Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy ke studiu prostorových interakcí v geografii: příklad hodnocení dopravních vazeb středisek osídlení v Česku
Chmelík, Jakub
Prostorové interakce významně ovlivňují komplexní geografickou organizaci, utváření sídelních struktur a vysvětlují a popisují význam vzájemných vztahů v krajinné sféře na všech měřítkových úrovních. Proto jsou označovány jako jeden z klíčových obecných pojmů geografie. Největší důraz je tomuto tématu věnován především ve studiu dopravy a dopravních sítí, které můžeme považovat za hlavní oporu interakcí. Problematika hodnocení prostorových interakcí, popř. v užším pojetí dopravních vztahů, je charakteristická významnou interdisciplinaritou, neboť otázky propojenosti jednotlivých středisek a jejich potřeb v kontextu úrovně dopravní nabídky řeší dopravně-inženýrské obory, ekonomické obory, specialisté v oblasti územního plánování atd. Obdobně jako o něco dříve jiné oblasti sociální a ekonomické geografie současná geografie dopravy prochází změnou v podobě plurality metodických přístupů, "vnitřní" specifikace detailnějšího vymezení objektu studia a nových aplikačních výzev. Problematika intenzity a povahy dopravních vztahů je zpravidla spojována s kvantitativními metodami poznání reality. Přesto je stále součástí významného počtu dopravně-geografických studií a zároveň je nadále aktuální, především s ohledem na aplikace v řešení praktických úloh dopravního plánování a rozhodovacích praktik v decizní...
Přístupy ke studiu prostorových interakcí v geografii: příklad hodnocení dopravních vazeb středisek osídlení v Česku
Chmelík, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent) ; Horňák, Marcel (oponent)
Prostorové interakce významně ovlivňují komplexní geografickou organizaci, utváření sídelních struktur a vysvětlují a popisují význam vzájemných vztahů v krajinné sféře na všech měřítkových úrovních. Proto jsou označovány jako jeden z klíčových obecných pojmů geografie. Největší důraz je tomuto tématu věnován především ve studiu dopravy a dopravních sítí, které můžeme považovat za hlavní oporu interakcí. Problematika hodnocení prostorových interakcí, popř. v užším pojetí dopravních vztahů, je charakteristická významnou interdisciplinaritou, neboť otázky propojenosti jednotlivých středisek a jejich potřeb v kontextu úrovně dopravní nabídky řeší dopravně-inženýrské obory, ekonomické obory, specialisté v oblasti územního plánování atd. Obdobně jako o něco dříve jiné oblasti sociální a ekonomické geografie současná geografie dopravy prochází změnou v podobě plurality metodických přístupů, "vnitřní" specifikace detailnějšího vymezení objektu studia a nových aplikačních výzev. Problematika intenzity a povahy dopravních vztahů je zpravidla spojována s kvantitativními metodami poznání reality. Přesto je stále součástí významného počtu dopravně-geografických studií a zároveň je nadále aktuální, především s ohledem na aplikace v řešení praktických úloh dopravního plánování a rozhodovacích praktik v decizní...
Přístupy ke studiu prostorových interakcí v geografii: příklad hodnocení dopravních vazeb středisek osídlení v Česku
Chmelík, Jakub
Prostorové interakce významně ovlivňují komplexní geografickou organizaci, utváření sídelních struktur a vysvětlují a popisují význam vzájemných vztahů v krajinné sféře na všech měřítkových úrovních. Proto jsou označovány jako jeden z klíčových obecných pojmů geografie. Největší důraz je tomuto tématu věnován především ve studiu dopravy a dopravních sítí, které můžeme považovat za hlavní oporu interakcí. Problematika hodnocení prostorových interakcí, popř. v užším pojetí dopravních vztahů, je charakteristická významnou interdisciplinaritou, neboť otázky propojenosti jednotlivých středisek a jejich potřeb v kontextu úrovně dopravní nabídky řeší dopravně-inženýrské obory, ekonomické obory, specialisté v oblasti územního plánování atd. Obdobně jako o něco dříve jiné oblasti sociální a ekonomické geografie současná geografie dopravy prochází změnou v podobě plurality metodických přístupů, "vnitřní" specifikace detailnějšího vymezení objektu studia a nových aplikačních výzev. Problematika intenzity a povahy dopravních vztahů je zpravidla spojována s kvantitativními metodami poznání reality. Přesto je stále součástí významného počtu dopravně-geografických studií a zároveň je nadále aktuální, především s ohledem na aplikace v řešení praktických úloh dopravního plánování a rozhodovacích praktik v decizní...
PROSTOROVÁ ANALÝZA KVALITY DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI OBCÍ V JIHOČESKÉM KRAJI
JINDRA, Stanislav
Anotace: Předkládaná diplomová práce se věnuje dopravní obslužnosti obcí v Jihočeském kraji. Práce se soustřeďuje na hodnocení kvality dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou. Pomocí metodického postupu, který vychází z teoretické části se hodnotí počty spojů jednotlivých obcí a příslušných středisek. Podle jízdních řádů byly analyzovány spoje v různém časovém období v rámci silniční a železniční dopravy. Doplňující část představuje zjištění dopravní polohy obcí a jejich analýza ve vztahu k dopravní obslužnosti. Závěrečná část obsahuje hodnocení zjištěných výsledků a syntézu dané problematiky. Součástí práce je rovněž dopravně geografická charakteristika zkoumaného území, mapová příloha a rozsáhlá tabulková příloha získaných dat.
Prostorová mobilita obyvatel Českobudějovicka (využívání městské hromadné dopravy)
BAJT, Lukáš
Bajt, L. (2011): Prostorová mobilita obyvatel Českobudějovicka (využívání městské hromadné dopravy), Bakalářská práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra geografie, 48 stran. Bakalářská práce pojednává o prostorové mobilitě obyvatel Českých Budějovice, zejména tedy o využívání městské hromadné dopravy. Úvod práce se zabývá rozborem geografické literatury o dopravě a dále pak charakteristikou dopravních vztahů Českých Budějovic a charakteristikou městské hromadné dopravy v Českých Budějovicích. Dále navazuje průzkum a jeho vyhodnocení. Průzkum byl prováděn ve čtyřech různých oblastech města a zabývá se tím, kdo, jak často a kam cestuje městskou hromadnou dopravou a také řeší, jaké alternativní dopravní prostředky lidé využívají pro pohyb ve městě. V závěru práce jsou vyhodnocena data a rozdíly mezi jednotlivými skupiny obyvatel a jednotlivými oblastmi průzkumu. Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Stanislav Kraft

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.