLUŽBY NA VLAŠIMSKU S VYUŽITÍM TECHNOLOGIE GPS
HOLADA, Tomáš
Obsahem práce je výzkum prostorového rozložení jízd taxislužby na Vlašimsku s využitím technologie GPS. V úvodní části je představena samotná bakalářská práce a jsou zde popsány a vysvětleny její cíle. Dále se věnuje literatuře o dopravě, prostorové mobilitě, alternativních druzích dopravy i významu taxislužby v regionu. V rámci výzkumu proběhlo mapování jízd taxislužby ve dvou obdobích, konkrétně červenci a říjnu 2021. Po získání potřebných dat proběhla jejich analýza a její výsledky jsou prezentovány v analytické části práce. Nejdříve je věnována pozornost četnostem jízd v závislosti na vzdálenosti, jsou představeny nejčastěji obsluhované lokality a významné spoje mezi okolními lokalitami. Dále jsou vybrány i nejvytíženější dny v týdnu, a nakonec je provedena komparace výsledků obou období. Z výzkumu vyplývá, že v obou mapovaných obdobích se nejčastěji vyskytují jízdy na 5 kilometrů vzdálenosti. Dále je patrné, že v obou obdobích jsou v prvních deseti případech nejčastěji obsluhovány prakticky ty stejné lokality, přičemž se mění jejich pořadí. Tyto skutečnosti se práce pokouší odůvodnit na základě informací od řidičů monitorované taxislužby. Největší množství jednotlivých jízd pak bylo zaregistrováno při jízdách po městě, přestože při jízdách za hranice obce bylo ujeto několikanásobně více kilometrů. Nejvytíženějšími dny pak jsou pátek a sobota, a to jak počtem jízd, tak počtem ujetých kilometrů. Celý výzkum je doprovázen grafickými a mapovými výstupy.
Geocaching a jeho potenciál pro průmysl cestovního ruchu
Jedlinský, Jakub ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Tato práce identifikuje nový a progresivní fenomén geocachingu z hlediska cestovního ruchu a poukazuje na jeho nevyužitý ekonomický potenciál. Zabývá se výpočtem počtu účastníků a odhadem pro příští léta, popisem stávajícího trhu zboží a služeb pro geocaching a návrhem nových produktů včetně geocachingového zájezdu, dále pak informuje o zájmu či spíše nezájmu klíčových českých oborových institucí. Hlavním cílem práce je přednést dostatek argumentů dokládajících ekonomický význam geocachingu a především jeho význam v rámci cestovního ruchu. Ambicí této práce je změnit pohlížení výše zmíněné odborné veřejnosti na geocaching.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.