Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vstupní znalosti a představy o krajích Česka u žáků mladšího školního věku
KAZDOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá vstupními znalostmi a představami, které mají žáci mladšího školního věku o krajích Česka ještě před jejich vlastní výukou v hodinách vlastivědy v pátém ročníku základních škol. Získávání dat probíhalo výzkumným šetřením na několika vybraných základních školách Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Žáci třetích a čtvrtých tříd vyplnili dotazníky, které zkoumaly jejich komplexní představy a znalosti o krajích Česka. Součástí analytické části bylo i porovnávání rozdílností mezi jednotlivými ročníky, pohlavími, velikostí, umístěním a typem šetřených škol. Na základě výsledků vznikl edukační materiál "Z kraje do kraje" zaměřený na kritické myšlení metodou E-U-R, který může sloužit učitelům základních školách v aktivnějším přístupu žáků k učivu. Závěr diplomové práce hovoří o potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
Badatelský přístup k výuce praktických činností na 1. stupni ZŠ
POLICKÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce je Badatelský přístup k výuce praktických činností na 1. stupni ZŠ. První část práce se zabývá charakteristikou technického vzdělávání a součástí této kapitoly je i seznámení s pojmem technika a technická gramotnost. Následuje kapitola věnovaná Rámcově vzdělávacímu programu a jeho vzdělávacím oblastem, ve kterých lze BOV uplatnit. Další kapitola vymezuje pojem BOV a seznamuje s jejími úrovněmi a fázemi. Poslední úsek teoretické části patří charakteristice metod experimentu, pokusu a pozorování. V praktické části se nachází pět výukových námětů pro začlenění BOV do výuky na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí každého námětu je příprava na vyučování se všemi nezbytnými informacemi.
Dramaticko výchovné lekce projektované s dětmi prvního stupně základní školy
Divoká, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám přínosem dramatické výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. V úvodu uvažuji nad teoretickými východisky dramatické výchovy, projektové výuky, jejich využití a vlivu na osobnost dítěte. Důležitou kapitolu teoretické části tvoří vývojová specifika prvostupňových dětí. Součástí diplomové práce je návrh dramaticko- výchovných lekcí pro všechny ročníky prvního stupně základní školy. Těžištěm práce je zpracování dramaticko-výchovných lekcí v rámci jednoho tématu (o patronce voršilského školství, svaté Voršile). Jednotlivé lekce jsou navrženy tak, aby každá odpovídala vývojovému stupni žáků konkrétního ročníku. Praktická část obsahuje akční výzkum a vyhodnocení dotazníku, který prověří hloubku znalostí žáků před a po projektu v rámci daného tématu. Dále zahrnuje dotazník pro zpětnou vazbu od učitelů jednotlivých tříd a odpovědi na výzkumné otázky. Realizace navrženého projektu je doplněna popisem, vlastní reflexí a porovnáním práce v jednotlivých ročnících. Druhá část diplomové práce zahrnuje také porovnání použitých metod dramatické výchovy z hlediska funkčnosti, vzhledem k věku a vývojovým specifikům žáků jednotlivých ročníků. V závěru se zamýšlím nad vlivem dramatické výchovy na osobnost žáků prvního stupně základní školy. Smyslem této práce je vytvořit...
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.
Začlenění tématu ctností do výuky žáků primární školy
Pojerová, Denisa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá ctnostmi u žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmu ctností a popis jednotlivých oblastí, ve kterých se ctnosti mohou objevit v rámci vzdělávání na prvním stupni ZŠ. Pozornost je věnována tomu, jak téma ctností souvisí s cíli a obsahy formulovanými v RVP ZV. V této části se také zaměřuji na uvedení kontextu morálky, kde se zaměřuji na teorie Jeana Piageta a Lawrence Kohlberga, a mravní výchovy. Dále jsou uvedené programy, projekty a pomůcky, které se zabývají rozvojem ctností, výchovou k hodnotám a morální výchovou. Cílem praktické části je pomocí akčního výzkumu navrhnout, ověřit a reflektovat čtyři lekce, které řeší, jakým způsobem lze toto téma jako obsah vzdělávání realizovat a jak žáci tomuto tématu rozumí. Podrobněji se zabývám ctnostmi úcta a empatie. Klíčová slova ctnosti, etická výchova, kompetence sociální a personální, OSV lekce, osobnostní a sociální výchova, první stupeň ZŠ, vzdělávací obsah
Faktory psychosociálního klimatu školní třídy na 1. stupni ZŠ
MONČEKOVÁ, Hana
Diplomová práce má za cíl představit problematiku klimatu školní třídy na 1. stupni základní školy. Klima třídy je složitým jevem i procesem a podléhá mnoha vlivům, které jsou blíže popsány v teoretické části této práce. Stěžejní roli v utváření a ovlivňování klimatu má podle odborné literatury učitel. Právě na učitele je cílena praktická část ? ta představuje výsledky rozhovorů vedených se zkušenými pedagožkami prvního stupně základní školy. Z výsledků vyplývá, jak oslovené učitelky definují pojem klima třídy, jakým způsobem ho diagnostikují a dále rozvíjejí. Učitelky také popisovaly klima svých současných tříd a jejich názory byly porovnávány s výsledky dotazníkového šetření, které přineslo pohled na klima očima žáků. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S ?Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků.?
Kriminalita u žáků na 1. stupni ZŠ a sociální dopady
Čižinský, Ondřej ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kriminalitou dětí na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou část a empirickou. V teoretické části se zaměřujeme příčiny a specifika dětské kriminality. Dále jsou rozepsány tři vlivy, které působí na dítě. Tím je vliv rodiny, školní prostředí a volný čas. V praktické části jsou uvedeny statistiky dětské kriminality. V rámci empirického výzkumu, jsme zjišťovali, jaká je spojitost mezi trávením volného času a výskytem kriminální činnosti. Použita byla dotazníková metoda. Sběr dat probíhal na základní škole na Praze 1. Další metodou bylo vlastní pozorování na základě komunikace s pracovníkem nízkoprahového centra.
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.
Výuka algoritmizace v EasyLogo na 1. stupni ZŠ
BARTÍKOVÁ, Martina
Práce se zabývá výukou programování na prvním stupni základních škol ve výukové aplikaci EasyLogo. Teoretická část obsahuje analýzu výuky původní sady krátkých programovacích úloh. Na základě pozorování výuky ve školách a následné interakce s učiteli a žáky byla tato sada upravena a doplněna o nové úlohy. Nová výuková sada obsahuje 52 úloh rozdělených do sedmi oddílů, které dodržují postup výuky na základě vyučovaných kroků. Součástí práce jsou popisy a náhledy nově vytvořených úloh, metodické pokyny pro učitele a jako příloha je uveden kompletní seznam úloh rozdělený do oddílů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.