Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz americké filmové tvorby v československých médiích 70.let
Šlechtová, Věnceslava ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce Obraz americké filmové tvorby v československých médiích 70. let pojednává o způsobu, jakým československá média v sedmdesátých letech vytvářela obraz o filmech, jež do Československa přišly mezi roky 1970 - 1979 z americké distribuce nebo byly v Československu uvedeny v kinech. Práce analyzuje způsob, jakým vybraná celostátní tištěná média, jednak určená pro širokou veřejnost (deníky Rudé právo a Lidová demokracie) a jednak určená pro vymezenou cílovou skupinu (filmová periodika Film a doba, Filmový přehled, Kino), pod politickým tlakem prezentovala obsah či přínos jednotlivých filmů; to vše v souvislostech s politickým a kulturním prostředím. Nosným tématem je zahrnutí oblasti filmu a jeho prezentace jako prostředku propagandy dané doby. Analytická část práce vychází ze zpracování článků či recenzí, které se k jednotlivým filmům či k jejich aktérům a tvůrcům ve vybraných tištěných periodikách objevily. Při rozboru je pak kladen důraz na zachycení důležitých argumentů či hodnocení v kontextu soudobého politického vývoje. Srovnání, jak danou problematiku pojímal denní tisk a jak vybraná periodika z oblasti kinematografie a filmu, si klade za cíl vnést do studia filmu i historie nový aspekt pohledu na dané téma.
Mediální reflexe návratu režisérů 60. let do hrané filmové tvorby po vynucené tvůrčí pauze v době normalizace
Jílková, Alžběta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
V této bakalářské práci je rozebírán rozsah a zejména způsob referování dobových médií o režisérech a jejich návratu do celovečerní hrané tvorby po vynucené tvůrčí pauze v době normalizace. Publikované články ve 4 vybraných denících a 3 týdenících jsou čerpány z bibliografií jednotlivých filmů, které vydal Národní filmový archiv. Jedná se o deníky Rudé právo, Mladá fronta, Lidová demokracie a Zemědělské noviny. Z filmových periodik je vzorek článků vybrán z časopisu Záběr, Kino a v malém množství i z časopisu Film a doba. Časové období je ohraničeno léty 1974 a 1979, v této době, dříve či později, zaznamenala návrat celá pětice vybraných režisérů, počínaje Věrou Chytilovou, Jiřím Menzelem, Hynkem Bočanem a konče Jurajem Jakubiskem a Františkem Vláčilem. Deníky publikovaly recenze spíše sporadicky, filmová periodika o českých a slovenských filmech pravidelně referovala formou reportáže, recenze, rozhovoru nebo několikařádkového avíza. Hodnocení režisérů a jejich filmů ze strany filmových kritiků záleželo na několika aspektech: na chování a současném postoji režiséra k socialistickému státu, na autorovi literární předlohy (pokud předlohou byl např. román), na tom, jak nově vzniklý film charakterizoval socialistickou společnost, také na smýšlení autora textu a výši oblíbenosti režiséra. Z analýzy článků...
Obraz amerického filmu v 50. letech v Československu
Poliačik, Cyril ; Kopeček, Michal (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje obrazu amerického filmu vytvářeného novináři v československých filmových periodikách v období po 2. světové válce a v 50. letech v Československu. Kladu si za cíl ukázat nakolik se pohled československých filmových novinářů na americkou kinematografii ve vytyčeném období měnil, jaká témata zahrnoval a nakolik se shodoval s ideologickou linií KSČ. V práci jsem vycházel z dobových filmových periodik, především časopisů Kino, Filmová práce, Filmové noviny a komunistického kulturního časopisu Tvorba. První kapitola práce pojednává o kulturní a politické situaci, především v období třetí republiky, se zaměřením na filmová periodika a filmové novináře. Druhá kapitola je samotný pohled na americký film prezentovaný v československých filmových periodikách. Tato kapitola sestává z pěti částí, přičemž první část je obecné uvedení a definování konkrétních jevů a zbylé čtyři ukazují obraz amerického filmu na konkrétních tématech.
