Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití měřícího systému PASCO v experimentální výuce přírodních věd
Kočovská, Renata ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tato diplomová práce na téma "Využití měřícího systému PASCO v experimentální výuce přírodních věd", je zaměřena na podporu techniky ve výuce a ukazuje na využití tohoto systému na druhém stupni základní školy. Zaměřuje se na využívání žákovské sady PASCO Sensorium - sady měřících sond, senzorů a dalšího příslušenství při experimentální výuce na vybraných základních školách v přírodovědných předmětech. Teoretická část se věnuje vymezení území Frýdlantska, fyzicko - geografické charakteristice a lokalitám, které byly použity k terénním experimentům. Dále vysvětluje vlastnosti a použití jednotlivých senzorů spojené s tímto systémem a je jakousi metodickou pomůckou pro učitele přírodovědných předmětů. Praktická část práce obsahuje vlastně zpracované experimenty použitelné při výuce přírodovědných předmětů v učebně i v terénu. Součástí je výzkum týkající se využívání tohoto experimentálního systému na vytypovaných základních školách Libereckého kraje. Klíčová slova: experimentální výuka, Pasco, pomůcka, lolkalita, měřící systém
Dramatická výchova ve výuce anglického jazyka
Fejfarová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Zajícová, Pavla (oponent) ; Mothejzíková, Jarmila (oponent)
Dizertační práce se zabývá možnostmi dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Cílem bylo přispět k rozvinutí oboru didaktika anglického jazyka v českém prostředí a pokusit se kriticky vymezit možnosti dramatické výchovy jako přístupu k výuce v tomto oboru. Východiska této práce jsou založena na sociálně konstruktivistickém hledisku, akcentu na principy holistického učení a vychází z požadavků na změny ve vzdělávání v souvislosti s probíhající kurikulární reformou školství. Teoretická část práce zahrnuje kromě terminologické analýzy též podrobné seznámení s výukovými strategiemi dramatické výchovy a jejich aplikací ve výuce anglického jazyka. Cílem empirické části bylo zjistit názory a přesvědčení u souboru učitelů ze základních škol a studentů pedagogické fakulty oboru anglistika na možnosti využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka. Výzkumný design byl smíšený a výzkumné šetření bylo vedeno ve dvou rovinách, formou dotazníkového šetření a formou experimentální výuky. Metody sběru a analýzy dat zahrnovaly dotazníkové šetření, pretest a posttest, zpětnou vazbu formou detailních reflexí výuky. Výsledky ukázaly, že názory učitelů a studentů mají mnoho společných rysů. Možnosti využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka jsou podle nich omezené,...
Experimentální výuka fyziky na ZŠ s využitím systému Pasco
MAREK, Jan
Diplomová práce "Experimentální výuka fyziky na ZŠ s využitím systému Pasco" se zabývá podporou digitální techniky ve výuce, ukazuje nové využití informačních systémů na druhém stupni základní školy. Zaměřuje se na využívání specializační sady měřících sond, senzorů a dalšího příslušenství při experimentální výuce. Dále se zaměřuje na využívání těchto pomůcek na vybraných základních školách ve zvolených předmětech. Celá práce bude sepsána ve smyslu příručky pro učitele fyziky, bude obsahovat informace o dostupných produktech na českém trhu, sadu experimentálních příkladů na různá témata, včetně řešení, výzkum týkající se využívání experimentálních systémů na školách a výzkum mezi žáky, zda tyto pomůcky ulehčují pochopení tématu. Součástí práce bude natočená ukázka experimentální hodiny fyziky, za využití systému Pasco.
Aktivizující metody a techniky učení v předmětu chemie na základní škole
BUDKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo prokázat efektivitu vhodných technik učení a aktivizujících metod do výuky předmětu chemie. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, vhodným vedením vyučovací hodiny je zaujmout probíraným učivem a dosáhnout lepšího pochopení učiva u vybrané skupiny žáků na konci výzkumu. V rámci experimentu byly zvoleny dvě skupiny žáků z 9. tříd. Každá třída se nacházela na jiné škole. Za experimentální skupinu byla zvolena třída na Základní škole v Počátkách. Při experimentální výuce byla výuka doplňována vhodnými aktivizujícími metodami a technikami učení. Kontrolní skupinu tvořila třída ze Základní školy ve Žďáru nad Sázavou. Tato skupina byla vyučována tradičními metodami. Na základě vyhodnocení vstupních a výstupních testů byly získány výsledky, které potvrdily efektivitu experimentální výuky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.