Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezigenerační srovnání důvodů a motivace k nesledování televize
Florián, Petr ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje mezigeneračnímu srovnání důvodů a motivace k nesledování televizního vysílání. Cílem výzkumu je zjistit, proč se lidé na televizní vysílání nedívají a jakými činnostmi tuto aktivitu nahrazují. Dále jsou potom porovnávány rozdíly mezi odpověďmi první cílové skupiny, do které spadají lidé ve věku 20-30 let, kteří nesledují televizní vysílání a odpověďmi druhé cílové skupiny, do které spadají lidé ve věku 50-60 let nesledující televizní vysílání. Teoretická část se věnuje historickému pozadí televize, masovému publiku, post-broadcasting age, sledovanosti televize, volnému času a digitálnímu detoxu. Další část práce se věnuje metodologii, která byla použita pro výzkumnou část. Praktická část se soustředí na kategorizaci a interpretaci polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. Výzkum probíhal na jaře 2023. Z dat je potom patrná řada zjištění ohledně nejen ohledně toho, jaké jsou hlavní důvody respondentů k nesledování televize a čím tuto aktivitu nahrazují. V samém závěru práce je přiložena také transkripce jednoho z rozhovorů pro příklad, aby bylo vidět, jak polostrukturované rozhovory probíhaly.
Srovnání životního stylu jednotlivých generací (Baby boomers, X, Y, Z)
VAVROUŠKOVÁ, Nikola
Celá staletí se lidstvo potýká s mezigeneračními rozdíly a v současné době tomu není jinak. Jde o skutečnost, ke které bychom se měli umět vyjádřit, neboť se s problémem mezigeneračních rozdílů každodenně potýkáme. Každá generace se svým způsobem liší od generace předcházející a často jí dokonce vzdoruje. Jen stěží si můžeme představit, že generace dnešních teenagerů bude mít stejné názory a pohled na svět, jako generace předchozí nebo o dost starší generace, která pamatuje druhou světovou válku, život v totalitním systému či období po Sametové revoluci. Každá generace je originální díky prostředí, ve kterém vyrůstá, a které vytvořili právě generace předchozí. Vzhledem k tomu, že lidská společnost je dynamickým jevem, každá generace je originální díky prostředí, které ji ovlivňuje. A právě prostředí, ve kterém se jednotlivé generace rozvíjí, se významně mění. Proto často slyšíme, že ta nová generace je jiná a rozdíly se mezi generacemi stále více prohlubují. Jak senioři, tak mladí často naráží na názory druhé generace a cesta k vzájemnému pochopení bývá mnohdy obtížná. Někteří z nás si kladou otázku proč tomu tak je a zda tomu tak skutečně je? Je dnešní generace lepší či horší než ty předchozí? V první části své práce se zabývám pojmy životní styl a životní způsob. Ve druhé části práce analyzuji faktory ovlivňující životní styl člověka. Ve třetí části bakalářské práce jsem se zaměřila na potřeby jako základní zdroj motivace jedince. Ve čtvrté části se věnuji potřebám jedince dle Masslowova hierarchie potřeb. V páté části se zabývám hodnotami člověka a v části šesté pak faktory, které naše hodnoty významně ovlivňují. Ve výzkumné části se pokusím zmapovat nejmarkantnější rozdíly mezi generacemi Baby boomers, X, Y, a Z z více pohledů, kterými jsou vnímání budoucnosti, médií, vzdělání, technologie, internetu a ekologie. Pro zpracování výzkumné části bakalářské práce jsem zvolila kvantitativní metodu získání sběru dat. Dotazník obsahoval 23 otázek, které mají jednu možnou odpověď. Jednalo se o anonymní dotazník a otázky s uzavřenými odpověďmi.
Preference klíčových prvků didaktického procesu neformálního vzdělávání dospělých účastníků z pohledu věkových kohort
Loukotková, Klára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem bakalářské práce je identifikovat preference týkající se klíčových prvků didaktického procesu, konkrétně forem a metod vzdělávání, přístupu vzdělavatele, didaktických pomůcek, didaktické techniky a uspořádání výukových prostor u dospělých, kteří se v posledních dvanácti měsících účastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání, v závislosti na jejich věku, resp. příslušnosti k určité věkové kohortě. Na základě relevantní odborné didaktické literatury z oblasti andragogiky a pedagogiky je v prvních třech kapitolách charakterizován didaktický proces a jeho klíčové oblasti, tedy materiální a nemateriální didaktické prostředky, které se dále dělí na konkrétní prvky. Ve čtvrté kapitole jsou definovány jednotlivé věkové kohorty a jejich specifika, a to jak v obecné, tak v didaktické rovině. Poslední, pátá kapitola je věnována přípravě a realizaci kvantitativního dotazníkového šetření u těch příslušníků daných věkových kohort, kteří se za posledních dvanáct měsíců zúčastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání dospělých. Na základě těchto zjištění jsou formulovány závěry o rozdílech v preferencích týkajících se klíčových prvků didaktického procesu u jednotlivých věkových kohort. Klíčová slova prvky didaktického procesu, didaktické formy, didaktické metody,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.