Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata
NOVOTNÁ, Denisa
Novotná D., 2018: Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 42 s. Tato bakalářská práce se zabývá prevencí v péči o opuštěná zvířata formou zážitku. Cílem bakalářské práce je sledovat a zhodnotit roční chod Městského útulku pro opuštěná a nalezená zvířata v Jihlavě. Dále pak navrhnout a uskutečnit zážitkový preventivní program pro žáky základních škol s využitím daného zařízení v Jihlavě. Zpočátku je popsán a charakterizován pes domácí, dále jsou zde vysvětleny kroky, které je nutné dodržovat při nalezení opuštěného zvířete, a jsou zde vypsány podmínky adopce psa z útulku. Práce zmiňuje, co všechno se pojí s pojmem zážitková pedagogika a také uvádí několik základních pravidel pro bezpečný kontakt dětí se psem.
Využití zážitkové pedagogiky a dramatické výchovy ve výuce zeměpisu na střední škole
Barešová, Lenka ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Bartoš, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na srovnání frontální metody výuky a výuky simulační hrou. Srovnatelné skupiny studentů jsou vyučovány jednomu tématu, zaměřenému na nerovnosti v rozvoji světa, těmito dvěma metodami. Byly stanoveny následující předpoklady. Simulační hra je atraktivnější formou výuky, a proto může pomoci zvýšit motivaci studentů. Běžný způsob výuky může studentům předat větší množství informací, simulační hra však může výrazněji ovlivnit postoje a hodnoty studentů. Při použití simulační hry má vliv na studenty dlouhodobější efekt. Tyto předpoklady byly potvrzeny kvalitativními i kvantitativními metodami.
Dramatická výchova v osobnostním a sociálním rozvoji studentů technických vysokých škol
Schmidtová, Monika ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent) ; Marušák, Radek (oponent)
Dramatická výchova v osobnostním a sociálním rozvoji studentů technických vysokých škol Abstrakt Disertační práce se zabývá využitím dramatické výchovy v učebních plánech technické univerzity. Kurzy na Fakultě stavební ČVUT v Praze byly zaměřeny na osobnostně sociální rozvoj studentů. Vzhledem k tomu, že kurzy zážitkové pedagogiky byly ve studijních plánech fakulty v době výzkumu neobvyklé, práce studuje jak výsledky výuky, tak vnímání těchto kurzů studenty. Cílem práce je obecně ověřit, zda dramatická výchova je schopna efektivně pomáhat osobnostně sociálnímu rozvoji technicky orientovaných studentů terciárního vzdělávání. Text sestává ze dvou částí. Teoretická část se zabývá historicko-kulturním kontextem vzniku dramatické výchovy a osobnostní a sociální výchovy, a jejich začleněním do edukačního procesu. Prokazuje, že začleňování dramatické výchovy do vzdělávacího systému v České republice bylo složité. Výzkumná část mapuje kurzy dramatické výchovy, které se uskutečnily na Fakultě stavební v letech 2011/12 a 2012/2013. Tyto kurzy měly formu povinně volitelného předmětu. Práce hledá odpověď na otázku, zda a jak dramatická výchova ovlivňuje osobnostní a sociální rozvoj vysokoškolských studentů technického zaměření, a které faktory ovlivňují studentské vnímání tohoto procesu. Zjišťuje, zda tito studenti...
Rozvojový potenciál deskových her
URBAN, Michal
Diplomová práce se zabývá rozvojovým potenciálem deskových her. První část této práce se zabývá vymezením pojmu kompetence a jeho význam k řešení problémů. Dále se zaobírá využitím hry při rozvoji kompetence k řešení problémů. Veškeré teoretické poznatky byly využity v praktické části. Praktická část představuje porovnání vybraných deskových her ve vztahu k jejich schopnosti rozvíjet kompetenci k řešení problémů.
Organization of children's summer camp with a focus on first aid and protection of the population
MINÁRIK, Matej
Hlavným cieľom diplomovej práce, bolo vytvoriť komplexnú a detailne spracovanú príručku pre organizovanie detského tábora so zameraním na prvú pomoc a ochranu obyvateľstva, podľa ktorej by aj nezainteresovaný čitateľ dokázal vytvoriť svoj vlastný tábor a to bez jedinej skúsenosti z danej problematiky. Medzi čiastkové ciele sme zaradili prípravu podkladov pre realizáciu tabora, ktoré zahŕňali prípravu celotáborového príbehu, hodnotenie programu a hier, výrobu učebných podkladov pre program a školenie animátorov. Druhý čiastkový cieľ bol realizácia tábora a celkové podrobné vyhodnotenie. V teoretickej časti práce sme sa bližsie pozreli na problematiku pedagogiky voľného času a jej vplyv na výchovu dieťaťa. Taktiež sme si napísali aké druhy a typy táborov poznáme a čo všetko zahŕňa organizácia tábora vrátane legislatívy, rozpočtu a financovania, animácie a programovej štruktúry. Vo výsledkoch práce popisujeme presný postup organizácie vlastného tábora so zameraním na prvú pomoc a ochranu obyvateľstva, ktorý sa uskutočnil 30.7 6.8 2017 v Rajeckej Lesnej. Tento presný postup je popisovaný ako príručka, ktorá zahŕňa dve časti a to prípravu organizovanú pred začatím tábora a samotnú relizáciu. Prípravná čast zahŕňa výber areálu, stanovenie rozpočtu a financovania a presne stanovený mesačný harmonogram príprav. V realizačnej časti sa nachádza motivačný príbeh tábora, celotáborová hra, manuály pre vedúcich tábora a rámcový program pre jednotlivé tématické dni tábora. Jednotlíve dni uvádzame v presnom časovom harmonograme a zahŕňajú pripravený program pre danú problematiku tábora. V diskusií vyhodncujeme úspešnosť realizácie tábora s popisom jednotlivých dní. Veríme, ze práca bude slúžiť do budúcna ako podklad pre zorganizovanie táborov s podobnou problematikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.