Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uvnitř okolí
Ryneš, Zdeněk ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podoba vlastního osobního prostoru, který konfrontuji s vizualitou scén používaných v kinematografii. Jde o propojování existujícího a fiktivního (iluzivního) prostředí. Filmový prostor chápu jako ilustraci jeho fyzického ekvivalentu. V existujících filmech vyhledávám scény, které mapují interiéry prostředí, ve kterých se film odehrává. Z těchto scén přebírám pohyb kamery, způsob nahlížení na bezprostřední okolí, který opakuji v prostoru soukromého bytu. Struktura scénáře vychází z dispozic bytu, kde žiji. Výsledné dvoukanálové video vede diváka dvěma úrovněmi prostoru současně.
Kamera jako výrazový prostředek a proces vizuální tvorby ve filmu
Karban, Viktor ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Seko, Martin (oponent)
Práce seznamuje se základními funkcemi kamery ve filmu. Popisuje vizuální vyjadřovací prostředky a možnosti jejich využití při tvorbě audiovizuálního díla. Jednotlivé prvky jsou prakticky aplikovány. Výsledkem by měla být demonstrace exprese atributů práce s kamerou.
"Pathos" as an ultimate inspiration in the macedonian cinema
Banov, Dimitar ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; Dudková, Jana (oponent)
This thesis aims to elaborate and prove the inevitable existence of the feature of Pathos in Macedonian Cinema, serving as an ultimate and underlying characteristic in film narratives and language. The work will attempt to illustrate and justify the presence of Pathos in over 90 percent of Macedonian Feature Film production as a consequence of the country?s war-political history, and the rooted subordinate mental matrix of the Balkan people, perceiving themselves as oppressed victims of ?other? nations. In order to achieve this, the thesis will take a closer look at the modern history of Macedonia from the beginnings of motion picture existence until today. In addition, the work will analyze 10 feature films from different decades in the Nation?s Cinema with a view toward the use of Pathos and its necessity.
Montage of a short film
Rešovská, Barbora ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Bakalářská práce Střihová skladba audiovizuálního díla krátkého rozsahu se zabývá střihovou skladbou jakožto prostředkem filmové řeči, kterým autor díla předává divákovi informaci podporující jeho celkový dojem a pochopení filmu. Práce rozebírá aspekty, které musí autor brát v úvahu již při přípravě a natáčení záběrů tak, aby měla výsledná komunikace s divákem požadovaný efekt. Dále se práce věnuje pravidlům, které je potřeba při střihu filmu dodržovat a rozebírá konkrétní druhy střihové skladby. Praktická část obsahuje analýzu krátkého studentského filmu Objetí, která demonstruje použití charakterizovaných pravidel a metod v praxi. Práce má za úkol zhodnotit, jak film prostřednictvím střihové skladby komunikuje s divákem.
Metodika aplikace výrazových prostředků ve filmu.
Sýs, Alan ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Seko, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na výrazové prostředky filmu a na metodiku jejich aplikace. Ukazuje, jak moc mohou postupy jejich užití ovlivnit vyznění díla, respektive navrhuje, jak co nejefektivněji dosáhnout tvůrcova záměru uvědomělým uplatněním filmové řeči. Pro dosažení cílů této práce jsou vybrány nejdůležitější výrazové prvky, které jsou podrobně popsány a následně demonstrovány na konkrétních příkladech z bakalářského filmu Marek se usmívá.
Vývoj a způsoby použití audiovizuální techniky z pohledu ekonomiky a socioekonomických trendů společnosti
Mikšík, Jan ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Seko, Martin (oponent)
Cílem práce je zmapovat historický vývoj audiovizuální techniky a zhodnotit, jak digitalizace a zpřístupňování techniky stále širšímu okruhu uživatelů ovlivnily audiovizuální tvorbu a její roli ve společnosti. Bude popsána historie kinematografie, televize a rozšiřování audiovizuální techniky do domácností. Prostor bude věnován také současné situaci, novým trendům audiovizuální tvorby a vlivu Internetu. V diplomové práci bude porovnána technika minulá se současnou. Nové dostupné technologie nabízí i amatérským tvůrcům dříve nerealizovatelné filmové prvky. Na tomto základě bude zhodnocen vliv audiovizuální techniky na výslednou podobu natočeného snímku. Jako součást praktické části práce bude navržena doporučená technika pro různé skupiny lidí dle jejich zaměření v odpovídajícím cenovém rozpětí.
Vnitro-záběrová montáž
Březina, Jan ; MAREK, Petr (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Tato práce zkoumá specifika a způsoby využití vnitro-záběrové montáže jako stylistického prostředku filmové režie. Na základě analýzy díla vybraných autorů a jejich filmů zavádí systém základního dělení podle účelu využití.
Zvuk v celovečerním filmu beze slov
Klusák, Martin ; ČENĚK, Jan (vedoucí práce) ; KŘÍŽ, Jiří (oponent)
Hlavním záměrem práce je charakterizace celovečerního neanimovaného filmu beze slov a rozbor principů zvukové dramaturgie a filmové řeči ve snímcích tohoto neoficiálního žánru. Úvodní kapitoly práce obecně pojednají o fenoménu celovečerní nonverbální kinematografie se zaměřením na historický vývoj a obecnou filmovou řeč. Střední díl práce představí vybrané snímky beze slov, stručně je popíše a pokusí se o jejich subžánrové rozřazení. Poslední, nejrozsáhlejší díl práce je analytickou studií různých přístupů k paušálnímu omezení mluveného slova. Tato část ústí v závěrečnou zvukově-teoretickou charakterizaci zvukové složky beze slov.
In the Campion Cut
Nedvědová, Kristina ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V bakalářské práci se chci zabývat zdravě feministickým pohledem na autorskou tvorbu režisérky, která otevřeně přiznává ženské touhy, ale zároveň se stále jedná o erotiku a ne porno. Chci popsat autorčin styl, který dle mého názoru, krásně vyvažuje poetičnost ženského vnímání světa, stejně tak jako jeho ?temnější? vzrušující, často opomíjenou stránku.
Človek ako bytosť v hraničnej situácii prostriedky štylizácie autenticity v súč asnej autorskej kinematografii
Micenková, Jana ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Diplomová práca Človek ako bytosť v hraničnej situácii. Prostriedky štylizácie autenticity v súčasnej autorskej kinematografii sa zaoberá analýzou piatich súčasných autorských filmov, ktoré v sebe nesú znaky realistickosti, dokumentárnosti a autenticity. Práca sa zameriava na prostriedky a sposoby, akými sa autenticita v daných filmoch dosahuje. Zároveň sa po obsahovej stránke sústredí na postavy, ktoré sa v rámci autentického filmového pohľadu nachádzajú v hraničnej životnej situácii bez výraznej možnosti voľby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.