Obraz amerického filmu v 50. letech v Československu
Poliačik, Cyril ; Kopeček, Michal (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje obrazu amerického filmu vytvářeného novináři v československých filmových periodikách v období po 2. světové válce a v 50. letech v Československu. Kladu si za cíl ukázat nakolik se pohled československých filmových novinářů na americkou kinematografii ve vytyčeném období měnil, jaká témata zahrnoval a nakolik se shodoval s ideologickou linií KSČ. V práci jsem vycházel z dobových filmových periodik, především časopisů Kino, Filmová práce, Filmové noviny a komunistického kulturního časopisu Tvorba. První kapitola práce pojednává o kulturní a politické situaci, především v období třetí republiky, se zaměřením na filmová periodika a filmové novináře. Druhá kapitola je samotný pohled na americký film prezentovaný v československých filmových periodikách. Tato kapitola sestává z pěti částí, přičemž první část je obecné uvedení a definování konkrétních jevů a zbylé čtyři ukazují obraz amerického filmu na konkrétních tématech.
Mediální reflexe návratu režisérů 60. let do hrané filmové tvorby po vynucené tvůrčí pauze v době normalizace
Jílková, Alžběta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
V této bakalářské práci je rozebírán rozsah a zejména způsob referování dobových médií o režisérech a jejich návratu do celovečerní hrané tvorby po vynucené tvůrčí pauze v době normalizace. Publikované články ve 4 vybraných denících a 3 týdenících jsou čerpány z bibliografií jednotlivých filmů, které vydal Národní filmový archiv. Jedná se o deníky Rudé právo, Mladá fronta, Lidová demokracie a Zemědělské noviny. Z filmových periodik je vzorek článků vybrán z časopisu Záběr, Kino a v malém množství i z časopisu Film a doba. Časové období je ohraničeno léty 1974 a 1979, v této době, dříve či později, zaznamenala návrat celá pětice vybraných režisérů, počínaje Věrou Chytilovou, Jiřím Menzelem, Hynkem Bočanem a konče Jurajem Jakubiskem a Františkem Vláčilem. Deníky publikovaly recenze spíše sporadicky, filmová periodika o českých a slovenských filmech pravidelně referovala formou reportáže, recenze, rozhovoru nebo několikařádkového avíza. Hodnocení režisérů a jejich filmů ze strany filmových kritiků záleželo na několika aspektech: na chování a současném postoji režiséra k socialistickému státu, na autorovi literární předlohy (pokud předlohou byl např. román), na tom, jak nově vzniklý film charakterizoval socialistickou společnost, také na smýšlení autora textu a výši oblíbenosti režiséra. Z analýzy článků...
Obraz americké filmové tvorby v československých médiích 70.let
Šlechtová, Věnceslava ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce Obraz americké filmové tvorby v československých médiích 70. let pojednává o způsobu, jakým československá média v sedmdesátých letech vytvářela obraz o filmech, jež do Československa přišly mezi roky 1970 - 1979 z americké distribuce nebo byly v Československu uvedeny v kinech. Práce analyzuje způsob, jakým vybraná celostátní tištěná média, jednak určená pro širokou veřejnost (deníky Rudé právo a Lidová demokracie) a jednak určená pro vymezenou cílovou skupinu (filmová periodika Film a doba, Filmový přehled, Kino), pod politickým tlakem prezentovala obsah či přínos jednotlivých filmů; to vše v souvislostech s politickým a kulturním prostředím. Nosným tématem je zahrnutí oblasti filmu a jeho prezentace jako prostředku propagandy dané doby. Analytická část práce vychází ze zpracování článků či recenzí, které se k jednotlivým filmům či k jejich aktérům a tvůrcům ve vybraných tištěných periodikách objevily. Při rozboru je pak kladen důraz na zachycení důležitých argumentů či hodnocení v kontextu soudobého politického vývoje. Srovnání, jak danou problematiku pojímal denní tisk a jak vybraná periodika z oblasti kinematografie a filmu, si klade za cíl vnést do studia filmu i historie nový aspekt pohledu na dané téma.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.