Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potravinové zásoby českých domácností
Medová, Daniela
Medová, D. Potravinové zásoby českých domácností. Diplomová práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá charakteristikou spotřebitelského chování souvi-sejícího s nákupy potravin do zásoby u českých domácností. V práci jsou identifi-kovány potraviny, které české domácnosti nakupují do zásoby, kde je spotřebitelé skladují, jejich motivace si dělat potravinové zásoby a faktory, které ovlivňují veli-kost potravinových zásob. Dále je zde uvedena velikost spotřeby a výdajů českých domácností za potraviny, velikost potravinového odpadu a nejčastější důvody vyhození potravin. Charakteristika vznikla za pomoci zpracování primárních a sekundárních dat. Primární data byla sbírána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 319) a strukturovaných rozhovorů (n = 20). Na základě výsledků z tohoto výzkumu, jsou navrhnuta doporučení pro obchodníky i spotřebitele, kte-rá povedou ke snížení potravinového odpadu.
Změny v chování spotřebitele v souvislosti s COVID-19 na trhu s potravinami
PANSKÁ, Jiřina
Tato diplomová práce se zabývá tématem, které se řeší téměř po celém světě už od začátku roku 2020. Jedná se o pandemii COVID-19 a s ní spojené dopady na spotřebitele a jeho chování na trhu s potravinami. První část je zaměřena na literární rešerši. Definuje základní pojmy jako spotřebitel, spotřebitelské chování, maloobchod, trh s potravinami, bezpečnost potravin, dostupnost potravin v krizi, pandemie Covid-19 a vládní nařízení vyhlášená v České republice. Druhá část práce je zaměřena na analýzu dopadu pandemie Covid-19 na chování spotřebitelů v oblasti nákupu potravin. Jedná se o analýzu formou dotazníkového šetření, které je zaměřeno na domácnosti v ČR. Dotazník je primárně zaměřený na to, jak lidé nakupovali potraviny před a během pandemie. Pozornost je věnována změnám preferencí jednotlivých prodejních formátů, kategorií potravin a změnám chování při fyzické realizaci nákupu. Sledovány jsou také nové trendy v oblasti prodeje potravin, konkrétně potravinové výdejní boxy a e-shopy s potravinami. Po vyhodnocení dat jsou zodpovězeny výzkumné otázky a porovnány s průzkumy na podobné téma. V závěru práce je navrženo doporučení pro provozovatele prodejen a e-shopů s potravinami.
The specifics of the food market of Slovak Republic
Göblová, Romana ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Horváthová, Jarmila (oponent)
Potravinářský průmysl Slovenské republiky se od 1. máje 2004 stal součástí celého evropského potravinářského průmyslu. Vstup do Evropské unie byl ze strany slovenských zemědělských a potravinářských výrobců považován za nevyhnutný krok. Tímhle krokem se stali součástí integračních procesů probíhajících napříč jednotným evropským trhem. V rámci úplné zemědělské soutěže ale existují rozdíly ve finanční podpoře EÚ pro jednotlivé členské státy. Proto mají v tomhle směru významní úlohu prostředky podpory na úrovni státu, aby bili výrobcové schopni obstát v tvrdém konkurenčním boji potravinářského trhu. Zároveň musí výrobcové dostát své odpovědnosti vůči spotřebitelovi dodržením kvalitativních a bezpečnostních potravinových norem.
Propagace značky vybrané firmy na trhu potravin
VORÁČEK, Tomáš
Cílem diplomové práce je analyzovat, v rámci spotřebního družstva Jednota České Budějovice, vnímání značky a účinnost reklamy na maloobchodním trhu potravin segmentovaném podle velikosti sídel. Navrhnout případnou změnu postupu při propagaci značky (značek).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.