Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj vysokých škol v České republice a způsoby financování terciárního vzdělávání
Vladíková, Iva ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je rozdělená na dvě části. První část se zabývá vývojem vysokých škol v České republice po roce 1989 a zaměřuje se na soukromé vysokoškolské instituce, jejichž vznik umožnil vysokoškolský zákon z roku 1998. V současné době jich na našem území působí 44 a studuje zde téměř 40 tisíc studentů. Práce se dále zabývá připravovanou reformou vysokých škol a konkurenčním prostředím, které veřejné a soukromé vysoké školy vytvářejí. Druhá část mapuje hospodaření a financování soukromých vysokých škol podle právní formy a řeší také propagační a marketingovou komunikaci s potencionálními uchazeči o studium a s veřejností. Cílem práce je zmapovat vývoj soukromých vysokých škol v České republice a porovnat způsoby, možnosti financování soukromých a veřejných vysokých škol.
Specifické rysy financování terciárního vzdělávání v České republice
Justianová, Lucie ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Diplomová práce "Specifické rysy financování terciárního vzdělávání v České republice" je věnována problematice zavedení školného na vysokých školách. Cílem práce je zjištění, zda investice do terciárního vzdělání bude pro člověka rentabilní a v budoucnu návratná, i pokud by musel platit školné na vysoké škole. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům, ekonomickým teoriím a metodám výpočtu návratnosti investice do vzdělání. Praktická část se zabývá analýzou dotazníkového šetření, zda si lidé uvědomují důležitost investice do lidského kapitálu a i při zavedení školného jsou ochotni investovat do terciárního vzdělávání. Závěr práce obsahuje shrnutí navrhovaných možností financování vysokoškolského studia.
SOUČASNÝ SYSTÉM TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ČR: ČAS NA ZMĚNU
Jánská, Barbora ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Lidský kapitál je důležitým prvkem tvořícím konkurenční výhody jednotlivých států. Klíčovou roli pro zvyšování lidského kapitálu má terciární vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza systému terciárního vzdělávání v České republice, která je završena návrhem na jeho změnu. Testována je hypotéza optimálního zaměření terciárního vzdělávání a nutnost vhodné reformy. V diplomové práci je předložen vývoj terciárního vzdělávání v ČR a vyhodnocení jeho současného stavu, které jsem provedla pomocí vlastních ukazatelů a s využitím statistických údajů z databáze OECD, ČSÚ a Národního ústavu odborného vzdělávání. Pro zjištění problémů českého terciárního vzdělávání jsem provedla SWOT analýzu vytvořenou na základě mezinárodní komparace terciárního vzdělávání ČR a vybraných států (USA, Německo, Čína). V závěrečné části práce jsem posoudila vybrané problémové oblasti v kontextu s relevantními reformními názory na jejich řešení a uvedla vlastní návrhy a doporučení na změny systému terciárního vzdělávání získané pomocí kauzální analýzy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.