Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Bilingvní školy a evropské projekty
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený...
Bilingvní školy a evropské projekty
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený...
Efektivní partnerství: partnerské projekty neziskových organizací
Pacíková, Lucie ; Kunešová, Markéta (vedoucí práce) ; Matyáš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uplatňování principu partnerství mezi českými neziskovými organizacemi. Toto téma rozpracovává na podkladě výzkumu vlivných amerických neziskových organizací, který v roce 2007 realizovaly H. McLeod Grantová a L. R. Crutchfieldová. Na příkladu fungování občanského sdružení Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) se snaží aplikovat dílčí výstupy tohoto výzkumu na české prostředí, nalézt shodné momenty a odlišné prvky uplatnění principu partnerství a představit úspěšný způsob jeho naplňování. Analýzou a popisem konkrétních projektů a aktivit Koalice nevládek Pardubicka představuje tato práce přínos principu partnerství pro neziskové organizace a rozvoj komunity obecně a snaží se ukázat jeho důležitost v životě občanské společnosti.
"On y va - auf geht's!" - Německo - francouzská spolupráce v rámci společných evropských projektů.
ALEXEJEVA, Antonie
Vztahy mezi Německem a Francií byly vždy komplikované, provázené četnými válečnými konflikty a záští obou národů vůči sobě navzájem. Dnes však vidíme zcela jiný vztah mezi těmito sousedskými státy. Situace v měnícím se světě po 2. světové válce až do konce 20. století, a především západní evropská integrace, vykreslila budoucí povahu německo francouzské spolupráce. Trvalo několik desetiletí, bylo podepsáno veliké množství smluv a provedeno nespočet společných rozhovorů o budoucí podobě Evropy, aby se vztah Francie a Německa posunul dopředu ve směru míru a partnerství. Spolupráce na politické úrovni však nikdy nestačí k tomu, aby se dva národy usmířily a našly společnou řeč. S postupem času a s vývojem demokratických hodnot v obou evropských zemích ve 2. polovině 20. století, začaly vznikat organizace, které jsou činné v různorodých oblastech veřejného blaha a podpory mezinárodní spolupráce. Byly zřízeny specificky zaměřené instituce pro německo francouzskou spolupráci. Snaha klíčových politiků a těchto institucí vyústila ve společné německo francouzské projekty a výměny v nejrůznějších oblastech. Tato práce se bude zabývat německo francouzskou spoluprácí na občanské úrovni, která probíhá pomocí projektů, uspořádanými veřejně prospěšnými organizacemi. Jedním z takových projektů je "On y va auf geht´s!" (ve smyslu "pojďme do toho, pojďme něco změnit"). Tento projekt názorně ukazuje a popisuje, jak současná spolupráce funguje a jakou roli hraje v německo francouzském vztahu.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.