Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
Návrh přední nápravy formule SAE
Honzík, Tomáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci se budu zabývat návrhem přední nápravy. Sestavu budu navrhovat v programu od MSC s názvem ADAMS. Budu sledovat kinematické změny vozu (např. změna polohy bodu klopení, odklon kola, nastavení geometrie, měření sbíhavosti nápravy a další potřebné hodnoty). Zpráva bude také obsahovat pevnostní výpočet jednotlivých částí nápravy. Také budu řešit stabilizátor nápravy včetně pevnostního výpočtu.
Návrh a realizace odometrických snímačů pro mobilní robot s Ackermannovým řízením
Porteš, Petr ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Hrbáček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a zkonstruovat odometrické snímače na mobilního robota s Ackermannovým řízením Bender 2 a navrhnout matematický model, který by z dat těchto snímačů vyhodnocoval ujetou trajektorii robota. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky, v druhé, zaměřené na praktickou část, jsou popsány konstrukční úpravy přední nápravy, konstrukce a obslužný software předních enkodérů a použité odometrické modely. Poslední část se zabývá zpracováním a vyhodnocením naměřených dat.
Návrh okruhu HSŘ traktoru Maxterra
Vodák, Lubomír ; Rylich, Jan (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh okruhu hydrostatického řízení traktoru Maxterra, kde pracovní médium je olej z převodovky. Součástí návrhu je také kontrolní výpočet hydrostatického okruhu řízení. Jako další část práce je i návrh sloupku řízení. Okruh hydrostatického řízení a sloupek řízení bude použit na novém traktoru Zetor Maxterra.
Tenzometrické závěsy kol Formule Student
Stariak, Gabriel ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá skúmaním síl pôsobiacich z vozovky na pneumatiky. Cieľom je návrh a zostavenie meracieho reťazca, ktorý sníma sily v zavesení nápravy. Zaoberá sa zostavením matematického modelu, naviac detailne popisuje problematiku tenzometrických snímačov, ich kalibráciu a kontrolné meranie. Výsledkami sú získané dáta zo statického a dynamického merania, ale aj z výstupu z multi-body softvérov. Výsledky sú v závere vyhodnotené a porovnané.
Napjatostní, deformační a spolehlivostní analýza přední kompozitní nápravy lehokola
Ondrejka, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu kompozitní nápravy lehokola – tříkolky firmy AZUB pro analýzu deformačně napěťových stavů. Diplomová práce se skládá ze čtyř částí. První část obsahuje seznámení s nabídkou celoodpružených tříkolek nejznámějších výrobců. Dále obsahuje pojednání o kompozitních materiálech, které tvoří hlavní prvek odpružení firmy AZUB a popis přední nápravy téže firmy. V druhé části je podrobně zpracován výpočtový model sloužící k analýze deformačně napěťových stavů pro tři zvolené zátěžné stavy. Je diskutován vliv některých parametrů materíálu a geometrie na chování nápravy s cílem vybrání vhodné varianty odpružení. Třetí část se zabývá výrobou prototypu přední nápravy a zkouškami, které slouží ke zjištění vstupních dat do numerického výpočtu a k verifikaci výsledků výpočtového modelu. Úpravy a změny vedoucí k výrobě druhého prototypu jsou obsahem poslední části. Na základě těchto zkušeností jsou pak formulována doporučení pro budoucí vývoj výpočtového modelu odpružené nápravy i samotného odpružení přední nápravy lehokola.
Nápravy elektrického terénního vozidla pro děti
Dlouhý, Filip ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce podvozku pro elektrické terénní vozidlo typu crosskart. V první části je stručně zmíněna rešeršní část dílčích komponent, které jsou užívány pro stavbu těchto vozidel včetně jejich aspektů, které je nutné znát při návrhu vozidla. V druhé části je popsán samotný návrh přední a zadní konstrukce náprav, který byl optimalizován v programu Adams Car a následně byl vytvořen model v programu Solidworks. Celý návrh podvozku byl konstruován se záměrem sestavení z běžně dostupných komponent, které jsou současně na trhu.
Konstrukce elektrického velomobilu
Starý, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh elektrického velomobilu, přesněji jeho přední nápravy a karoserie, jako jedné z možných alternativ k automobilům do měst. Nejprve je zde proveden rešeršní rozbor dostupných elektrických velomobilů. V dalším kroku, kterým je návrh vlastního elektrického velomobilu, jsou určeny parametry a vlastnosti vozidla. Z těch dále vychází samotný návrh přední nápravy. Je zde proveden návrh a optimalizace geometrie zavěšení, výpočet odpružení, návrh řízení a jejich konstrukční řešení. Na závěr je proveden návrh karoserie.
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
Návrh a realizace odometrických snímačů pro mobilní robot s Ackermannovým řízením
Porteš, Petr ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Hrbáček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a zkonstruovat odometrické snímače na mobilního robota s Ackermannovým řízením Bender 2 a navrhnout matematický model, který by z dat těchto snímačů vyhodnocoval ujetou trajektorii robota. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky, v druhé, zaměřené na praktickou část, jsou popsány konstrukční úpravy přední nápravy, konstrukce a obslužný software předních enkodérů a použité odometrické modely. Poslední část se zabývá zpracováním a vyhodnocením naměřených dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.