Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ja som tu neni
Daneková, Petra ; Hosnedlová, Klára (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Koncept mimikry, kamufláže a zmiznutia som si vybrala z dôvodu, že ma zaujíma téma splynutia a neviditeľnosti. Stratiť sa v prírode alebo v meste pomocou tela a oblečenia. Vytvorila som odev, ktorý bude skúmať účinnosť kamufláže pre bežných ľudí každodenne sledovaných kamerami. Odevom chcem zistiť, či sú digitálne zariadenia dostatočne vyspelé na to, aby rozpoznali človeka aj v prípade keď bude mať končatiny navyše a zahalenú tvár s viditeľnými očami. V mojej práci využívam viaceré digitálne zariadenia, ktorými zisťujem účinnosť vytvoreného odevu. Pre porovnanie a lepšie zameranie človeka som ušila odevy dva. Jeden z nich je jednofarebný a druhý, ten dôležitejší, potlačený glitchom. Odevy testujem v interiéri aj v exteriéri. Výsledkom práce sú fotografie a videá človeka v oboch odevoch.
VYPLNĚNÍ PRÁZDNA
Pavlacký, Tomáš ; Kořínek, David (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vytvořil jsem sochu, která je zhmotněním digitální chyby, nazývané datamosh. Pro realizaci jsem využil současné 3D technologie. Výsledkem je socha za sádry, polustyrenu a dřeva.
Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu
Šašek, Filip ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén využití technologické chyby ve vizuálním umění, v angloamerické literatuře popisovaný jako glitch art, a odhaluje jeho specifické vlastnosti. Autor se zabývá kreativním zkoumáním glitche jak v obrazových kompresních formátech, tak i v uživatelském rozhraní webových stránek, počítačových her nebo operačních systémů. Vedle toho práce předkládá argumenty, které zasazují glitch art do širšího uměleckého diskurzu. Činí tak jednak formou analogie, kdy připodobňuje projevy glitchartové tvorby konceptuálním a vizuálním kvalitám paradigmatických uměleckých děl a směrů, a jednak pomocí Dickieho institucionální klasifikace, kdy analyzuje jeho komunitní rozměr a projevy uznání ze strany kurátorské, kritické a akademické veřejnosti. Centrálním argumentem práce je teze, že glitch v umění nám vedle čistě estetického prožitku dává nahlédnout do nitra technologie, čímž odhaluje její funkcionalitu a příspívá tak k hlubšímu pochopení jejích materiálních, strukturálních a ideologických fundamentů, které se pro nás staly vlivem logiky imediace v běžném životě téměř neviditelnými. Vzhledem k vysoce relativní povaze samotného pojmu glitch se práce nesnaží o nějaké tvrdé vymezení jeho specifik, ale spíše se ptá po příčině tohoto pojmenování, tedy po tom, proč konkrétní jevy jako glitch...
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Švelch, Jan ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.
Ja som tu neni
Daneková, Petra ; Hosnedlová, Klára (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Koncept mimikry, kamufláže a zmiznutia som si vybrala z dôvodu, že ma zaujíma téma splynutia a neviditeľnosti. Stratiť sa v prírode alebo v meste pomocou tela a oblečenia. Vytvorila som odev, ktorý bude skúmať účinnosť kamufláže pre bežných ľudí každodenne sledovaných kamerami. Odevom chcem zistiť, či sú digitálne zariadenia dostatočne vyspelé na to, aby rozpoznali človeka aj v prípade keď bude mať končatiny navyše a zahalenú tvár s viditeľnými očami. V mojej práci využívam viaceré digitálne zariadenia, ktorými zisťujem účinnosť vytvoreného odevu. Pre porovnanie a lepšie zameranie človeka som ušila odevy dva. Jeden z nich je jednofarebný a druhý, ten dôležitejší, potlačený glitchom. Odevy testujem v interiéri aj v exteriéri. Výsledkom práce sú fotografie a videá človeka v oboch odevoch.
Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu
Šašek, Filip ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén využití technologické chyby ve vizuálním umění, v angloamerické literatuře popisovaný jako glitch art, a odhaluje jeho specifické vlastnosti. Autor se zabývá kreativním zkoumáním glitche jak v obrazových kompresních formátech, tak i v uživatelském rozhraní webových stránek, počítačových her nebo operačních systémů. Vedle toho práce předkládá argumenty, které zasazují glitch art do širšího uměleckého diskurzu. Činí tak jednak formou analogie, kdy připodobňuje projevy glitchartové tvorby konceptuálním a vizuálním kvalitám paradigmatických uměleckých děl a směrů, a jednak pomocí Dickieho institucionální klasifikace, kdy analyzuje jeho komunitní rozměr a projevy uznání ze strany kurátorské, kritické a akademické veřejnosti. Centrálním argumentem práce je teze, že glitch v umění nám vedle čistě estetického prožitku dává nahlédnout do nitra technologie, čímž odhaluje její funkcionalitu a příspívá tak k hlubšímu pochopení jejích materiálních, strukturálních a ideologických fundamentů, které se pro nás staly vlivem logiky imediace v běžném životě téměř neviditelnými. Vzhledem k vysoce relativní povaze samotného pojmu glitch se práce nesnaží o nějaké tvrdé vymezení jeho specifik, ale spíše se ptá po příčině tohoto pojmenování, tedy po tom, proč konkrétní jevy jako glitch...
VYPLNĚNÍ PRÁZDNA
Pavlacký, Tomáš ; Kořínek, David (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vytvořil jsem sochu, která je zhmotněním digitální chyby, nazývané datamosh. Pro realizaci jsem využil současné 3D technologie. Výsledkem je socha za sádry, polustyrenu a dřeva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.