Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Exotický artefakt. Studie předmětu ze čtvrtého světa v české kultuře
Štěpánová, Kateřina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Jiroušková, Jana (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
PhDr. Kateřina Štěpánová, MA Abstrakt disertační práce, 2013 Exotický artefakt Studie pozice předmětu ze Čtvrtého světa v české kultuře Abstrakt Předmětem této disertační práce je antropologický a muzeologický pohled na prezentaci exotických artefaktů v západní kultuře. Reaguje na absenci teoretických studií a pojednání o možnostech percepce a prezentace těchto objektů v České republice. V zásadě čerpá zejména ze zahraniční literatury a vlastní zkušenosti se západoevropskými expozicemi. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Předmětem prvního bloku je analýza přístupů k mimoevropským etnografickým předmětům, jejich potenciálu a rozdílných možností jejich prezentace veřejnosti. Zvláštní pozornost je věnována vybraným tématům antropologie umění, která jsou v ohnisku zájmu současné mezinárodní vědecké obce. Metodologicky se tato část práce opírá o analýzu a interpretaci primárních a sekundárních pramenů. V empirické části jsou prezentovány výsledky vlastní snahy o zmapování současné situace. Obsažená aplikační část pak popisuje realizaci podpůrného muzejně-pedagogického prvku v konkrétní expozici. Cílem práce je být jednou z příčin k rozvoji percepce a prezentace exotických exponátů v českých podmínkách a přispět tím k efektivnějšímu sdílení těchto předmětů, ve smyslu posílení mezikulturního...
Exotický artefakt. Studie předmětu ze čtvrtého světa v české kultuře
Štěpánová, Kateřina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Jiroušková, Jana (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
PhDr. Kateřina Štěpánová, MA Abstrakt disertační práce, 2013 Exotický artefakt Studie pozice předmětu ze Čtvrtého světa v české kultuře Abstrakt Předmětem této disertační práce je antropologický a muzeologický pohled na prezentaci exotických artefaktů v západní kultuře. Reaguje na absenci teoretických studií a pojednání o možnostech percepce a prezentace těchto objektů v České republice. V zásadě čerpá zejména ze zahraniční literatury a vlastní zkušenosti se západoevropskými expozicemi. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Předmětem prvního bloku je analýza přístupů k mimoevropským etnografickým předmětům, jejich potenciálu a rozdílných možností jejich prezentace veřejnosti. Zvláštní pozornost je věnována vybraným tématům antropologie umění, která jsou v ohnisku zájmu současné mezinárodní vědecké obce. Metodologicky se tato část práce opírá o analýzu a interpretaci primárních a sekundárních pramenů. V empirické části jsou prezentovány výsledky vlastní snahy o zmapování současné situace. Obsažená aplikační část pak popisuje realizaci podpůrného muzejně-pedagogického prvku v konkrétní expozici. Cílem práce je být jednou z příčin k rozvoji percepce a prezentace exotických exponátů v českých podmínkách a přispět tím k efektivnějšímu sdílení těchto předmětů, ve smyslu posílení mezikulturního...
Tingatinga: kooperativ nebo rodina?
Lhotová, Zuzana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Mildnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá Tingatinga malíři v Tanzanii, konkrétně sdružením Tingatinga Arts Cooperative Society. Tingatinga jako umělecký styl vychází z motivů africké přírody a života lidí v Tanzanii. Některé obrazy tematicky znázorňují praktiky šamanů a souboje démonů. Malíři pracující v této organizaci podléhají jak pravidlům kooperativu, tak i rodinné hierarchii zejména proto, že je tato organizace založena především na rodinných vazbách. Cílem práce je zjistit, jaký typ instituce převládá a na jakých principech kooperativ funguje. Dále je zajímavé, jak ovlivňuje hierarchii v rámci kooperativu příbuzenství se zakladatelem uměleckého stylu. Jelikož se jedná o turistické umění, práce je založena na teorii k antropologii turismu. Některé přístupy se dají uplatnit na studii tingatinga malířů a jiným naopak překvapivě odporuje. Otázkou také je, zda jsou malíři ve vztahu k turistům ovlivněni procesem akulturace. Umění i malíři jsou ovlivněni procesem komercionalizace etnického umění a práce se snaží zachytit tento dynamický proces a vliv turistů na jeho utváření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.