Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012
Vyskočil, Jan ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce Komparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012 se zabývá prezentací genderu v tištěném časopise pro nejmenší děti. Konkrétně zkoumá a porovnává způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu i ilustracích v časopise Sluníčko ročníku 1977 a 2012. Analyzuje způsoby zobrazování genderu a polemizuje nad jeho dopady na genderovou socializaci dětí. Vlastní výzkum se skládá z části kvantitativní, která má za cíl vyhodnocení četnosti vyobrazení a části kvalitativní, která má za cíl obsahovou analýzu a interpretaci významů skrytých v textech a ilustracích. Pro analýzu byly vybrány texty a ilustrace ze dvou oblastí, zobrazující vztahy v rodině, tedy soukromé sféře a vztahy v placeném zaměstnání, tedy sféře veřejné. Z teoretických východisek využívá diplomová práce oblast sociologie, psychologie, feministických teorií a genderových studií. Základním východiskem relevance tohoto výzkumu je předpoklad, že esteticko-výchovné ambice časopisu Sluníčko v kombinaci s věkem čtenářstva činí z tohoto časopisu významný prvek genderové socializaci dětí, a proto je jeho cílem zjistit, zda je tato socializace prováděna genderově korektním způsobem.
Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ
Němcová, Marcela ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ se zabývá tématem genderu v oblasti školství. Konkrétně zkoumá způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu a ilustracích učebnic, respektive posuzuje, zda jsou tato zobrazování genderově stereotypní, nebo genderově senzitivní. Vlastní výzkum, který sestává z kvantitativní obsahové analýzy tří vybraných čítanek a z kvalitativní interpretace posuzující jejich genderovou korektnost a senzitivitu, je zasazen do rámce teoretických východisek z oblasti psychologie, sociologie, feministických teorií a genderových studií. Práce vychází z premisy, že škola jakožto instituce se významně podílí na genderové socializaci dětí, a proto je jejím cílem zjistit, zda a případně jakým způsobem používané učebnice podporují genderovou rovnost. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, genderový řád, socializace, škola, učebnice
Komparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012
Vyskočil, Jan ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce Komparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012 se zabývá prezentací genderu v tištěném časopise pro nejmenší děti. Konkrétně zkoumá a porovnává způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu i ilustracích v časopise Sluníčko ročníku 1977 a 2012. Analyzuje způsoby zobrazování genderu a polemizuje nad jeho dopady na genderovou socializaci dětí. Vlastní výzkum se skládá z části kvantitativní, která má za cíl vyhodnocení četnosti vyobrazení a části kvalitativní, která má za cíl obsahovou analýzu a interpretaci významů skrytých v textech a ilustracích. Pro analýzu byly vybrány texty a ilustrace ze dvou oblastí, zobrazující vztahy v rodině, tedy soukromé sféře a vztahy v placeném zaměstnání, tedy sféře veřejné. Z teoretických východisek využívá diplomová práce oblast sociologie, psychologie, feministických teorií a genderových studií. Základním východiskem relevance tohoto výzkumu je předpoklad, že esteticko-výchovné ambice časopisu Sluníčko v kombinaci s věkem čtenářstva činí z tohoto časopisu významný prvek genderové socializaci dětí, a proto je jeho cílem zjistit, zda je tato socializace prováděna genderově korektním způsobem.
Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ
Němcová, Marcela ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ se zabývá tématem genderu v oblasti školství. Konkrétně zkoumá způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu a ilustracích učebnic, respektive posuzuje, zda jsou tato zobrazování genderově stereotypní, nebo genderově senzitivní. Vlastní výzkum, který sestává z kvantitativní obsahové analýzy tří vybraných čítanek a z kvalitativní interpretace posuzující jejich genderovou korektnost a senzitivitu, je zasazen do rámce teoretických východisek z oblasti psychologie, sociologie, feministických teorií a genderových studií. Práce vychází z premisy, že škola jakožto instituce se významně podílí na genderové socializaci dětí, a proto je jejím cílem zjistit, zda a případně jakým způsobem používané učebnice podporují genderovou rovnost. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, genderový řád, socializace, škola, učebnice

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.