Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak matky a dcery vnímají a užívají tématiku módy v ženských lifestylových časopisech
Šimíková, Nikola ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
(abstrakt) Práce Jak matky a dcery vnímají a užívají tematiku módy v ženských lifestylových časopisech se zabývá tématem generačních rozdílů ve vnímání mediálních obsahů, konkrétně rozdílným vnímáním módy prezentované v lifestylových časopisech pro ženy (ELLE a Cosmopolitan) matkami a jejich dcerami. Novými technologiemi a formami mediálních obsahů jsou poznamenány jak jedinci samotní, tak také rodinné vazby, proto jsem se v práci zaměřila právě na rozdíly v konzumaci lifestylových časopisů mezi jednotlivými generacemi žen v rodině. Práce nejdříve představuje teorie týkající se sociální konstrukce reality, prezentace módy v těchto časopisech, jejího vnímání ženami jako čtenářkami, ovlivňováním identit čtenářek na základě konzumace těchto časopisů, vnímáním reklamy v nich uvedené apod. Teoretické předpoklady jsou poté zkoumány v praxi v rámci vlastního výzkumu. Jedná se o kvalitativní výzkum, který byl proveden na vzorku deseti dvojic matka - dcera formou hloubkových rozhovorů. Výsledky výzkumu ukázaly, že v dnešní době již lifestylové časopisy neslouží jako hlavní zdroj informací a inspirace týkající se módy. Dnes si mnoho mladých žen hledá informace o módě sama na internetu. Matky a dcery spolu tyto časopisy společně nečtou a módu v nich vnímají spíše jako přehlídku módních trendů, ne že by díky ní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.