Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora zájmu dětí o historii jejich regionu v doprovodných programech Husitského muzea v Táboře
NIMRICHTROVÁ, Kateřina
Předmětem bakalářské práce jsou možnosti muzejní edukace při utváření pozitivního vztahu dětí a mládeže k historii místa, ve kterém žijí, potažmo k dějinám jako takovým. Cílem je popsat vybrané aktivity Husitského muzea s ohledem na jejich možnosti podpořit zájem dětí o historii svého regionu a budovat vztah ke kulturnímu dědictví. Úvodní kapitola je věnována seznámení s edukačním potenciálem muzeí a galerií a vymezení pojmu kulturně historické dědictví. Ve druhé části je zhodnocen současný stav muzejní edukace v Husitském muzeu. Třetí část se zabývá popisem jednotlivých doprovodných programů Husitského muzea s důrazem na jejich cíle, metody a obsahy, kterými lze podpořit a rozvinout zájem účastníků těchto programů o historii regionu, ve kterém žijí
Smrt a umírání v perspektivě religiozně chápané pedagogiky volného času
DURECOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá křesťanským pohledem na smrt a umírání v historickém i současném pojetí. Dále pak možností změny v současném postoji k náboženství, smrti a umírání za pomoci Pedagogiky volného času. První kapitola je věnována náboženství a smrti obecně, zejména pak Židovskému a antickému postoji ke smrti a umírání, z velké části se zaměřuje na počátek a vývoj křesťanského chápání smrti a s tím související náboženské praktiky a rituály. Náplní druhé kapitoly je současné vnímání náboženských představ týkajících se smrti a především současný sekularizovaný postoj k tradičnímu náboženskému pojetí smrti. Třetí kapitola se zaměřuje na možnou budoucí změnu v postoji ke smrti a náboženství za pomoci Pedagogiky volného času a metody Filosofie pro děti. V závěru je uvedeno, zda se podařilo dosáhnout předem vytyčených cílů a stručné shrnutí práce.
Možnosi kreativních činností v rámci pedagogiky volného času (srovnání venkova a města)
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá definováním pojmu kreativita a kreativní činnost, vymezením předmětu, funkcí a cílů pedagogiky volného času. Dále osobností pedagoga volného času a jeho rolemi v interakci s dětmi a mladými lidmi. Hlavním tématem jsou kreativní činnosti v rámci pedagogiky volného času. Práce vymezuje oblasti kreativních činností na základě činností zájmových. Poté uvádí realizaci těchto oblastí v základních typech zařízení pro volný čas. Nakonec práce srovnává možnosti kreativních činností ve městě a na venkově.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.