Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Třídící lopaty pro zemní stroje
Pečová, Monika ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vysvětlen pojem třídící lopata a rozdělení dle konstrukce. Nalezneme zde porovnání jednotlivých konstrukcí s jejich parametry. Práce zahrnuje také vlastní 3D návrh třídící lopaty. Zařízení je určeno jako výměnné příslušenství k rypadlům a nakladačům.
Segregace směsí do vozovek pozemních komunikací
Trávníček, Dušan ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vzniku a potlačování segregace v asfaltových směsích. V teoretické části je monitorována současná situace problému segregace, která se týká především praktických úprav při pokládkách „rizikových“ asfaltových směsí na vznik segregovaných míst v krytových vrstvách vozovek. V praktické části práce je shrnuto měření na šesti vzorcích nejčastěji používaných asfaltových směsí za účelem zjištění závislosti segregace na zvolených parametrech. Je popsána a zhodnocena zkouška pro stanovení segregace dle normy ČSN EN 12697-15.
Oborově-didaktické inspirace ze severoamerických učebnic
PEŠTA, Jakub
Diplomová práce se zabývá rozborem zahraničních učebnic pro první stupeň základních škol. Jejím hlavním cílem je vypracovat studii o možnostech obohacení výuky matematiky na 1. stupni základní školy v České republice, a to prostřednictvím úloh inspirovaných úlohami ze severoamerických učebnic. Práce nejprve zmapuje obsah a strukturu vybraných učebnic a srovná je s těmi českými. Druhá část práce spočívá v didaktických rozborech vybraných zahraničních úloh a klade důraz na téma zlomků a objevení příležitostí k integraci vzdělávacích obsahů. Třetí část obsahuje vypracovanou sadu výukových jednotek, která se inspiruje severoamerickými úlohami. Tyto jednotky ověřila praxe a s žáky také proběhla reflexe. V té nebudou chybět netradiční řešení některých úloh žáky a rozbor výsledků dotazníkového šetření.
Slovní úlohy se zlomky a s procenty
ADAMCOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem z matematiky, a to slovními úlohami se zlomky a s procenty. Seznamuje čtenáře se základními vlastnostmi zlomků a procent a s různými typy slovních úloh, ve kterých se zlomky a procenta objevují. U většiny slovních úloh je jejich postup řešení doplněn slovním komentářem a některé z nich i grafickým řešením. Práce především ukazuje úzké souvislosti mezi zlomky a procenty. Tato práce může posloužit jako studijní materiál.
Transfer mezi matematikou a hudbou ve výuce matematiky
Kovačová, Petra ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Beran, Filip (oponent)
Transfer mezi matematikou a hudbou ve výuce matematiky ABSTRAKT Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku transferu mezi matematikou a hudbou a jeho využití v hodinách matematiky na základní škole. Cílem práce je vytvořit sadu úloh mezipředmětového charakteru zaměřených na iniciaci transferu mezi matematikou a hudbou a skrze výukový experiment identifikovat, zda u žáků při jejich řešení transfer skutečně probíhá a za jakých podmínek. Dalším cílem této práce je určit, jakou roli v tomto procesu hraje učitel. Konkrétně se práce soustředí na přenos znalostí mezi oblastmi souřadnicových sítí, symetrií a melodií tvořených dvojzvuky, dále mezi počítáním se zlomky a tvorbou tónů pomocí zkracování struny. V práci jsou popsány vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a Hudební výchova, jejich charakteristika podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a možnosti jejich propojení v rámci mezipředmětových vztahů, průřezových témat a integrované výuky. Dále je rozpracována samotná problematika transferu a jeho druhů. V poslední kapitole teoretické části jsou vysvětleny hudební a matematické pojmy potřebné pro řešení úloh v druhé části práce. V rámci praktické části byly vytvořeny přípravy na dvě vyučovací hodiny zaměřené na spouštění a testování transferu mezi matematikou a hudbou, které...
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy
Zlomky - některé obtíže žáků a didaktické přístupy učitelů
Vejmelková, Eliška ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
(česky) Zlomky představují jedno z kritických míst matematiky základní školy. Cílem této diplomové práce je a) popsat didaktické praktiky používané při výuce zlomků (zaměřené zejména na aditivní operace se zlomky), b) zjistit, jaké strategie používají žáci u vybraných úloh zaměřených na zlomky, jaké obtíže jsou překážkou v jejich úspěšném řešení a jakou mají žáci o zlomcích představu. Teoretická část obsahuje úvahy o vyučování a učení se matematice, průřez historického vývoje pojmu zlomek a početních operací se zlomky a také vybrané výzkumy týkající se zlomků. Praktická část začíná analýzou učebnic, kde jsou identifikovány sémantické a strukturální modely používané u zlomků a způsoby vyučování operací se zlomky. Vlastní výzkum sestává z polostrukturovaných rozhovorů na téma výuka zlomků a obtíže žáků se zlomky s pěti zkušenými učiteli (z nichž jeden není aprobovaný) a z klinických rozhovorů se třemi žáky z různých základních škol. Rozhovory se žáky byly zaměřeny na řešení diagnostických úloh z oblasti zlomků. Přepisy obou typů rozhovorů byly analyzovány technikami založenými na zakotvené teorii. Bylo zjištěno, že učitelé využívají nejen běžných praktik, které navrhují učebnice, ale že si vytvářejí také vlastní metodické pomůcky a postupy. Tyto praktiky a postupy jsou jedním z výsledků práce. Dále...
Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování
Novotná, Gabriela ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Práce je zaměřena na reedukaci formálních poznatků v oblasti zlomků. Jelikož každý žák má v poznávacím procesu jiné potřeby a tempo, je proces reedukace zasazen do prostředí soukromého individuálního doučování. V teoretické části jsou nejprve na základě české i zahraniční literatury vymezeny základní pojmy (jak je v práci chápáno individuální doučování, o jakých žácích je pojednáváno a co to je formální poznání), následně je popsán konstruktivistický styl výuky, který je pro reedukaci formálních poznatků vhodný. Druhou částí práce je praktická implementace teoretických poznatků do tří případových studií. U tří žáků byly diagnostikovány formální poznatky v oblasti zlomků a následně byla v rámci jejich hodin soukromého doučování prováděna jejich reedukace. Je popsán proces, jak reedukace u každého z daných žáků probíhala. Součástí práce je i jakýsi manuál, čemu bychom se neměli vyhnout, budeme-li se o reedukaci zlomků u žáků pokoušet. KLÍČOVÁ SLOVA formální poznání, reedukace, individuální doučování, zlomky 4
Porozumění žáků 6. ročníku zlomkům v matematických slovních úlohách
Macounová, Veronika ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Práce zpracovává data z výzkumu od společnosti H-edu, která vypracovala kurz s cílem pomoci žákům pochopit problematiku zlomků v náročném čase Covid-19. Pomocí velkého množství materiálů, interaktivního prostředí, videí a odborného vedení pomáhala zájemcům pochopit základní principy pro vnímání a počítání se zlomky. Na základě porovnání výsledků před vstupem do kurzu a po jeho absolvování, můžeme poměřovat i kvalitu koncipování kurzu. Pomocí získaných dat lze vyvozovat i místa nejčastějších problémů při řešení úloh. Práce obsahuje informace, jak poznat náročnější úlohy či z jakých důvodů potřebují žáci během výpočtů větší množství času. Zároveň se v práci vysvětluje význam vzestupné náročnosti úloh spojené s vyšší úspěšností respondentů. Práce se dále zabývá strukturou úloh, která ovlivňuje zastoupení chybných odpovědí. U nejčastěji zaznamenaných nesprávných odpovědí je vysvětlena příčina vzniku a postup, jakým respondenti k chybnému výsledku mohli dojít. Opakující se chyby upozorňují na potřebu důkladného vysvětlení a procvičení látky. Zároveň práce obsahuje podrobný rozbor zavedení zlomků ve dvou nejčastěji využívaných učebnicích, který je porovnán s kapitoly učebnic Hejného metody. KLÍČOVÁ SLOVA Zlomky, analýza testů a testových úloh, chybovost, struktura úloh, vzestupná náročnost úloh
Forest Soil Physico-Chemical Sorption Spatial Links in Central-European Systems of Site Geographical Divisions
Samec, Pavel ; Balková, M. ; Kučera, A.
Spatial links among soil property values influence variability of soil sorption. The aim of this study was to compare the effect of geotectonic, soil-and biogeographical divisions on forest soil physicochemical sorption spatial links. The effect was investigated through optimal model selection and its comparison among the soil cover division systems of Central-European Highlands in the Czech Republic. Optimal model was selected through the closest-fitting estimations of linear global and local regressions between sorption and chemical or geomorphological forest soil properties. The optimal model comparison was carried out through linear regression with bedrock type proportion (geodiversity) at units of particular division systems. Chemical properties influenced forest soil sorption more than relief. Soil base saturation (BS) was locally more divided than cation exchange capacity (CEC). Local regression of BS with Al2O3 was divided by geotectonic systems the most, but it was not influenced by geodiversity. Geodiversity influenced local regression of CEC with Al2O3 in soil regions as well as regression with C/N in biogeographical regions. Differences between spatial links of BS and CEC suggest that forest soil sorption is divided into multi-level clusters. Spatial link modelling of soil sorption can optimalize forest growth condition division for effective management use.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.