Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem.  Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry  z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového  oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti  sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.
Strategická hra s neurčitostí založená na deskové hře Scotland Yard
Husa, Rostislav ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší implementaci vlastní hry na principu her typu Scotland Yard. Součástí je několik verzí umělé inteligence pro obě strany hry s využitím strojového učení. Především neuronové sítě a Monte Carlo Tree Search. Obě jsou vyzkoušeny v několika variantách a porovnány vůči sobě navzájem.
Strategická desková hra s neurčitostí
Gerža, Martin ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na realizaci systému pro hraní deskové hry Scotland Yard autonomně a porovnání tohoto systému s jemu podobnými. Zaměřil jsem se na získání dostatečných informací o možnostech metod, které by měly být pro takový systém vhodné a rozhodl jsem se realizovat tento systém za pomocí metody Monte Carlo Tree Search. Výsledná realizace systému byla podrobena testování vůči podobným systémům, přičemž bylo dosaženo výborného výsledku proti jinému systému, který využíval totožnou metodu. Proti systému využívajícímu metody Alfa-Beta bylo dosaženo výsledků vyrovnaných. Hlavním výsledkem práce je funkční verze autonomního systému pro hraní hry Scotland Yard na zmenšeném poli. Zároveň je poskytnuta možnost využití dvou podobných systémů v rámci jednoho programu za účelem porovnávání jejich realizací. 
Inteligentní reaktivní agent pro hru Ms.Pacman
Bložoňová, Barbora ; Zbořil, František (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá umělou inteligencí pro složitější rozhodovací problémy, jako je hra s neurčitostí Ms. Pacman. Cílem práce je navrhnout inteligentního reaktivního agenta využívajícího metodu strojového učení, demonstrovat jej ve vizuálním demu Ms. Pacman a jeho inteligenci srovnat se známými informovanými metodami hraní her (Minimax, Alfa-Beta řezy, Expectimax). Práce je rozdělena primárně na dvě části. V teoretické části je řešena problematika metod hraní her, reaktivita agenta a možnosti strojového učení (vše v kontextu Ms. Pacman). Druhá část práce je zaměřena na samotný popis návrhu a implementace verzí agenta a na závěr jeho srovnání se zmíněnými známými metodami hraní her, zhodnocení dosažených výsledků a několik návrhů na vylepšení do budoucna.
Deep Learning Methods for Machine Playing the Scotland Yard Board Game
Hrkľová, Zuzana ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
This theses concerns with deep learning methods applied to machine playing board games containing movement uncertainty. Reinforcement learning principles with main focus on Q-learning algorithms were studied, among which Deep Q--Network had been chosen and applied on simplified rules of the Scotland Yard board game. The final implementation was put to test against Alpha-Beta and Monte Carlo Tree Search. The results have shown that the hider driven by DQN represented the hardest opponent for the other two methods, while the DQN seekers did not manage to surpass past results. Although the implemented method did not reach better results than currently known methods, it proved to be the least demanding when considering computational resources and time needed to perform a given move, making it the most perspective to implement on original version of the game in the future.
Strategická hra s neurčitostí založená na deskové hře Scotland Yard
Husa, Rostislav ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší implementaci vlastní hry na principu her typu Scotland Yard. Součástí je několik verzí umělé inteligence pro obě strany hry s využitím strojového učení. Především neuronové sítě a Monte Carlo Tree Search. Obě jsou vyzkoušeny v několika variantách a porovnány vůči sobě navzájem.
Strategická desková hra s neurčitostí
Gerža, Martin ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na realizaci systému pro hraní deskové hry Scotland Yard autonomně a porovnání tohoto systému s jemu podobnými. Zaměřil jsem se na získání dostatečných informací o možnostech metod, které by měly být pro takový systém vhodné a rozhodl jsem se realizovat tento systém za pomocí metody Monte Carlo Tree Search. Výsledná realizace systému byla podrobena testování vůči podobným systémům, přičemž bylo dosaženo výborného výsledku proti jinému systému, který využíval totožnou metodu. Proti systému využívajícímu metody Alfa-Beta bylo dosaženo výsledků vyrovnaných. Hlavním výsledkem práce je funkční verze autonomního systému pro hraní hry Scotland Yard na zmenšeném poli. Zároveň je poskytnuta možnost využití dvou podobných systémů v rámci jednoho programu za účelem porovnávání jejich realizací. 
Inteligentní reaktivní agent pro hru Ms.Pacman
Bložoňová, Barbora ; Zbořil, František (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá umělou inteligencí pro složitější rozhodovací problémy, jako je hra s neurčitostí Ms. Pacman. Cílem práce je navrhnout inteligentního reaktivního agenta využívajícího metodu strojového učení, demonstrovat jej ve vizuálním demu Ms. Pacman a jeho inteligenci srovnat se známými informovanými metodami hraní her (Minimax, Alfa-Beta řezy, Expectimax). Práce je rozdělena primárně na dvě části. V teoretické části je řešena problematika metod hraní her, reaktivita agenta a možnosti strojového učení (vše v kontextu Ms. Pacman). Druhá část práce je zaměřena na samotný popis návrhu a implementace verzí agenta a na závěr jeho srovnání se zmíněnými známými metodami hraní her, zhodnocení dosažených výsledků a několik návrhů na vylepšení do budoucna.
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem.  Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry  z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového  oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti  sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.