Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Horečka černé vody
Gryboś, Julia ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Prostor jako zážitek.
Horečka černé vody 2
Zentková, Barbora ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Prostor jako zážitek.
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
Cottagecore / Farmcore
Maruškevičová, Nela ; Froulík, Martin (oponent) ; Homola, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje reflexi současné romantizace přírody a venkovského života, jež se odráží v blíže zkoumané internetové subkultuře cottagecore. Zpracovává v ní obsažený eskapismus, tíhnutí k idyle a vytváření umělého safe-space prostoru, přičemž tyto faktory převádí do média na pomezí textilu, malby a objektu. Snaží se vyvolat v divákovi určitou sebereflexi a ukázat mu jiný pohled na problematiku spojenou se zmíněnými tématy.
Při vpouštění světla do pokoje.
Maruškevičová, Nela ; Zlesáková, Markéta (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V diplomové práci zpracovávám sérii prošívaných abstraktních maleb na textil, které propojuji s několika skleněnými objekty. Mým inspiračním zdrojem je zaznamenání vlastního eskapismu ve formě denního snění situovaného v iluzorní krajině–nekrajině. Tento princip nevnímám jako únik před životem, ale jako utřídění si vlastních emocí, myšlenek a akt bytí sama se sebou. Repetitivnost, každodennost, intimita a poetičnost jsou důležitými principy, s nimiž při vznikání děl pracuji a s jejichž pomocí dosahuji chtěných hodnot obrazu. K takovým podmínkám užívám krom ryze malířského média každodenních látek a uklidňující rytmičnosti šití, stejně jako potřeby zaznamenávání pomocí barevných ploch a linií. Formální inspirací je pro mě myšlenka malby v rozšířeném poli a postmediální přístup k malbě. Nemělo by se jednat o arteterapeutické umění, spíš o snahu sdílení prožitku s divákem, kterému autorka nabízí moment k pozastavení a koncentraci na přítomnost.
Skrze nasáklý mrak
Gajdošová, Kristýna ; Konvalinová, Kateřina (oponent) ; Bena, Julie (vedoucí práce)
Ve své práci shromažďuji a zpracovávám vzpomínky a pocity, které sbírám na rave párty a po nich. Tyto párty vnímám jako dočasnou autonomní zónu, umožňující vyjádření a překonání tíživých i radostných, kolektivních a zároveň individuálních pocitů. Prožitky z protančených večerů prosakují do mého každodenního života a ovlivňují mé vnímání post-subkulturního světa. Vjemy z tanečních událostí jsou pro mě přitom víc než jen nositeli či ukazateli subkultury. Jsou pro mě zásadními, formativními zkušenostmi, jež následně zprostředkovávám a využívám k vytvoření objektů, které mi pomáhají vjemy komunikovat a reflektovat. Svůj zájem dále obracím k prozkoumání vlivů (post)subkultur na mainstreamovou vizuální kulturu, v níž dochází k jejich komodifikaci a rozpouštění. Prožité situace před, během a po párty se stávají průsečíkem mého zájmu mezi rave kulturou a současnou uměleckou scénou, na kterou je napojená a do níž proniká.
To, co chci vidět
Šavarová, Veronika ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
To, co chci vidět je završením pětileté tvorby, která sestávala z několika projektů. Jejich obsahová struktura se různým způsobem měnila, jádro však zůstávalo stejné – zpřítomnění krásného, dokonalého světa a s tím spojený eskapismus ze světa skutečného. V této předešlé práci byly vždy přítomny prvky mysterie, surrealismu, nejrůznějších druhů symbolů, nebo pocitu tísnivosti a v současném projektu tomu není jinak. To, co chci vidět z této dlouholeté práce čerpá a vypůjčuje si její narativ. Práce je úzce spjata s mými osobními prožitky a zkušenostmi. Její název tedy vyplývá z potřeby zpřítomnění si určitého ideálního a utopického místa.
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
Média jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947
Mareš, Michael ; Zamazal, Ondřej (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Média jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947" se věnuje reflekci významné sportovní události v médiích a předpokládaným dopadům na publikum. Cílem této diplomové práce je popsat vztah mezi mediálními obsahy a národním sebevědomím a posoudit, jak média referovala o úspěchu československých hokejistů na mistrovství světa 1947. Na základě odborné literatury a předložených teoretických konceptů jsem stanovil hypotézu, že média se po 2. světové válce aktivně podílela na formování národního sebevědomí a posilování národní identity. Druhou hypotézu jsem zformuloval okolo konceptu eskapické funkce médií a tvrzení, že mediální obsahy referující o mistrovství světa vedly k aktivní odezvě u čtenářů. K tomuto účelu jsem srovnávací studii podrobil tři vybrané deníkové tituly: Lidovou demokracii, Rudé Právo a deník Práce. Předtím, než jsem začal tyto tituly analyzovat, zasadil jsem dobu konání mistrovství světa do historického kontextu s politickými i mediálními souvislostmi. Samotná analýza obsahů z vybraného období probíhala na základě bohatého teoretického rámce, v němž jsem popsal způsoby, jakými média působí na publikum, i důvody, proč publikum média užívá. Na závěr této diplomové práce předkládám konkrétní poznatky...
Cottagecore / Farmcore
Maruškevičová, Nela ; Froulík, Martin (oponent) ; Homola, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje reflexi současné romantizace přírody a venkovského života, jež se odráží v blíže zkoumané internetové subkultuře cottagecore. Zpracovává v ní obsažený eskapismus, tíhnutí k idyle a vytváření umělého safe-space prostoru, přičemž tyto faktory převádí do média na pomezí textilu, malby a objektu. Snaží se vyvolat v divákovi určitou sebereflexi a ukázat mu jiný pohled na problematiku spojenou se zmíněnými tématy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.