Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Jiná" geografie alternativních potravinových sítí: farmářské trhy jako cestující koncept
Fendrychová, Lenka ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kostelecký, Tomáš (oponent) ; Pauknerová, Karolína (oponent)
Boom farmářských trhů v roce 2010 byl v rámci spíše poklidného vývoje českých alternativních potravinových sítí (APS) něčím zcela novým. Bezprecedentní byl rozsah politické podpory na lokální a státní úrovni, zájem médií i spotřebitelů. Touha porozumět tomuto fenoménu stála na počátku mého doktorského projektu. V letech 2011 a 2012 jsem realizovala kvalitativní výzkum praxe a diskurzu farmářských trhů na území pražského metropolitního areálu (PMA). Mezi hlavní výzkumné metody patřily rozhovory s pořadateli, pozorování na trzích a analýza mediálních obsahů. V průběhu výzkumu se potvrdil předpoklad, že stávající akademický diskurz, zakotvený převážně v angloamerickém kontextu, nelze aplikovat na českou realitu. Navíc pouze část specifik farmářských trhů v PMA bylo možné vysvětlit na základě odlišnosti českého, postsocialistického kontextu od "Západu". Interpretaci fenoménu odpovídající výsledkům mého výzkumu umožnil teprve inovativní přístup kombinující optiku cestování konceptů s postkoloniální citlivostí vůči vzájemným vztahům výchozích a cílových kontextů a s poznatky studií postsocialismu. Tento přístup umožnil identifikovat komplexní geografickou zakotvenost fenoménů i diferencované působení faktorů jako je postsocialismus v rámci procesu cestování konceptů. Jinými slovy, farmářské trhy v PMA...
Farmářské trhy
Mládková, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebiteli, kteří nakupují farmářské potraviny v Praze a okolí. Cílem této práce je zjistit povědomí a postoje spotřebitelů v Praze o možnostech nákupu farmářským potravin, zhodnotit místo a frekvenci nákupu a jejich motivaci k nákupu. V teoretické části definuje farmářské trhy, jejich historii, kodex, proces založení trhu, rozdíly mezi farmářskými a biopotravinami a jiné formy prodeje farmářských potravin. Na základě dotazníkového šetření a zpracovaných výsledků v praktické části zjišťuje rozdíly ve spotřebním chování žen a mužů v jednotlivých věkových kategoriích, kdo je typickým spotřebitelem a jaké má preference. Na základě závěrečného shrnutí navrhuje určitá řešení a doporučení, jak situaci změnit k lepšímu.
"Jiná" geografie alternativních potravinových sítí: farmářské trhy jako cestující koncept
Fendrychová, Lenka ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kostelecký, Tomáš (oponent) ; Pauknerová, Karolína (oponent)
Boom farmářských trhů v roce 2010 byl v rámci spíše poklidného vývoje českých alternativních potravinových sítí (APS) něčím zcela novým. Bezprecedentní byl rozsah politické podpory na lokální a státní úrovni, zájem médií i spotřebitelů. Touha porozumět tomuto fenoménu stála na počátku mého doktorského projektu. V letech 2011 a 2012 jsem realizovala kvalitativní výzkum praxe a diskurzu farmářských trhů na území pražského metropolitního areálu (PMA). Mezi hlavní výzkumné metody patřily rozhovory s pořadateli, pozorování na trzích a analýza mediálních obsahů. V průběhu výzkumu se potvrdil předpoklad, že stávající akademický diskurz, zakotvený převážně v angloamerickém kontextu, nelze aplikovat na českou realitu. Navíc pouze část specifik farmářských trhů v PMA bylo možné vysvětlit na základě odlišnosti českého, postsocialistického kontextu od "Západu". Interpretaci fenoménu odpovídající výsledkům mého výzkumu umožnil teprve inovativní přístup kombinující optiku cestování konceptů s postkoloniální citlivostí vůči vzájemným vztahům výchozích a cílových kontextů a s poznatky studií postsocialismu. Tento přístup umožnil identifikovat komplexní geografickou zakotvenost fenoménů i diferencované působení faktorů jako je postsocialismus v rámci procesu cestování konceptů. Jinými slovy, farmářské trhy v PMA...
Mediální obraz farmářských trhů
Pokorná, Kateřina ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce "Mediální obraz farmářských trhů" je popsat vývoj mediálního obrazu pražských farmářských trhů, jak jej prezentovala MF DNES v roce 2010 a v první polovině roku 2011. Výzkum proběhl kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy a ankety mezi návštěvníky trhu. Výsledkem je srovnání tří analyzovaných období se zaměřením na vývoj hodnocení fenoménu farmářských trhů a prezentaci problémů, které jejich konání doprovázely. V analýze se ukázalo, že mediální obraz byl v roce 2010 nekritický. Články o farmářských trzích byly výrazně pozitivní a prezentovaly pouze kladné ohlasy. Trhy byly také spojovány s politikou jednotlivých městských částí, kterým byla přikládána zásluha za jejich založení. Přestože deník v první polovině roku 2011 začal informovat o problémech trhů, anketa mezi návštěvníky trhů ukázala, že negativní zprávy jejich nákupní chování a důvěru v trhy neovlivnily.
Moderní přístupy a koncepce k plánování rozvoje měst
Kostelecká, Lenka ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na představení vybraných iniciativ reagujících na změnu společenských hodnot probíhající u obyvatel vyspělých regionů světa v reakci na prohlubující se sociokulturní a ekonomické vazby mezi regiony a městy v kontextu globalizace a světové integrace. V práci jsou rozebrány podmínky, za kterých mohou tyto iniciativy být úspěšně implementovány do rozvoje měst. Následně jsou tyto podmínky rozebrány v kontextu prostředí českých měst. Hlavním cílem práce je zhodnocení podmínek pro implementaci zmíněných nových iniciativ v rozvoji obcí a měst s důrazem na prostředí České republiky. V České republice dochází k viditelnému posunu ve změně společenských hodnot, který je však charakteristický svou hédonickou povahou. Obecně jsou v českém prostředí do jisté míry splněny všechny předpoklady pro fungování hnutí s ohledem na regionální rozdílnosti. Některá hnutí již také byla úspěšně implementována. Do budoucna lze tedy předpokládat další využití hnutí v rozvoji měst.
Strategická analýza
Jonášová, Monika ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést strategickou analýzu farmářských trhů v České republice, důraz je kladen především na analýzu externí. Jádro práce tvoří dvě stěžejní části. První je teoreticko-metodologická část vykreslující základní pojmy, metody strategické analýzy a vymezení SWOT analýzy. Druhá, tedy praktická část, je věnována aplikaci metod externí analýzy na odvětví farmářských trhů, odhalení hrozeb a příležitostí v odvětví a návrh silných stránek, které by měl nově vstupující farmářský trh mít, respektive slabých stránek, kterých by se měl vyvarovat. Dále zmiňuje strategii proniknutí nového subjektu do tohoto odvětví a představuje strategii zahraničního farmářského trhu. V závěru se práce dotýká porovnání české a zahraniční strategie a prognózy dalšího vývoje farmářských trhů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.