Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obvyklá doba pozorování prvků dopravního značení řidičem
Tlačbabová, Jana ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obvyklou dobou pozorování prvků dopravního značení řidičem. V první části je provedena literární rešerše, je zde popsáno měřící zařízení eyetracker, které slouží k zaznamenávání pohybu oka. Dále jsou zde uvedeny druhy eyetrackeru, které se v současné době využívají. Je zde popsáno dopravní značení od roku 1961 až do roku 2009. Druhá část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek, které byly provedeny v rámci této diplomové práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění obvyklé doby pozorování dopravního značení jednotlivých řidičů a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla.
Analýza obvyklé doby pozorování specifických objektů řidičem
Fujačková, Hedvika ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na obvyklú dobu pozorovania špecifických objektov vodičmi motorových vozidiel. V teoretickej časti je prevedená literárna rešerše v oblasti vnímania človeka. Je tu charakterizovaný prístroj, ktorý dokáže snímať pohyb vodičových očí, jeho druhy a využitie v rôznych oblastiach. Ďalej sa venuje reklamným zariadeniam, ktoré sú umiestňované popri pozemných komunikáciách a pôsobia ako rušivý element. Praktická časť vychádza z prevedených realizovaných meraní a je zameraná na analýzu pozorovania vonkajších reklamných zariadení, najmä billboardov, ktoré pútajú vodičovu pozornosť.
Vliv konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce na chování řidiče
Šusta, Radek ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem rešerše současného stavu v dané problematice a měřením reakcí řidičů a jejich chování pomocí zařízení eyetracker, během doby, kdy projížděli přes přechody pro chodce, na nichž přecházel chodec. Předmětem měření bylo posouzení konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce a jeho následný vliv na reakce řidičů a jejich chování.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Obvyklá doba a frekvence pozorování zpětných zrcátek a přístrojové desky řidičem
Krejčí, Vojtěch ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou obvyklé doby pozorování a frekvence pozorování zpětných vozidlových zrcátek a přístrojové desky. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti vizuálního rozptýlení řidiče, respektive okolnosti, jenž mají vliv na chování a způsob chování řidiče za jízdy. Dále je zde blíže přiblíženo a charakterizováno zařízení pro zaznamenávání pohybu řidičových očí, které je využito během měření obvyklé doby pozorování. Tato data jsou pak dále využita v rámci experimentální části práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data statisticky vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů do zpětných vozidlových zrcátek a na přístrojovou desku. Závěry učiněné na základě naměřených výsledků jsou obsaženy v poslední kapitole, kde je také zhodnocen přínos této práce pro praktické využití v oboru analýzy silničních nehod či zlepšení bezpečnosti jízdy na našich komunikacích.
Analýza obvyklé doby pozorování specifických objektů řidičem
Fujačková, Hedvika ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na obvyklú dobu pozorovania špecifických objektov vodičmi motorových vozidiel. V teoretickej časti je prevedená literárna rešerše v oblasti vnímania človeka. Je tu charakterizovaný prístroj, ktorý dokáže snímať pohyb vodičových očí, jeho druhy a využitie v rôznych oblastiach. Ďalej sa venuje reklamným zariadeniam, ktoré sú umiestňované popri pozemných komunikáciách a pôsobia ako rušivý element. Praktická časť vychádza z prevedených realizovaných meraní a je zameraná na analýzu pozorovania vonkajších reklamných zariadení, najmä billboardov, ktoré pútajú vodičovu pozornosť.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Vliv konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce na chování řidiče
Šusta, Radek ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem rešerše současného stavu v dané problematice a měřením reakcí řidičů a jejich chování pomocí zařízení eyetracker, během doby, kdy projížděli přes přechody pro chodce, na nichž přecházel chodec. Předmětem měření bylo posouzení konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce a jeho následný vliv na reakce řidičů a jejich chování.
Obvyklá doba pozorování prvků dopravního značení řidičem
Tlačbabová, Jana ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obvyklou dobou pozorování prvků dopravního značení řidičem. V první části je provedena literární rešerše, je zde popsáno měřící zařízení eyetracker, které slouží k zaznamenávání pohybu oka. Dále jsou zde uvedeny druhy eyetrackeru, které se v současné době využívají. Je zde popsáno dopravní značení od roku 1961 až do roku 2009. Druhá část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek, které byly provedeny v rámci této diplomové práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění obvyklé doby pozorování dopravního značení jednotlivých řidičů a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla.
Obvyklá doba a frekvence pozorování zpětných zrcátek a přístrojové desky řidičem
Krejčí, Vojtěch ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou obvyklé doby pozorování a frekvence pozorování zpětných vozidlových zrcátek a přístrojové desky. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti vizuálního rozptýlení řidiče, respektive okolnosti, jenž mají vliv na chování a způsob chování řidiče za jízdy. Dále je zde blíže přiblíženo a charakterizováno zařízení pro zaznamenávání pohybu řidičových očí, které je využito během měření obvyklé doby pozorování. Tato data jsou pak dále využita v rámci experimentální části práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data statisticky vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů do zpětných vozidlových zrcátek a na přístrojovou desku. Závěry učiněné na základě naměřených výsledků jsou obsaženy v poslední kapitole, kde je také zhodnocen přínos této práce pro praktické využití v oboru analýzy silničních nehod či zlepšení bezpečnosti jízdy na našich komunikacích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.