Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pěstování květin v ČR v souladu se zásadami trvale udržitelného rozvoje
Škobisová, Markéta ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou pěstování řezaných květin potažmo obchodování s nimi a podobami tohoto obchodu. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je provedena rešerše literatury, kde jsou především nastíněna úskalí květinového trhu a představeny květinové certifikace. V rámci praktické části se věnuji výzkumu spotřebitelského chování zákazníků nakupujících řezané květiny. Cílem výzkumu bylo zmapovat povědomí české veřejnosti o obchodování s květinami a s tím souvisejícími aspekty a zjistit, zda by osvěta napomohla zlepšení situace. Nejprve jsou provedeny expertní rozhovory a na jejich základě je naformulován dotazník pro širší veřejnost, který slouží jako sonda, zda mají zjištěné výsledky expertních rozhovorů oporu v širší realitě. Z výzkumu vyplívá, že čeští spotřebitelé řezaných květin nejsou v dané oblasti příliš informovaní a o etická ani ekologická témata se při nákupu příliš nezajímají. Z certifikací je pro ně známá pouze značka Fairtrade, při nákupu květin ji však nezohledňují. Situace se však v posledních letech zlepšuje a ukazuje se, že pokud je zákazníkovi téma udržitelného pěstování květin vhodně předloženo, vzbuzuje v něm zájem. Ukázalo se, že zákazníci, kterým byly obchodníkem komunikovány informace o etice, ekologii či lokálnosti nakupovaných květin,...
Naděje a limity Fair trade ze socio-ekonomického hlediska
KOTRČOVÁ, Michaela
Práce se zabývá tématem fair trade ze socio-ekonomického hlediska s cílem popsat hlavní historické milníky fair trade a zodpovědět stanovené výzkumné otázky. V první části práce jsou prostřednictvím literární rešerše identifikovány klíčové aspekty spravedlivého obchodu, jeho historický vývoj a přínosy i omezení tohoto obchodního modelu. Pomocí výsledků získaných v rámci dotazníkového šetření zkoumá empirická část chování, znalosti a povědomí spotřebitelů o konceptu fair trade, které se ukazuje být velice úzké. Dále poskytuje pohled na faktory, které mají u podniků prodávající fair trade produkty největší vliv na podporu spra-vedlivého obchodu. Vyplývá, že zisk není hlavním faktorem. V neposlední řadě bylo zjištěno, že firmy vidí ve fair trade budoucnost, a i nadále plánují tyto produkty prodávat.
Programová podpora pro Fair Trade
Krivosudský, Juraj ; Stryka, Lukáš (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Práce vznikla jako programová podpora pro nevládní neziskovou společnost Společnost pro Fair Trade a rozvojové vzdělávání. Klade si za cíl položit základy informačního systému, který bude schopný integrovat a usnadňovat činnost této organizace. V aktuální verzi se jedná zejména o skladové hospodářství sjednocující management zboží na několika pobočkách a synchronizaci účetních položek pro potřeby účetnictví. Je zde uvedeno několik modulárních prvků, které umožní ulehčit další rozšíření a vývoj systému. Systém je postaven na technologiích PHP a MySQL s doplňkovou funkcionalitou JavaScriptu, která je však v zájmu co nejširší kompatibility minimalizována a pokud možno nahrazována alternativními řešeními.
Fair trade na příkladu pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru
Aistov, Filip
Cílem této práce je komplexně zmapovat a popsat fair trade problematiku a ukázat její principy na příkladu pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru. V první části práce poskytuje přehled o aktuální situaci na globálním trhu s kávou, o popisu procesu cenotvorby a tvorby hodnotového a dodavatelského řetězce a o fair trade problematice. Následuje výzkum, který se věnuje problematice pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru a analýze tamní fair trade produkce kávy. K výzkumu byla využita především výstupní data z rozhovorů se zástupci zemědělských družstev, data poskytnutá Salvadorským úřadem pro kávu a také data publikovaná organizacemi OSN, WTO a ICO. Z výzkumu vyplynulo, že fair trade může být vhodnou certifikací a přínosem především pro menší producenty produkující převážně nevýběrovou kávu. I ti se však musí potýkat s nejistou budoucností spojenou s riskantní ekonomickou politikou vlády, situací na trhu práce a rostoucími cenami vstupů.
Povědomí o Fairtrade na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
BARTOŠ, Matěj
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí mají zaměstnanci a studenti Jihočeské univerzity o Fairtrade prostřednictvím marketingového výzkumu, respektive metodou on-line dotazníkového šetření. Dotazník byl vyplněn studenty a zaměstnanci s cílem analyzovat historii Fair Trade, problémy Fair Trade, fairtradové produkty, hlavní Fairtradové organizace a proces certifikace Fairtrade. Výsledky výzkumu mohou motivovat studenty a zaměstnance k nákupu fairtradových produktů a tím alespoň trochu přispět rozvojovým zemím.
Povědomí o značce Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
JUNGWIRTHOVÁ, Klára
Tématem práce je zjistit, jak je značka Fairtrade vnímána na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Součástí práce je výzkum založený na kvantitativních metodách s využitím dotazníkové metody. Dotazníkové šetření probíhalo mezi studenty a pracovníky Ekonomické fakulty Jihočeské Univerzity a ze získaných dat je možné posoudit, jaké je povědomí o této značce na Ekonomické fakultě.
Vnímání fair trade produktů studenty ZF JU
BŘEZINOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce zjišťuje, jaké je povědomí o fair trade mezi studenty Zemědělské fakulty na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a zároveň zjišťuje, co studenti o fair trade vědí, a jak jej vnímají. V literárním přehledu práce jsou uvedeny potřebné informace k seznámení se s fair trade myšlenkou a samotným hnutím, a vedle toho je zde uvedena teorie marketingového výzkumu. Část s vlastní prací obsahuje hypotézy a výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi studenty již zmíněné fakulty.
Uplatnění výrobků pod značkou Fair trade cocoa
ANTOŇŮ, Monika
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku fair trade a jeho využití v České republice. Teoretická část práce popisuje pojem fair trade, jeho principy, standardy, certifikaci a jeho stručnou historii. Dále věnuje pozornost problematice pěstování kakaových bobů v rozvojových zemích a pojmu čokoláda. Zaměřuje se také na osobnost a nákupní chování spotřebitelů v České republice a na to, jak správně řídit maloobchod s cílem maximalizovat poptávku po kakaových produktech fair trade. Pro výzkum je použita metoda dotazníkového šetření a pozorování. Zkoumána je nabídka kakaových produktů s označením Fair trade cocoa v maloobchodních řetězcích a poptávka po těchto produktech. Dále povědomí veřejnosti o fair trade a chování spotřebitelů. Hlavním cílem této bakalářské práce je tedy prozkoumat nabídku výrobků označených Fair trade cocoa v maloobchodních prodejnách a povědomí a zájem o tyto výrobky mezi spotřebiteli. Na základě zjištění pak navrhnout opatření pro zvýšení prodeje.
Povědomí o fair trade ve Fairtradovém městě
JARKOVSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá myšlenkou fair trade, lidskými právy, pracovními podmínkami v rozvojových zemích. Věnuje se mezinárodním i českým organizacím, které se konceptu fair trade věnují. Práce se zaměřuje na kampaň Fairtradová města a popisuje další kampaně, které šíří myšlenku fair trade. Součástí práce je výzkumné šetření, které si klade za cíl zjistit, zda obyvatelé města Český Krumlov vnímají to, že jsou Fairtradovým městem a zda myšlenku fair trade podporují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.