Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Symbolic and Ethnic Identity in Wilber, Nebraska; America's Czech Capital
Tichý, Brianna Noelle ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Fojtek, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českou etnickou skupinou žijící ve městě Wilber, které se nachází v americkém státě Nebraska. Díky teorii H.J. Ganse o symbolické etnicitě je Wilber často nazýván hlavním městem Čechů ve Spojených státech. Práce dále zkoumá jak poslední generace příslušníků české komunity ve Wilberu udržuje svoji národní etnicitu živou, a zda je přežití této národnostní menšiny dlouhodobě udržitelné. V neposlední řadě se tato práce také zabývá tím, do jaké míry je česká etnicita ve Wilbru autentická, a zda-li má spíše symbilický charakter, či je kompletně něčím jiným. Klíčová slova Symbolická etnika, Etnická komunita, Česká komunita, Poslední generace příslušníky, Čecho-američany

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.